Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Typy osób dbających o „zdrowe odżywianie"

Typy osób dbających o „zdrowe odżywianie"
Zazwyczaj osoby „zmuszone” przez zaistniały kiepski stan zdrowia i wyglądu do podjęcia działań ukierunkowanych na poprawę kondycji zdrowotnej i estetyki sylwetki, wzbudzają ogólną aprobatę i pozytywne nastawienie najbliższego otoczenia. Bywa jednak i tak, że zachowania osoby „będącej na diecie” są na tyle irytujące, że w miejsce wsparcia pojawiają się zniecierpliwienie i złość. Oto najpopularniejsze typy osób, wzbudzające dość często niechęć i dezaprobatę:

Pozer

Wszelkie działania pozerów ukierunkowane są na zrobienie sporego zamieszania wokół własnej osoby. Zanim jakiekolwiek działania zostaną przez niego podjęte, najbliższe osoby zostaną poinformowane o kupnie niezbędnych akcesoriów, ubrań, karnetu na modną siłownię, najlepszych i najskuteczniejszych suplementów. Zazwyczaj jednak ilość wydanych pieniędzy nijak ma się do efektów – pozerzy zazwyczaj bywają na siłowni (ploteczki + lekki wysiłek by się specjalnie nie spocić), odwiedzają najlepszych dietetyków (są zazwyczaj nietypowym przypadkiem) z tym, że zmiana dotychczasowych nawyków żywieniowych niespecjalnie im się udaje. Podsumowując, pozerzy zazwyczaj dużo mówią, tworzą sporo szumu na temat nowoczesnych metod i najlepszych suplementów z najwyższej półki, jednak w praktyce nie są skłonni podejmować realnych działań ukierunkowanych na poprawę wyglądu i zdrowia.

Sezonowiec

Tak jak zmieniają się pory roku, tak w życiu typowego sezonowca można wyróżnić dwa etapy – jeden polegający na szybkim zrobieniu formy przed sezonem plażowym, a drugi związany z beztroskim folgowaniem swoim niezdrowym nawykom żywieniowym i poszerzaniem obwodu pasa. Sezonowcy pogodzili się już po prostu z tym, iż „bycie na diecie” zawsze kończy się efektem jo-jo. Naiwność tego przekonania może być wyjątkowo irytująca. W jaki sposób kilku tygodniowe odchudzanie może zapobiec tyciu w późniejszym okresie czasu, związanym z powrotem do niezdrowych nawyków żywieniowych i brakiem regularnej aktywności fizycznej?

Przemądrzała alfa i omega

W przypadku tego typu osobnika problemem jest w zasadzie tylko jakość wiedzy i kategoryczny sposób narzucania swojego zdania, np. „Łączysz ogórka z pomidorem? Umrzesz!”. Oczywiście, często sposób odżywiania takiej jednostki związany jest z jakąś mistyczną tajemnicą i ciekawą ideologią – niespójną i nie popartą rzetelną wiedzą, ale obrazową i niosącą ważne przesłanie. Irytujące w osobach uważających się niesłusznie żywieniowymi guru jest to, iż negatywnie wpływają na inne osoby – utrudniając osiąganie wymarzonych efektów a nierzadko przyczyniając się do poważnych problemów zdrowotnych.

Dietetyczny  ”hipochondryk”

Jego dieta opiera się wyłącznie na specjalnie i w trudach wyselekcjonowanych pod kątem indywidualnych predyspozycji produktów żywnościowych. Generalnie większość ogólnie dostępnego jedzenia mu szkodzi – przyczynia się do ewidentnych „spadków” lub błyskawicznego przyrostu niechcianej tkanki tłuszczowej, ewentualnie posiada druzgoczący wpływ na kondycję zdrowotną. Tymczasem przesadna dbałość o jakość odżywiania – a także pory spożywania posiłków i wiele innych niuansów, sprawia, iż osoba ta staje się niewolnikiem zdrowego odżywiania. Obcowanie na co dzień z osobą, próbującą przekonać Cię do tego, że to co Ty jesz niebezpieczną trucizną może okazać się wyjątkowo irytujące.

Podsumowanie

„Bycie na diecie” z pewnością wpływa na styl życia. Warto jednak zachować zdrowy rozsądek, nie popadać w przesadę i skoncentrować się na kwestiach najistotniejszych bo może okazać się, iż osoby z najbliższego otoczenia będą miały nas serdecznie dość, a centymetrów w pasie pomimo energii zainwestowanej w całe przedsięwzięcie wcale nie u było.