IDZIEMY RAZEM PO TWOJĄ FORMĘ! 40% RABATU NA PLAN DIETETYCZNY I TRENINGOWY! SKORZYSTAJ Z KODU "40PT"

Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Czy kalorie na opakowaniu produktu zniechęcają do zakupu?

Czy kalorie na opakowaniu produktu zniechęcają do zakupu?
Świat boryka się z epidemią otyłości i powiązanej z nią cukrzycy, nowotworów, chorób sercowo-naczyniowych itd. Naukowcy chcieli ustalić, czy oznakowanie produktów w dużej sieci handlowej w USA wpływa na decyzje konsumentów.

Czy informacje dotyczące kaloryczności wpływają na wybór?

Porównano sprzedaż 2 lata przed wdrożeniem etykietowania (kwiecień 2015-kwiecień 2017) ze sprzedażą 7 miesięcy po wprowadzeniu etykietowania (maj 2017-grudzień 2017).Dane ze 173 supermarketów z sieci supermarketów z lokalizacjami w Maine, Massachusetts, New Hampshire, Nowym Jorku i Vermont zostały przeanalizowane od marca 2020 r. do maja 2022 r.

Wyniki eksperymentu

Wśród 173 uwzględnionych supermarketów etykietowanie produktów wartością kaloryczną wiązało się ze średnim 5,1% spadkiem ilości zakupionych kalorii na transakcję gotowych wyrobów piekarniczych i 11% spadkiem ilości zakupionych kalorii na transakcję gotowych produktów delikatesowych. Nie zaobserwowano zmian w ilości energii w postaci przystawek.

Etykietowanie wiązało się również ze zmniejszeniem o 3,9% liczby kalorii pakowanych wyrobów piekarniczych, o 1,2% pakowanych przystawek i o 2,1% pakowanych produktów delikatesowych.

Podsumowanie

Oznakowanie żywności wiązało się z niewielkim lub umiarkowanym spadkiem kalorii kupowanych w postaci gotowych wypieków i wyrobów delikatesowych.

Nie powinno to dziwić, wszyscy wiedzą, jak szkodliwe są alkohol i palenie tytoniu, a półki w sklepach uginają się od wyrobów alkoholowych, a niektórzy ludzie prawie codziennie sięgają po napój z „procentami”. Dlatego dodatkowe oznakowanie produktów przyniesie efekty, ale w skali populacji znikome.

Źródła: Petimar J. i in. Assessment of Calories Purchased After Calorie Labeling of Prepared Foods in a Large Supermarket Chain doi:10.1001/jamainternmed.2022.3065

Treści prezentowane na naszej stronie mają charakter edukacyjny i informacyjny. Dokładamy wszelkich starań, aby były one merytorycznie poprawne. Pamiętaj jednak, że nie zastąpią one indywidualnej konsultacji ze specjalistą, która jest dostosowana do Twojej konkretnej sytuacji.