Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Co zrobić, by nie dopadł mnie efekt jojo?

Co zrobić, by nie dopadł mnie efekt jojo?
Zdrowe odchudzanie to pewnego rodzaju proces obejmujący zmianę sposobu odżywiania, swoich przyzwyczajeń, dodanie większej aktywności itp. Jest mnóstwo elementów, które krok po kroku prowadzą nas do uzyskania wymarzonej sylwetki. Jednak, gdy osiągniemy już wagę docelową, istnieje duże ryzyko, że utrzymanie zdrowych nawyków będzie trudniejsze, co może skutkować powrotem utraconych kilogramów. Taka sytuacja występuje szczególnie wtedy, kiedy stosujemy diety obiecujące nam oszałamiające efekty w bardzo krótkim czasie.

Skuteczna zmiana nawyków wymaga czasu, na tyle dużo, żeby stały się one dla nas nowym stylem życia i żeby "weszły nam one w krew". Dlatego właśnie tyle się mówi o tym, że zmiany w odżywianiu powinny zostać z nami na całe życie. Poznaj kilka sprawdzonych sposobów na utratę kilogramów i utrzymanie tego stanu na dobre.

Prowadź dziennik żywności

Dziennik Żywieniowy może pomóc osobom na diecie kontrolować, co i ile zjadły, a także trzymać się swoich założeń. Jest on motywacją do wzorowego trzymania diety, bo nikt nie chce dokumentować swoich słabości. Nie da się ukryć, że ci, którzy prowadzą taki dziennik, chudną więcej i szybciej uczą się samodyscypliny.

Prowadzenie dziennika sprawia, że jesteśmy bardziej świadomi swoich wyborów żywieniowych i wielkości porcji. Dziennik może też zniechęcać do sięgnięcia po produkt o wysokiej kaloryczności, ponieważ trzeba będzie to zapisać. Nawet po osiągnięciu swojej docelowej wagi, warto dalej notować swoje posiłki, szczególnie jeśli masz tendencję do podjadania.

Przestrzegaj konsekwentnie diety

Codzienne przestrzeganie zaplanowanej diety może być męczące, ale jest to jeden ze sposobów na utrzymanie masy ciała. Osoby, które trzymają dietę w tygodniu, a w weekend sobie odpuszczają, częściej przybierają na wadze. Dopuszczenie elastyczności w diecie zwiększa ryzyko do całkowitej utraty kontroli tego, co jemy, więc pewnego rodzaju dyscyplina jest tutaj konieczna.

Oczywiście istnieją sposoby odżywiania, kiedy to rotujemy kalorycznością, ale co innego, gdy wykonujemy to świadomie, a co innego, gdy danego dnia całkiem sobie odpuszczamy i „hulaj dusza”. 

Osoby bardzo zdyscyplinowane łatwiej poradzą sobie z takim luźniejszym dniem, ale jeśli należysz do tych, dla których dieta jest ogromnym wyzwaniem, wówczas lepiej zapewnić sobie pewnego rodzaju stabilizację. Przy czym pamiętaj, że dieta nie musi być skrajnie restrykcyjna, żeby była skuteczna.

Zapewnij sobie odpowiednią kaloryczność (nie za wysoką, ale też nie za niską - pomocny będzie kalkulator zapotrzebowania kalorycznego: i posiłki o wysokiej smakowitości). Wówczas nawet lekki deficyt kaloryczny nie będzie Ci straszny. Po uzyskaniu docelowej wagi po prostu umiarkowanie zwiększ kaloryczność, ale forma posiłków niech zostanie, jaka była. To właśnie te zdrowe nawyki, o których cały czas się mówi.

Jedz śniadanie każdego dnia

Śniadanie nie bez powodu jest najważniejszym posiłkiem dnia. Daje Ci ono energię na rozpoczęcie dnia niezależnie od tego, czy idziesz do szkoły, do pracy, czy na trening. Sprawi, że nie rzucisz się na dosłownie wszystko, kiedy w południe dopadnie Cię wilczy głód. Osoby jedzące śniadanie często zgłaszają dużo większą aktywność przez cały dzień, a więc mają większy wydatek energetyczny. Więcej energii to więcej ruchu, co z kolei przekłada się na łatwiejsze zrzucanie kilogramów oraz utrzymanie optymalnej masy ciała. Jeśli jednak nie jesteś fanem śniadań wypróbuj dietę IF.

Nadal bądźmy aktywni

Nikogo nie zdziwi chyba fakt, że pozostanie aktywnym fizycznie, pomoże utrzymać wagę. Treningi nie powinny towarzyszyć Ci tylko wtedy, kiedy chcesz schudnąć. Nie musisz oczywiście trenować zawsze tak samo, ale warto zachować pewien poziom aktywności fizycznej. Nie tylko utrzymasz swoją wagę, ale i zadbasz o swoje zdrowie i dobre samopoczucie.

Podsumowanie

Żeby utrzymać nową masę ciała, musisz dalej nad sobą pracować. Możesz jeść nieco więcej, ale absolutnie nie wracaj do dawnych nawyków żywieniowych, szczególnie jeśli polegały one na wychodzeniu z domu bez planu, bez śniadania, kupowaniu po drodze do pracy drożdżówki i kawy z karmelowym syropem, a wieczorem na zamawianiu pizzy i popijaniu piwa.

Postaw na regularne, pełnowartościowe posiłki, unikaj przetworzonych produktów i słodzonych napojów. Dodaj trochę kalorii do swojego jadłospisu, ale w dalszym ciągu stawiaj na zdrowe produkty. Nie zapominaj o ruchu. Nie traktuj ćwiczeń tylko jako narzędzia do schudnięcia, ale jako element codziennej higieny organizmu.

W artykule mówimy o: Odchudzanie