Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta cebulowa - zasady, efekty, jadłospis

Dieta cebulowa - zasady, efekty, jadłospis
Jadłospis w diecie cebulowej, mimo że dominuje w nim tylko kilka warzyw cebulowych, nie jest monotonny. Różnorodność potraw, które można przygotować na ich bazie, sprawia, że jest bardzo atrakcyjną metodą odchudzania.

Na czym polega dieta cebulowa?

Dieta oparta na warzywach cebulowych nie tylko umożliwia skuteczne schudnięcie, lecz także wzmacnia organizm. Jadłospis dostarcza przede wszystkim błonnik, który pozytywnie wpływa na procesy trawienne oraz chrom hamujący apetyt na słodycze. Ponadto dania zawierają wiele innych cennych witamin i minerałów. Dietę cebulową poleca się osobom, które borykają się z lekką nadwagą oraz nie mają żadnych problemów zdrowotnych.

Dieta cebulowa - zasady

Zasady diety cebulowejJadłospis zawiera pięć posiłków, z czego cztery bazują na niskokalorycznych warzywach cebulowych, takich jak szczypiorek czy por. Te powinno się spożywać na surowo lub gotować – niewskazane jest ich smażenie. Zwykle w menu pojawiają się one w formie surówek lub innych dodatków do dań. Każdy dzień diety dedykowany jest innemu jej składnikowi. Główny posiłek stanowi natomiast pozbawiona soli zupa cebulowa, którą można jeść bez ograniczeń.

W trakcie stosowania się do zasad diety należy znacznie zmniejszyć podaż węglowodanów oraz tłuszczy, które spowalniają proces odchudzania. Nie powinno się spożywać smażonych mięs, nabiału oraz słodyczy. W ramach przekąski dieta dopuszcza wypicie niesłodzonego soku owocowego. Co więcej, w trakcie stosowania menu dobrze również wykonywać dostosowane do swoich możliwości treningi lub zdecydować się na inną formę aktywności fizycznej.

Dieta cebulowa - przykładowe posiłki

Jadłospis w diecie został ułożony w taki sposób, aby ograniczyć węglowodany i tłuszcze, a podstawą samego menu są warzywa cebulowe. Poniższy jadłospis został przygotowany dla przykładu na cały tydzień.

Jadłospis - dzień 1

  • śniadanie: omlet z płatków orkiszowych z pieczarkami i cebulą (150 g)
  • II śniadanie: sałatka cebulowo-orzechowa (100 g)
  • obiad: tarta cebulowa z kurkami (150 g)
  • podwieczorek: koktajl z selera naciowego, pora i cebuli (250 ml)
  • kolacja: francuska zupa cebulowa z jabłkiem (200 ml)

Jadłospis - dzień 2

  • śniadanie: grahamka, pasta jajeczna z zielona cebulką, 2 plastry pomidora 
  • II śniadanie: sałatka z cebuli z suszona morelą (150 g)
  • obiad: biała kiełbasa z sałatką z pora (150 g)
  • podwieczorek: sałatka z pora, selera i rukoli (100 g)
  • kolacja: szpinak z czosnkiem (200 g)

Jadłospis - dzień 3

  • śniadanie: pieczywo Wasa (2 kromki), szczypiorek, papryka czerwona, 2 plasterki pomidora
  • II śniadanie: 2 jabłka
  • obiad: zupa porowa (200 ml)
  • podwieczorek: sałatka z rukoli, czerwonej cebuli i oliwek (150 g)
  • kolacja: pierś z kurczaka z sałatką porowo-cebulową (100 g)

Jadłospis - dzień 4

  • śniadanie: chleb żytni z sałatką porowo-cebulową (100 g)
  • II śniadanie: banan
  • obiad: gotowana pierś z indyka (150 g) z sosem czosnkowym i szczypiorkiem
  • podwieczorek: sałatka z roszpunki, ananasa, czosnku i amarantusa (100 g)
  • kolacja: sok pomidorowy z czosnkiem i tabasco (250 ml)

Jadłospis - dzień 5

  • śniadanie: jajecznica z czosnkiem, papryką czerwoną i szczypiorkiem (150 g)
  • II śniadanie: 1 cebularz
  • obiad: francuska zupa cebulowa (250 ml)
  • podwieczorek: sałatka z roszpunki, czosnku i oliwek (100 g)
  • kolacja: francuska zupa cebulowa (250 ml)

Jadłospis - dzień 6

  • śniadanie: omlet z płatków orkiszowych z pieczarkami i cebulą (150 g)
  • II śniadanie: sałatka z cebuli i suszonych moreli (100 g)
  • obiad: biała kiełbasa z cebulą i kurkami (150 g)
  • podwieczorek: 1 cebularz
  • kolacja: 2 kromki Wasa z sosem czosnkowym (150 g)

Jadłospis - dzień 7

  • śniadanie: grahamka, pasta jajeczna z zielona cebulką, 2 plastry pomidora 
  • II śniadanie: banan
  • obiad: pierś z indyka (150 g) z sosem czosnkowym i kurkami
  • podwieczorek: pasta jajeczna ze szczypiorkiem i pieczywem Wasa
  • kolacja: francuska zupa cebulowa (250 ml)

Dieta cebulowa - wady i zalety

W poniższej tabeli zestawiono bilans zalet i wad dla powyższej kuracji odchudzającej.

Wady

Zalety

zbyt niska kaloryczność posiłków

łatwość przygotowania posiłków

występowanie tylko 3 posiłków

oczyszczenie organizmu

ryzyko wystąpienia omdleń, osłabień, zawrotów głowy

poprawa stanu skóry

duże ryzyko efektu jo-jo

szybki spadek wagi

 

wzmocnienie odporności

Pamiętaj - przed zastosowaniem jakiejkolwiek kontrowersyjnej formy diety, należy skonsultować to z lekarzem lub dietetykiem.

Dieta cebulowa - efekty jakich możemy się spodziewać

Menu opierające się przede wszystkim na warzywach cebulowych nie jest odpowiednie dla każdego. Wcielenie jej zasad pozwala na pozbycie się od 0,5 do 1 kg tygodniowo. Przede wszystkim nie należy go stosować, jeśli dana osoba boryka się z nadwrażliwością ze strony układu pokarmowego. Aby efekty stosowania diety były widoczne i długotrwałe, należy zdecydować się na jadłospis dostosowany do indywidualnych potrzeb. Ten powinien być przygotowany przez doświadczonych dietetyków, takich jak nasi specjaliści. Zapoznaj się z ofertą pod tym adresem: https://potreningu.pl/plan 

Czy warto przejść na dietę cebulową?

Dieta cebulowa zaliczana jest do diet oczyszczających niż do odchudzających. Wynika to z niskiego bilansu kalorycznego spożywanego na dzień przy tej diecie. Oscyluje ona między 800-1100. Taki poziom kalorii jest zdecydowanie za niski, zwłaszcza kiedy nie dostarcza ona zróżnicowanych substancji odżywczych. Zrzucenie nadprogramowych kilogramów wbrew pozorom nie jest procesem skomplikowanym, tylko długotrwałym. Wprowadzając do naszego menu ujemny bilans kaloryczny, możemy oczekiwać efektywnego spalenia tkanki tłuszczowej. Recepturą na długi i trwały efekt to taka dieta, która jest zbilansowana i zróżnicowana w pokarmy, bez większych udziwnień czy monotonności.