Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Odżywianie, dieta i regeneracja po COVID – co musisz wiedzieć?

Odżywianie, dieta i regeneracja po COVID – co musisz wiedzieć?
Wszyscy wiemy, że odżywianie jest podstawą zachowania zdrowia, ponieważ pomaga nam lepiej chronić się przed chorobami. Od prawidłowych nawyków zależy nasze zdrowie fizyczne oraz psychiczne. Odżywianie ma również bardzo duże znaczenie podczas rekonwalescencji po przebytych chorobach.

To, co jemy i jak jemy, w dużej mierze wpłynie na tempo powrotu na właściwe tory.

Nie da się ukryć, że w obecnej sytuacji, kiedy narażeni jesteśmy na zarażenie się wirusem COVID-19, odżywianie powinno stanowić dla nas pierwszą tarczę ochronną. To dzięki wartościom odżywczym jesteśmy w stanie wzmocnić nasz układ odpornościowy i zachować zdrowie na dłużej.

Wśród nas jest już wiele osób, które wygrały z wirusem, a mimo to wciąż się niewiele mówi o tym, jak zadbać o siebie po chorobie, jak się odżywiać w tym okresie, żeby szybko nabrać sił.

Odpowiednia dieta warunkiem szybkiego powrotu do formy

Koronawirus atakuje nasz układ oddechowy, co oznacza, że pacjenci mogą mieć problemy z jedzeniem. Osłabienie organizmu, brak apetytu i brak aktywności fizycznej sprawia, że szybko tracimy lub osłabiamy nasze mięśnie. Po chorobie trzeba na nowo wzmocnić nasze ciało.

Negatywny wynik testu to połowa sukcesu. 

Od tej pory każdy ozdrowieniec musi przejść jeszcze drogę prowadzącą do odzyskania sił. To w jaki sposób się odżywiamy, może znacząco wpłynąć na tempo powrotu do formy (i nie zawsze tu chodzi o formę sportową, tylko o zwyczajny powrót do rzeczywistości i odzyskanie sił). Niestety, ale mało kto wychodzący z choroby otrzymuje informację o tym, co robić, jak jeść, jak o siebie zadbać.

Jak się odżywiać po chorobie, żeby nabrać sił?

Choć zdrowe odżywianie jest ważne zawsze, to w okresie regeneracji powinno mieć ono szczególne znaczenie. Należy wybierać żywność o wysokiej wartości odżywczej. W pierwszej kolejności powinny być to produkty jak najmniej przetworzone.

Warto postawić na dobrej jakości chude mięso i ryby, aby zapewnić sobie odpowiednią ilość białka. Jeśli węglowodany, to najlepiej te oparte na pełnych ziarnach, które są bogate w błonnik, witaminy i minerały. Nie powinno zabraknąć także warzyw i owoców, które uzupełnią posiłki.

Posiłki powinny być zbilansowane, najlepiej jeśli zawierają zarówno pełnowartościowe białko, węglowodany, jak i tłuszcze (najlepiej roślinne, takie jak: oliwa z oliwek, olej lniany, awokado, orzechy czy nasiona). 

Aby zadbać o florę bakteryjną odpowiadającą za prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, dodaj do diety kefir z dobrego źródła, sok z ogórków albo inne kiszonki.

Czy warto stosować suplementację?

Jeśli nie jesteś w stanie tak zbudować posiłków, żeby zapewnić sobie wszystkie niezbędne witaminy i minerały, wówczas jak najbardziej możesz skorzystać z dostępnych suplementów. Postaw szczególnie na witaminę D, aby nadal wzmacniać swoją odporność. Warto zaopatrzyć się także w magnez i witaminy z grupy B oraz witaminę C i probiotyki.

Podsumowanie

Jeśli jesteś jednym z ozdrowieńców albo właśnie wyzdrowiałeś po jakiejkolwiek innej chorobie, wówczas zadbaj o swoje odżywianie. Im lepszych wyborów dokonasz, tym szybciej wrócić do formy. 

Jeśli nie wiesz jak odpowiednio zaplanować dietę i powrót do aktywności fizycznej, skorzystaj z planów dietetycznych i treningowych serwisu PoTreningu.pl.

W artykule mówimy o: Dietetyka i zdrowe odżywianie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę