Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Co zrobić, by “boczki” nie wylewały się z "Sylwestrowej" kreacji?

Co zrobić, by “boczki” nie wylewały się z "Sylwestrowej" kreacji?
Większość z nas działa lepiej, gdy mamy obrany cel, do którego dążymy. Może nim być impreza czy też spotkanie z dawno niewidzianymi znajomymi, na których chcemy zrobić dobre wrażenie. Jak rozplanować działania, aby osiągnąć sukces? Mamy dla ciebie kilka wskazówek.

Po pierwsze: PLANUJ

Planuj swoje posiłki i treningi. Wychodząc do sklepu rób listę zakupów, aby nie nabyć zbędnych, „śmieciowych” produktów. Dobra organizacja pozwoli ci na kontrolę sytuacji – nie będziesz głodna, więc nie sięgniesz po fast food; wiesz, że w dniu dzisiejszym ma być trening – spakowany strój już czeka w samochodzie. Wszystko jest pod kontrolą.

Po drugie: UNIKAJ PRZETWORZONEGO JEDZENIA, OGRANICZ ALKOHOL

Ciasta, pączusie, płatki śniadaniowe, białe pieczywo, majonez, jogurty owocowe, serki homogenizowane, napoje gazowane, soki owocowe dosładzane cukrem… można by wymieniać i wymieniać.  Po przeczytaniu tej listy zastanawiasz się, co możesz zjeść. Wbrew pozorom wybór jest ogromny, tylko spójrz! :-) W jadłospisie należy uwzględnić białko: mięso (kurczak, indyk, wołowina, itd.), ryby (morszczuk, mintaj, dorsz, pstrąg, makrela, śledź, tuńczyk); tłuszcze (oliwa z oliwek, olej kokosowy, awokado, orzechy np. włoskie, jajka), węglowodany (chleb razowy, kasze, ryż, płatki owsiane, ziemniaki). I oczywiście warzywa, dużo warzyw. Dysponując taką wiedzą bez problemu skomponujesz jadłospis.

Unikaj alkoholu. Lampka wina wypita okazjonalnie nie zniweczy twoich starań, ale często jest tak, że po jednej przychodzi druga, później kolejna, a wraz z nia ochota na niezdrową przekąskę. Nie ma sensu kusić losu ;-)

Po trzecie:WPROWADŹ RUCH

Nie musisz decydować się na siłownię lub tez bieganie tylko dlatego, że taki rodzaj wysiłku preferują twoi znajomi. Zacznij od wprowadzenia takiego wysiłku fizycznego, jaki nie będzie przykrym obowiązkiem, lecz czystą przyjemnością. Basen, zajęcia fitness, taniec, wspinaczka, czy też ganianie za piłką  - możliwości jest wiele.  Nie bądź nadgorliwa i mierz siły na zamiary. Jeżeli do tej pory jedyną aktywność stanowił maraton “zakupowy” po markecie, to nie planuj intensywnych treningów 5 razy w tygodniu.  Dozuj wysiłek, przyzwyczajaj organizm stopniowo zwiększając intensywność/częstotliwość ćwiczeń.

Po czwarte: MYŚL POZYTYWNIE

Nie jesteś idealna, nikt nie jest. Jeżeli raz zdarzy ci się zjeść coś niezdrowego lub gdy pominiesz trening, to świat się nie zawali, ani też nie zaprzepaścisz tego, co do tej pory osiągnęłaś. Przychodzi nowy dzień, „ciśniesz” dalej! :-) Błędy i upadki wpisane są w naturę ludzką. Ważne, żeby wyciągnąć z nich wnioski, podnieść się i podążać za obranym celem dalej.

Otaczaj się ludźmi, którzy życzą ci dobrze i będą cię wspierali w „walce” o siebie. Nie ma nic gorszego, niż frustraci próbujący leczyć własne kompleksy kosztem innych. Obrałaś kierunek i wprowadzasz zmiany, które wpłyną korzystnie nie tylko na twoje ciało, ale również na psychikę. Poparcie ze strony przyjaciół sprawi, że wytrwanie w postanowieniach stanie się łatwiejsze. Choć chęć udowodnienia niedowiarkom na co się stać, też daje świetną motywację do działania ;-)

Zamiast codziennie wskakiwać na wagę z nadzieją, że wskazówka drgnęła i pokaże mniej, to zaprzyjaźnij się z centymetrem krawieckim. Wystarczy, że będziesz mierzyła się raz w tygodniu, rano. To pozwoli ci kontrolować sytuację.

Punkt ostatni, ale nie mniej ważny

Pamiętaj... na jednej imprezie świat się nie kończy. Wymarzona sylwestrowa kreacja leżała jak ulał, humor dopisywał, a ty czułaś się piękna – cel osiągnięty. Mogłabyś teraz osiąść na laurach. Moglabyś, ale tego nie zrobisz, bo doskonale wiesz, ile pracy włożyłaś i głupotą byłoby zaprzepaszczenie tego, czego dokonałaś. Wakacje już za 6 miesięcy, więc jeżeli będziesz kontynuowała podjęte działania i zawalczysz o jeszcze lepszy wygląd, to pomyśl, jaką formę plażową zyskasz! I najważniejsze...Uwierz w siebie! Bo jeśli nie ty, to kto da radę?

W artykule mówimy o: Uroda Odchudzanie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę