Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Niska samoocena utrudnia odchudzanie

Niska samoocena utrudnia odchudzanie
Najnowsze spojrzenia na zagadnienia związane z ogólnie rozumianym udoskonalaniem własnego wyglądu, zwracają szczególną uwagę nie tylko na prawidłowy sposób odżywiania i zwiększenie aktywności fizycznej, ale także na kontekst psychologiczny.

Analizy naukowe oraz dane dotyczące sukcesów i porażek związanych z  redukowaniem tkanki tłuszczowej i poprawą estetyki sylwetki pokazują, iż osoby, które posiadają prawidłowo ukształtowane poczucie własne wartości oraz wysoką samoocenę, znacznie częściej osiągają pozytywne efekty wdrożonych planów treningowych i żywieniowych.

Objawy niskiej samooceny

Najprościej pisząc, osoby o zaniżonej samoocenie nie lubią siebie, mają do siebie mnóstwo pretensji, żalu, często koncentrują się na pielęgnowaniu i permanentnym odtwarzaniu najbardziej żenujących momentów i doświadczeń ze swojego życia. Osoby takie często wychodzą z założenia, iż ich wygląd nie jest jedyną czy największą wadą – to jeden z niezliczonej ilości mankamentów. Konsekwencją niskiej samooceny jest negatywny wpływ na poczucie własnej wartości oraz trudności z organizacją życia towarzyskiego. 

Brak samoakceptacji i zadręczanie się  pesymistycznym podejściem do własnej osoby wywołują uczucie przygnębienia, nierzadko doprowadzają do poważnych stanów depresyjnych. Niska samoocena to nie tylko poważny problem w kontekście redukcji tkanki tłuszczowej, to także istotny czynnik komplikujący wiele innych spraw, takich jak relacje społeczne, życie uczuciowe czy kontakty w pracy.

Jak poprawić samoocenę? Ucz się optymizmu!

Osoby, które charakteryzuje pesymistyczne podejście do życia obwiniają się za wszelkie niepowodzenia. Ich zdaniem najczęstsze przyczyny porażki to: głupota, brak talentu, brak szczęścia, nieszczególnie interesujący wygląd. Tymczasem analizowanie niepowodzeń jest kwestią bardzo istotną, jednakże należy robić to wyłącznie w sposób konstruktywny. Przykładowo, jeżeli nie udało Ci się utrzymać reżimu diety i zakończyłeś dzień tabliczką (lub dwiema) czekolady nie załamuj się i nie dręcz się stwierdzeniami typu: „jestem żałosnym grubasem i nic już tego nie zmieni” albo „ jestem do niczego”. 

Zastanów się raczej czy może Twój dzienny jadłospis nie jest zbyt niskokaloryczny, warto dokładnie go przeanalizować, poradzić się dietetyka. Zamiast rozpaczać zaplanuj formę rehabilitacji – np. w postaci dodatkowego treningu aerobowego. Pamiętaj, że nikt nie jest doskonały – nawet Ty, dlatego popełnianie błędów jest rzeczą jak najbardziej normalną, zwłaszcza w przypadku pracy nad estetyką sylwetki, która stanowi przecież wymagający i złożony proces. Nigdy nie zapominaj o tym, iż zasługujesz na bezwarunkową akceptację i szacunek samego siebie. W przypadku, gdy uważasz, że problem związany z samooceną przerasta Cię – skorzystaj z pomocy doświadczonego psychologa lub psychoterapeuty.

Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż zdrowa samoocena nie jest lekarstwem na wszystkie życiowe trudności, a jedynie pomocnym narzędziem w radzeniu sobie z nieuniknionymi niepowodzeniami.

W artykule mówimy o: Odchudzanie Ladies