Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta antycellulitowa - zasady, efekty, jadłospis

Dieta antycellulitowa - zasady, efekty, jadłospis
Cellulit spędza sen z powiek wielu kobietom w różnym wieku. Jego powstawaniu sprzyja nadmiar estrogenów, siedzący tryb życia, palenie tytoniu, noszenie butów na wysokim obcasie, picie alkoholu i kawy w nadmiernych ilościach, a także zaburzenia krążenia krwi. Jak radzić sobie z pomarańczową skórką na brzuchu, piersiach czy udach? Skutecznym „orężem” w walce z opisywanym problemem może być ruch oraz właściwie zbilansowana dieta antycellulitowa.

Na czym polega dieta antycellulitowa?

Podstawowe założenia diety antycellulitowej są stosunkowo proste, choć bardzo często trudne do wcielenia w życie – przede wszystkim należy zrezygnować z wysoce przetworzonych produktów (chipsów, fast foodów, słodyczy, zup i deserów typu instant lub innych niezdrowych przekąsek) na rzecz lekkostrawnych potraw, świeżych owoców, warzyw i pełnoziarnistego pieczywa bogatego w błonnik.

Dieta antycellulitowa - zasady

Zasady diety antycelluliotowejDużą rolę w diecie antycellulitowej odgrywa nie tylko skład poszczególnych posiłków, lecz także ich częstotliwość. Lepiej jeść mniej, a częściej (minimum 4-5 razy dziennie). Ważne, by ograniczyć spożycie soli (zatrzymuje wodę i toksyny w organizmie) i wypijać odpowiednią ilość płynów (co najmniej 2 litry). Kawę warto zastąpić zieloną herbatą – napar usprawnia proces wydalania zbędnych produktów przemiany materii. 

Trzeba wzbogacić swoje menu m.in. o: pomidory, czerwoną paprykę, arbuza, czerwone grejpfruty – zawierają duże ilości likopenu, który neutralizuje wolne rodniki i poprawia stan skóry; brokuły, szparagi – mają sporo witaminy C odpowiedzialnej za odbudowywanie włókien kolagenowych; kurkumę – ułatwia usuwanie toksyn z organizmu i redukuje obrzęki; ryby, orzechy, oleje roślinne, awokado, owoce morza – są cennym źródłem kwasów omega-3 regulujących krążenie krwi i pomagających w utrzymaniu równowagi hormonalnej.

Dieta antycellulitowa - przykładowe posiłki

Menu w diecie antycellulitowej jest stosunkowo proste. Wymaga od nas zaledwie zmiany nawyków żywieniowych i systematyczności, a wasze organizmy same wam się tym odwdzięczą. Prawidłowy jadłospis powinien zostać skomponowany przez lekarza lub dietetyka, a poniższy jest tylko przykładem. 

Jadłospis - dzień 1

  • śniadanie: smoothie z kiwi i truskawek 
  • obiad: nadziewane papryki z ryżem i mięsem mielonym
  • podwieczorek: jogurt naturalny (100 g), 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego
  • kolacja: zupa kremb z brokułów (250 ml)

Jadłospis - dzień 2

  • śniadanie: płatki owsiane (60 g), borówki amerykańskie (70 g)
  • obiad: spaghetti z jogurtem naturalnym, mozzarellą i szpinakiem
  • podwieczorek: sok pomidorowy (200 ml)
  • kolacja: jajecznica (2 jajka), pomidorki koktajlowe (55 g), pieczywo żytnie (45 g)

Jadłospis - dzień 3

  • śniadanie: omlet z 2 jajek, mąka pełnoziarnista (20 g), 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego
  • obiad: pierś z kurczaka zapiekana z warzywami
  • podwieczorek: serek wiejski naturalny (150 g) z borówkami (80 g) 
  • kolacja: pieczywo żytnie (50 g), sałata, szynka z piersi kurczaka (45 g)

Jadłospis - dzień 4

  • śniadanie: bułka grahamka (50 g), twaróg chudy (65 g), 1 łyżeczka miodu
  • obiad: jajka sadzone z ziemniakami i mizerią
  • podwieczorek: 2 pieczone banany 
  • kolacja: twaróg chudy (200 g), rzodkiewki, szczypiorek, 3 kromki pieczywa chrupkiego Wasa

Jadłospis - dzień 5

  • śniadanie: 3 kromki pieczywo chrupkie Wasa, żółty ser, 3-4 rzodkiewki
  • obiad: ryba gotowana na parze z warzywami
  • podwieczorek: 2 pieczone banany 
  • kolacja: sałatka colesław, grillowana pierś kurczaka (90 g)

Jadłospis - dzień 6

  • śniadanie: sałatka z kapusty pekińskiej (50 g), pomidor (45 g), ogórki kiszone (30 g), cebula (20 g), 2 kromki pieczywa chrupkiego Wasa
  • obiad: placki ziemniaczane z jogurtem naturalnym odtłuszczonym
  • podwieczorek: orzechy nerkowca (50 g)
  • kolacja: ryż biały (70 g), 2 jabłka, cynamon

Jadłospis - dzień 7

  • śniadanie: jogurt naturalny (140 g), garść orzechów włoskich, sok z pomarańczy świeżo wyciskany (200 ml)
  • obiad: makaron spaghetti w sosie śmietanowym i krewetkami
  • podwieczorek: jogurt naturalny (100 g), 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego
  • kolacja: naleśniki ze szpinakiem i twarogiem chudym

Dieta antycellulitowa - wady i zalety

Dieta antycellulitowa nie należy do tych kontrowersyjnych. W przypadku stosowania jakiejkolwiek formy odchudzania należy zapoznać się z ich mocnymi i słabymi stronami. Dla wspomnianej diety zostały one przygotowane w poniższej tabeli.
 

Wady

Zalety

efekty są widoczne dopiero po dłuższym okresie stosowania

uczy zdrowych nawyków żywieniowych

wymaga systematyczności

mogą stosować ją osoby aktywnie fizycznie 

 

zbilansowane i pełnowartościowe pokarmy

 

brak efektu jo-jo

Czy ilość zalet tej diety przekonuje Cię do jej wypróbowania? Podziel się swoją opinią w komentarzu!

Dieta antycellulitowa - efekty jakich możemy się spodziewać

Zdrowy i rozsądny sposób spalania tkanki tłuszczowej, bez niepotrzebnego robienia sobie krzywdy, to bardzo długi i żmudny proces. Pierwsze efekty w poprawie naszej sylwetki możemy zauważyć po pierwszym miesiącu od jej stosowania, natomiast w przypadku widocznej poprawy redukcji cellulitu na efekty musimy poczekać najwcześniej po 3 miesiącach stosowania kuracji. 

Tymczasem po co tracić czas na szukanie różnych przepisów, jeżeli możemy mieć idealnie dobrany, w pełni zbilansowany plan dietetyczny ułożony przez najlepszych specjalistów. Szybko, wygodnie i tanio! Zapoznaj się z ofertą pod tym adresem: https://potreningu.pl/plan 

Czy warto przejść na dietę antycellulitowa?

Zmiany w sposobie naszego odżywiania w sposób rozsądny i zgodny z potrzebami organizmu zawsze wyjdą nam na naszą korzyść. Warto wiedzieć, że kuracja odchudzająca nie jest wymagająca. Zastosowana dieta nie może być procesem tymczasowym. Powinna to być ostateczna i systematyczna zmiana nawyków, jeżeli naprawdę zależy nam na skutecznej walce z cellulitem, bez ryzyka na jego powrót. Jednak warto pamiętać, że sama zdrowa żywność nie zdziała cudów, gdyż najskuteczniejszą formą walki z sylwetką i jej niedoskonałościami, jest połączenie zdrowej żywności z aktywnością fizyczną.