Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta Oxy - zasady, efekty, jadłospis

Dieta Oxy - zasady, efekty, jadłospis
Decydując się na dietę, naszym najczęstszym założeniem jest zredukowanie nadprogramowych kilogramów i ogólna detoksykacja organizmu. Z propozycją spełnienia wcześniej wspomnianych celów przychodzi dieta Oxy. Jakie są jej założenia? Czy aby na pewno jest dobra dla naszego ciała? Przekonajcie się sami.

Na czym polega dieta Oxy?

Dieta Oxy opiera swoje menu o produkty wysokobiałkowe - dlatego też często kojarzona jest z dietą Dukana, z drobną różnicą - jak zapewniają twórcy jadłospisu - pierwsza posiada ulepszoną formułę, która nie wpływa niekorzystnie na pracę nerek i wątroby - jak to zarzuca się w przypadku drugiej kuracji odchudzającej. Jadłospis ma za zadanie poprawić ogólne samopoczucie organizmu oraz jego kondycję. Składa się ogólnie z trzech faz systemu odchudzania, dzięki którym - zdaniem twórców - w niespełna sześć tygodni występuje możliwość utraty nawet do kilkudziesięciu nadprogramowych kilogramów. Swoją nazwę najprawdopodobniej zawdzięcza od produktu sprzedawanego wraz z planem dietetycznym, który odpowiada również za skuteczność powodzenia kuracji i jest to tzw. shake Oxy zawierający sproszkowaną żurawinę wielkoowocową (wcześniej z łac. Oxycoccus).

Dieta Oxy - zasady

Zasady diety OxyW Internecie można odnaleźć wiele podobnych etapów składających się na ogólną kurację dietetyczną Oxy, jednak tą najczęściej występującą jest ta, która bazuje na trzech fazach systemu odchudzania. Sami twórcy określają swój autorski jadłospis mianem diety “białkowo-rotacyjnym” - oznacza to, że składnikiem dominującym w menu jest białko, natomiast pozostałe elementy posiadają zmienne proporcje w trakcie stosowania kuracji. Przed wcieleniem w życie planu dietetycznego Oxy możliwe jest zastosowanie dodatkowego etapu, na który składa się tzw. detox, mający za zadanie przygotować organizm do odchudzania - opiera się na spożyciu zwiększonej ilości warzyw i owoców.

Cykl kuracji odchudzającej Oxy:

  • faza I (fat burning) - na typ etapie odbywa się najszybsza redukcja tkanki tłuszczowej, składnikiem dominującym w pokarmach jest białko pochodzenia zwierzęcego

  • faza II (step) - na tym etapie odbywa się utrwalenie osiągniętych efektów, włączone do spożycia zostaje białko pochodzenia roślinnego, jednak musi ono zawierać równy stosunek do białka zwierzęcego (50:50)

  • faza III (balance) - na typ etapie odbywa się stopniowe włączenie do pokarmów węglowodanów i tłuszczy, w celu uniknięcia słynnego efektu jo-jo

Dieta Oxy - przykładowe posiłki

Jadłospis w diecie został ułożony w taki sposób, aby spożywać dany makroskładnik w odpowiedniej fazie kuracji odchudzającej, tj. białko pochodzenia zwierzęcego dominujące w etapie I, białko zwierzęce w etapie II a dopiero na koniec włączenie pozostałych składników. Zdaniem twórców diety tylko przestrzegając założeń diety Oxy możemy oczekiwać jej skuteczności.

Jadłospis - dzień 1 (faza I)

  • śniadanie: 2 jajka sadzone (smażone na teflonie bez użycia tłuszczu)
  • II śniadanie: kostka twarogu chudego ze szczypiorkiem i kiełkami rzodkiewki
  • obiad: pieczona pierś z indyka z sałatką z rukoli i rzodkiewki
  • podwieczorek: szklanka kefiru i pół ogórka zielonego
  • kolacja: serek wiejski odtłuszczony z cynamonem i ćwiartką jabłka

Jadłospis - dzień 2 (faza I)

  • śniadanie: jajecznica z dwóch jaj 
  • II śniadanie: Oxy shake z liofilizowaną żurawiną
  • obiad: pieczony łosoś w folii z koperkiem i limonką
  • podwieczorek: gruby plaster twarogu chudego z odrobiną miodu akacjowego
  • kolacja: koktajl z kefiru, ogórka zielonego i szpinaku

Jadłospis - dzień 3 (faza I)

  • śniadanie: serek wiejski odtłuszczony z koprem włoskim i kiełkami brokuła
  • II śniadanie: Oxy shake z liofilizowaną żurawiną
  • obiad: gotowana na parze pierś z indyka z kalafiorem
  • podwieczorek: tuńczyk w sosie własnym z pomidorkiem koktajlowym
  • kolacja: jajecznica z pieczarkami i szczypiorkiem

Jadłospis - dzień 4 (faza II)

  • śniadanie: jaja na miękko z papryką czerwoną
  • II śniadanie: sałatka z cieciorką i rukolą
  • obiad: dorsz gotowany na parze ze szparagami
  • podwieczorek: Oxy shake z liofilizowaną żurawiną
  • kolacja: serek wiejski z pomidorem i kiełkami soi 

Jadłospis - dzień 5 (faza II)

  • śniadanie: sałatka z krewetkami i oliwkami
  • II śniadanie: twaróg chudy z czerwoną papryką i rzodkiewką
  • obiad: barszcz czerwony z bobem
  • podwieczorek: Oxy shake z liofilizowaną żurawiną
  • kolacja: ciasteczka z czerwonej fasoli

Jadłospis - dzień 6 (faza III)

  • śniadanie: serek wiejski z otrębami i pomidorem
  • II śniadanie: koktajl z kefiru i mango
  • obiad: grillowana pierś z kurczaka z puree z marchewki i groszku
  • podwieczorek: kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z jajkiem i kiełkami rzodkiewki
  • kolacja: zupa krem z brokułów i pestki dyni

Jadłospis - dzień 7 (faza III)

  • śniadanie: owsianka z borówkami i żurawiną
  • II śniadanie: hummus z ciecierzycy z chlebem żytnim
  • obiad: kotlety z soczewicy zielonej z mizerią na jogurcie naturalnym
  • podwieczorek: sałatka owocowa z winogron i jabłka
  • kolacja: jajecznica na klarowanym maśle z papryką i kiełkami soi

Dieta Oxy - wady i zalety 

Przed zastosowaniem jakiejkolwiek formy odchudzania, zwłaszcza tych kontrowersyjnych, warto zapoznać się z wszelkimi niekorzyściami bądź korzyściami, jakie mogą za sobą nieść w trakcie jej trwania. 
 

Wady

Zalety

zbyt niska podaż energetyczna (1200 kcal)

miłośnicy mięsa i nabiału zdecydowanie odnajdą się w tej kuracji odchudzającej

ograniczenie spożycia węglowodanów może być trudne dla ich miłośników

szybkie efekty diety

ceny produktów niezbędnych dla kuracji odchudzającej

 

niezalecana osobom aktywnym fizycznie i pracującym fizycznie

 

Co uważasz o diecie Oxy? Podziel się opinią w komentarzu!

Dieta Oxy - efekty jakich możemy się spodziewać

Kuracja odchudzająca Oxy należy do diet niskokalorycznych i wysokobiałkowych, dlatego też ma ona wywoływać szybsze spalanie tkanki tłuszczowej, niż przy klasycznym modelu planu dietetycznego. Sam okres trwania diety jest stosunkowo krótki, gdyż mieści się w przedziale trwania od 4 do 6 tygodni. W tym okresie autorzy zapewniają, iż możliwa jest utrata nawet 15 kg. Ponadto, warto wspomnieć, że sami twórcy jadłospisu diety Oxy nie dają gwarancji utraty nadprogramowych kilogramów oraz w regulaminie można odnaleźć adnotację, iż nie ponoszą oni odpowiedzialności za wystąpienie niepożądanych skutków ubocznych, tłumacząc się faktem, iż jest to kwestia mocno indywidualna danego organizmu. Stosując kontrowersyjne metody odchudzania, warto skonsultować to wcześniej z lekarzem bądź dietetykiem, a najlepiej być pod ich stałą opieką. Jeżeli dieta Oxy nie zachęciła Was do jej zastosowania, polecamy skorzystać z gotowego planu dietetycznego opracowanego przez naszych specjalistów. Bez obaw o wystąpienie niepożądanych skutków ubocznych! Zapoznaj się z ofertą pod tym adresem: https://potreningu.pl/plan 

Czy warto przejść na dietę Oxy?

Plan dietetyczny opracowany przez twórców diety Oxy obejmuje krótki okres jej trwania, dlatego też stosowanie wspomnianego menu nie powinno w żaden znaczący sposób uszkodzić ludzkiego organizmu. Jednakże warto wspomnieć o fakcie, iż proces redukcji nadmiaru tkanki tłuszczowej jest procesem długotrwałym i dosyć naiwne jest wierzenie w fakt, iż uda się to osiągnąć w ciągu kilku tygodni, zwłaszcza kiedy ciało było zaniedbywane latami. Dieta Oxy należy do diet niskokalorycznych, z czym wiąże się wysokie ryzyko wystąpienia po zakończeniu kuracji tzw. efektu jo-jo. Dzieje się tak ze względu na fakt, że same menu nie uczy zdrowych nawyków żywieniowych, a jedynie jak stracić kilka kilogramów na określony czas. Utrzymanie osiągniętych efektów obliguje do stałej zmiany sposobu odżywiania. Nie można oczekiwać, że po schudnięciu i spożywaniu wszystkiego, na co mamy ochotę, tkanka tłuszczowa nie wróci z powrotem. Pamiętajmy, aby odchudzać się z głową, jeśli chcemy uniknąć niekorzyści mogących wpłynąć na organizm.