Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Sosy na zimno – zdrowy i smaczny dodatek do mięs i warzyw

Sosy na zimno – zdrowy i smaczny dodatek do mięs i warzyw
Sosy na zimno, czyli tzw. dipy, są w stanie wyraźnie uatrakcyjnić nawet banalny posiłek – niewielkie miseczki z kolorową zawartością ustawione przy talerzu niewątpliwie „cieszą oko”, a dodatkowo nadają „charakteru” spożywanym daniom. Obie cechy są szczególnie istotne dla osób pozostających na dietach odchudzających czy redukcyjnych, które skarżą się na jałowe i monotonne posiłki, a mają świadomość, że korzystanie ze sklepowych sosów nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem. Poniżej zamieszczam kilka sprawdzonych przepisów, które doskonale sprawdzają się jako dodatek do mięs – pieczonych, gotowanych czy grillowanych. Zachęcam do eksperymentów kuchennych!

Dip szpinakowy – rozmrażamy 50 g szpinaku i doprowadzamy do całkowitego odparowania wody.  Po przestudzeniu dodajemy 3 łyżki serka twarogowego ziarnistego, 2 drobno posiekane ząbki czosnku. Całość miksujemy aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Na koniec przyprawiamy pieprzem i solą.

Pikantny sos z awokado – awokado obieramy, a następnie miksujemy z 2 łyżkami  soku z limonki lub cytryny. Dodajemy drobno posiekaną cebulę, drobno pokrojonego pomidora bez skórki oraz papryczkę chilli (wg indywidualnych preferencji można tego składnika dać więcej lub mniej). Całość dokładnie mieszamy i doprawiamy pieprzem.

Łagodny sos chrzanowy – pół szklanki jogurtu naturalnego o niezbyt kwaśnym smaku łączymy z dwiema łyżeczkami startego chrzanu oraz jedną łyżeczką łagodnej musztardy. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji, na koniec dodajemy drobno pokrojony koper i szczypior, a także kilka kropel soku z cytryny. Całość przyprawiamy pieprzem.

Sos koperkowy – pół szklanki gęstego jogurtu naturalnego łączymy z 1 łyżeczką musztardy dijon, a następnie dodajemy łyżkę drobno posiekanego koperku. Całość dokładnie mieszamy i przyprawiamy pieprzem oraz niewielką ilością soku z cytryny.

Dip pomidorowy z bazylią – pół szklanki gęstego jogurtu naturalnego łączymy z 1 łyżką koncentratu pomidorowego. Przyprawiamy pieprzem, solą i ostrą papryką. Dodajemy drobno posiekanej świeżej bazylii i dokładnie mieszamy.

Wyżej przedstawione sosy znakomicie nadają się do dań z mięsa i ryb, zarówno znienawidzonej przez wielu piersi z kurczaka gotowanej na parze, jak i również grillowanej karkówki czy rozmaitych dań z ryb. Każdy z wyżej wymienionych sosów należy jednak bezpośrednio po przygotowaniu przechowywać przez minimum 1 godzinę w lodówce.