Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Dieta antycellulitowa - zasady, efekty, jadłospis

Dieta antycellulitowa - zasady, efekty, jadłospis
Cellulit spędza sen z powiek wielu kobietom w różnym wieku. Jego powstawaniu sprzyja nadmiar estrogenów, siedzący tryb życia, palenie tytoniu, noszenie butów na wysokim obcasie, picie alkoholu i kawy w nadmiernych ilościach, a także zaburzenia krążenia krwi. Jak radzić sobie z pomarańczową skórką na brzuchu, piersiach czy udach? Skutecznym „orężem” w walce z opisywanym problemem może być ruch oraz właściwie zbilansowana dieta antycellulitowa.

Na czym polega dieta antycellulitowa?

Podstawowe założenia diety antycellulitowej są stosunkowo proste, choć bardzo często trudne do wcielenia w życie – przede wszystkim należy zrezygnować z wysoce przetworzonych produktów (chipsów, fast foodów, słodyczy, zup i deserów typu instant lub innych niezdrowych przekąsek) na rzecz lekkostrawnych potraw, świeżych owoców, warzyw i pełnoziarnistego pieczywa bogatego w błonnik.

Dieta antycellulitowa - zasady

Zasady diety antycelluliotowejDużą rolę w diecie antycellulitowej odgrywa nie tylko skład poszczególnych posiłków, lecz także ich częstotliwość. Lepiej jeść mniej, a częściej (minimum 4-5 razy dziennie). Ważne, by ograniczyć spożycie soli (zatrzymuje wodę i toksyny w organizmie) i wypijać odpowiednią ilość płynów (co najmniej 2 litry). Kawę warto zastąpić zieloną herbatą – napar usprawnia proces wydalania zbędnych produktów przemiany materii. 

Trzeba wzbogacić swoje menu m.in. o: pomidory, czerwoną paprykę, arbuza, czerwone grejpfruty – zawierają duże ilości likopenu, który neutralizuje wolne rodniki i poprawia stan skóry; brokuły, szparagi – mają sporo witaminy C odpowiedzialnej za odbudowywanie włókien kolagenowych; kurkumę – ułatwia usuwanie toksyn z organizmu i redukuje obrzęki; ryby, orzechy, oleje roślinne, awokado, owoce morza – są cennym źródłem kwasów omega-3 regulujących krążenie krwi i pomagających w utrzymaniu równowagi hormonalnej.

Dieta antycellulitowa - przykładowe posiłki

Menu w diecie antycellulitowej jest stosunkowo proste. Wymaga od nas zaledwie zmiany nawyków żywieniowych i systematyczności, a wasze organizmy same wam się tym odwdzięczą. Prawidłowy jadłospis powinien zostać skomponowany przez lekarza lub dietetyka, a poniższy jest tylko przykładem. 

Jadłospis - dzień 1

  • śniadanie: smoothie z kiwi i truskawek 
  • obiad: nadziewane papryki z ryżem i mięsem mielonym
  • podwieczorek: jogurt naturalny (100 g), 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego
  • kolacja: zupa kremb z brokułów (250 ml)

Jadłospis - dzień 2

  • śniadanie: płatki owsiane (60 g), borówki amerykańskie (70 g)
  • obiad: spaghetti z jogurtem naturalnym, mozzarellą i szpinakiem
  • podwieczorek: sok pomidorowy (200 ml)
  • kolacja: jajecznica (2 jajka), pomidorki koktajlowe (55 g), pieczywo żytnie (45 g)

Jadłospis - dzień 3

  • śniadanie: omlet z 2 jajek, mąka pełnoziarnista (20 g), 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego
  • obiad: pierś z kurczaka zapiekana z warzywami
  • podwieczorek: serek wiejski naturalny (150 g) z borówkami (80 g) 
  • kolacja: pieczywo żytnie (50 g), sałata, szynka z piersi kurczaka (45 g)

Jadłospis - dzień 4

  • śniadanie: bułka grahamka (50 g), twaróg chudy (65 g), 1 łyżeczka miodu
  • obiad: jajka sadzone z ziemniakami i mizerią
  • podwieczorek: 2 pieczone banany 
  • kolacja: twaróg chudy (200 g), rzodkiewki, szczypiorek, 3 kromki pieczywa chrupkiego Wasa

Jadłospis - dzień 5

  • śniadanie: 3 kromki pieczywo chrupkie Wasa, żółty ser, 3-4 rzodkiewki
  • obiad: ryba gotowana na parze z warzywami
  • podwieczorek: 2 pieczone banany 
  • kolacja: sałatka colesław, grillowana pierś kurczaka (90 g)

Jadłospis - dzień 6

  • śniadanie: sałatka z kapusty pekińskiej (50 g), pomidor (45 g), ogórki kiszone (30 g), cebula (20 g), 2 kromki pieczywa chrupkiego Wasa
  • obiad: placki ziemniaczane z jogurtem naturalnym odtłuszczonym
  • podwieczorek: orzechy nerkowca (50 g)
  • kolacja: ryż biały (70 g), 2 jabłka, cynamon

Jadłospis - dzień 7

  • śniadanie: jogurt naturalny (140 g), garść orzechów włoskich, sok z pomarańczy świeżo wyciskany (200 ml)
  • obiad: makaron spaghetti w sosie śmietanowym i krewetkami
  • podwieczorek: jogurt naturalny (100 g), 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego
  • kolacja: naleśniki ze szpinakiem i twarogiem chudym

Dieta antycellulitowa - wady i zalety

Dieta antycellulitowa nie należy do tych kontrowersyjnych. W przypadku stosowania jakiejkolwiek formy odchudzania należy zapoznać się z ich mocnymi i słabymi stronami. Dla wspomnianej diety zostały one przygotowane w poniższej tabeli.
 

Wady

Zalety

efekty są widoczne dopiero po dłuższym okresie stosowania

uczy zdrowych nawyków żywieniowych

wymaga systematyczności

mogą stosować ją osoby aktywnie fizycznie 

 

zbilansowane i pełnowartościowe pokarmy

 

brak efektu jo-jo

Czy ilość zalet tej diety przekonuje Cię do jej wypróbowania? Podziel się swoją opinią w komentarzu!

Dieta antycellulitowa - efekty jakich możemy się spodziewać

Zdrowy i rozsądny sposób spalania tkanki tłuszczowej, bez niepotrzebnego robienia sobie krzywdy, to bardzo długi i żmudny proces. Pierwsze efekty w poprawie naszej sylwetki możemy zauważyć po pierwszym miesiącu od jej stosowania, natomiast w przypadku widocznej poprawy redukcji cellulitu na efekty musimy poczekać najwcześniej po 3 miesiącach stosowania kuracji. 

Tymczasem po co tracić czas na szukanie różnych przepisów, jeżeli możemy mieć idealnie dobrany, w pełni zbilansowany plan dietetyczny ułożony przez najlepszych specjalistów. Szybko, wygodnie i tanio! Zapoznaj się z ofertą pod tym adresem: https://potreningu.pl/plan 

Czy warto przejść na dietę antycellulitowa?

Zmiany w sposobie naszego odżywiania w sposób rozsądny i zgodny z potrzebami organizmu zawsze wyjdą nam na naszą korzyść. Warto wiedzieć, że kuracja odchudzająca nie jest wymagająca. Zastosowana dieta nie może być procesem tymczasowym. Powinna to być ostateczna i systematyczna zmiana nawyków, jeżeli naprawdę zależy nam na skutecznej walce z cellulitem, bez ryzyka na jego powrót. Jednak warto pamiętać, że sama zdrowa żywność nie zdziała cudów, gdyż najskuteczniejszą formą walki z sylwetką i jej niedoskonałościami, jest połączenie zdrowej żywności z aktywnością fizyczną.