Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Pomysł na… błyskawiczne i odżywcze śniadanie

Pomysł na… błyskawiczne i odżywcze śniadanie
Jeśli należysz do osób cierpiących na przypadłość zwaną „permanentnym brakiem czasu” przez co rano przed wyjściem do szkoły czy pracy nie wyrabiasz się z przygotowaniem wartościowego śniadania wiedz, że są sposoby by sobie z tym problemem poradzić. I nie mam tutaj na myśli używania gotowych produktów śniadaniowych przypominających wyroby cukiernicze takich jak granola czy musli, tylko posiłek oparty na nisko przetworzonych i wartościowych produktach żywnościowych.

W sumie, to dlaczego nie może być musli?

Jeśli żyjesz w złudnym przekonaniu, że odkryłeś już sposób na to by zacząć dzień szybkim i zarazem wartościowym posiłkiem w postaci sklepowego musli, to pora byś przejrzał na oczy. Niestety większość produktów tego typu składa się w dużej mierze z cukrów takich jak sacharoza, syrop glukozowo-fruktozowy, oczyszczona skrobia. Nie daj sobie mydlić oczu witaminowo-mineralną posypką czy też dodatkiem błonnika. Potrzebujesz nie tylko szybkiego i wygodnego, ale także wysokojakościowego posiłku skomponowanego przy udziale nisko przetworzonej żywności.

Czym więc powinieneś zacząć dzień?

Mleczno-owsiany koktajl z owocami i orzechami

Doskonałym rozwiązaniem dla osób zapracowanych, żyjących w ciągłym pośpiechu są domowe koktajle. Wystarczy kilka banalnych składników oraz… sprawny blender i dosłownie w dwie minuty można przygotować pożywne i wartościowe śniadanie. Jakie produkty warto użyć by otrzymać smaczny i wartościowy koktajl.

Z pewnością przydadzą się:

  • płatki owsiane górskie,
  • orzechy włoskie, brazylijskie, nerkowca lub migdały,
  • świeże lub ewentualnie suszone owoce,
  • mleko, jogurt naturalny bądź serek wiejski,
  • opcjonalnie cynamon,
  • woda przegotowana lub niegazowana mineralna.

Sposób przygotowania:

  1. Płatki i orzechy owsiane warto zalać dzień wcześniej na wieczór wodą tak by zmiękły.
  2. Można dodać odrobinę otrębów żytnich, które są bardziej zasobne w fitazę niż płatki owsiane. Fitaza to enzym, który rozkłada kwas fitynowy – związek utrudniający wchłanianie niektórych składników mineralnych.
  3. Rano wystarczy zmiksować rozmiękczone wodą płatki i orzechy z owocami (znakomicie sprawdzą się tutaj banany, jabłka, a także rodzynki i suszone morele) i mlekiem, jogurtem bądź serkiem wiejskim (serek jednak jest gęsty, wiec i tak warto dodać jogurtu lub mleka).

W ten sposób trzymamy smaczny i pożywny koktajl, który dostarczy nie tylko solidnej dawki, białka, tłuszczu i węglowodanów, ale także witamin, błonnika i składników mineralnych. Oczywiście istnieje wiele możliwych kombinacji, w ramach których przygotować można takie danie, wiele zależy tutaj od upodobań smakowych.

Podsumowanie

Nie masz czasu rano na robienie kanapek i smażenie jajecznicy? Zrób koktajl mleczno-owsiany z orzechami i owocami. Postaraj się by jego podstawę stanowiły nisko przetworzone produkty żywnościowe takie jak płatki owsiane, orzechy, świeże owoce i mleko. Reszta zależy od Twojej wyobraźni.