Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Brak czasu a dieta odchudzająca

Brak czasu a dieta odchudzająca
Jeśli masz mało czasu, a zależy Ci na tym by zdrowo się odżywiać i wspomagać jednocześnie pracę nad sylwetką, zaplanuj sobie, że jadasz minimum dwa konkretne posiłki w ciągu dnia, może to być np. śniadanie i obiad, ale może być też obiad i kolacja. Czy to wystarczy? Tak, o ile pomiędzy nimi pojawią się dobrze zbilansowane przekąski.

Grunt to dobra organizacja

Jak nie masz czasu na przygotowywanie posiłków na bieżąco – zrób to wcześniej. Przykładowo: zmieszaj w misce płatki owsiane, orzechy włoskie i suszone owoce i zalej na wieczór przegotowaną wodą. Rano dodaj tylko banana i jogurt lub serek ziarnisty - jeśli chcesz przyjąć więcej białka – i oto masz szybkie i wartościowe śniadanie, dostarczające dobrych węglowodanów, solidnej dawki błonnika,  zdrowych tłuszczów, pełnowartościowych protein, witamin, składników mineralnych (w tym solidnej dawki magnezu i potasu) oraz związków fenolowych o działaniu antyoksydacyjnym.

Szukaj przepisów na szybkie i wartościowe posiłki

Przygotowując obiad lub kolacje, wrzucić możesz do garnka do gotowania na parze kilka filetowanych kawałków łososia lub kurczaka i mieszankę warzyw – jeśli szkoda Ci czasu na ich krojenie i mycie, kup mrożone. Przygotowanie takiej potrawy przy odrobinie wprawy zajmie 20 – 30 minut. Na talerzu danie możesz polać oliwą i zjeść przegryzając tostem z razowego pieczywa i popijając sokiem wielowarzywnym. Jeśli dysponujesz większą ilością czasu – ugotuj ryż, kaszę lub makaron. Wcale złym rozwiązaniem nie będą także ziemniaki.

Gdy jesz w restauracji zapytaj o dania dietetyczne

Jeżeli natomiast danego dnia masz na tyle napięty harmonogram, że nie jesteś w stanie przygotować solidnego posiłku, to od czasu do czasu możesz zjeść w restauracji lub gotowe danie zamówić do domu. Wcześniej uważnie jednak zlustruj oferty punktów gastronomicznych. Przy odrobinie szczęścia trafić możesz na ofertę typu „fit”, gdzie zamiast schabowego z frytkami i sałatką z sosem majonezowym, otrzymasz pieczoną wołowinę z brązowym ryżem i bukietem surówek albo grillowanego kurczaka. Moda na zdrowy tryb życia sprawiła, że coraz więcej restauracji wprowadza takie potrawy do swojego menu. Mimo wszystko jednak zachowaj ostrożność i bazuj na daniach przygotowywanych w domu.

Wprowadź zdrowe i wartościowe przekąski

Pomiędzy głównymi posiłkami jedz świeże owoce, orzechy, migdały, mobilny nabiał (jogurt naturalny, kefir, serek ziarnisty), możesz także zainwestować w gotowe sałatki, które pojawiły się niedawno w sieciowych supermarketach. Dobrym rozwiązaniem będą także kanapki. Gdy gotujesz mięso lub rybę na obiad czy kolację, wstaw trochę więcej i użyj jako „obkładu” do razowego pieczywa. Wystarczy dodać liść sałaty, ogórka lub paprykę i oto mamy zdrową i wysokowartościową kanapkę. Ciekawą opcję stanowią także koktajle. Jogurt lub kefir naturalny, solidna porcja uprzednio umytych owoców (takich jak jagody, maliny, banany, nektarynki) to połączenie wartościowego posiłku i deseru 2 w 1. Opcji jest wiele – użyj wyobraźni.

Możliwości przygotowania szybkich i mało absorbujących posiłków jest wiele, podobnie jak wiele jest sposobności, by wprowadzić w życie aktywność fizyczną. Warto pamiętać, że nie ma konieczności dopasowywania się do popularnych wzorców, zakładających spędzanie wielu godzin na siłowni czy zjadanie niezliczonej ilości posiłków w ciągu dnia. Do celu zmierzać można mniejszymi krokami, unikając jednocześnie deprymujących potknięć i bolesnych upadków.

W artykule mówimy o: Odchudzanie Ladies

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę