Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Skuteczne odchudzanie – poradnik dla poczatkujących

Skuteczne odchudzanie – poradnik dla poczatkujących
Redukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej to proces długotrwały i wymagający nie tylko “sposobu”, ale także zaangażowania i silnej motywacji. Z drugiej strony, mało kto zdaje sobie sprawę z faktu jak wiele satysfakcji może przynieść praca nad własnymi słabościami oraz obserwowanie korzystnych zmian zachodzących zarówno w ciele jak i psychice. Rozpoczynając zmagania ze zbędnymi kilogramami i centymetrami, należy pamiętać o kilku ważnych aspektach, o których szerzej opowiem właśnie w niniejszym poradniku.

Kluczem do sukcesu jest dobry plan

Chcąc pozbyć się nadmiarowych kilogramów należy najpierw ustalić schemat postępowania. Liczyć się należy z tym, że trudno będzie osiągnąć satysfakcjonujące efekty działając na zasadzie impulsu, bez szczegółowego planu uwzględniającego:

  • modyfikację dotychczasowego sposobu odżywiania

  • wdrożenie regularnej aktywności fizycznej,

  • wyznaczenie realnych celów.

Głodówki oraz egzotyczne diety z kolorowej prasy zamiast poprawiać estetyką sylwetki prowadzą do wyniszczenia organizmu, a utrata kilogramów okazuje się być w takich przypadkach wyłącznie chwilowa. Po zakończeniu “kuracji” pojawia się efekt jo-jo, czyli powrót utraconej masy ciała, co potęguje uczucie frustracji i bezsilności. Dlatego warto zainteresować się zasadami bilansowania zdrowego jadłospisu, zdobywać i poszerzać swoją wiedzę na własną rękę bądź też skonsultować się z odpowiednim specjalistą (dietetykiem, trenerem personalnym).

Tylko starannie przemyślana strategia, uwzględniająca indywidualne potrzeby i możliwości organizmu może zaowocować zadowalającymi rezultatami. To jest kluczowa zasada odchudzania się.

Zmiana sposobu myślenia - kolejny krok do szczupłej sylwetki

Aby odchudzanie było skuteczne, oprócz właściwie zaplanowanych strategii żywieniowo-treningowych, potrzebne jest odpowiednie nastawienie psychiczne.

Czynnikami, które znacznie utrudniają pracę nad estetyka sylwetki są:

  • pesymizm – nie uda się..., i tak nie dam rady…,

  • niedocenianie pierwszych efektów – w takim tempie odchudzać się bede cale wieki…,

  • użalanie się nad sobą – jestem takim beznadziejnym przypadkiem…,

  • narzekanie na jedzenie – ciagle tylko te sałatki…,

  • niepotrzebne generowannie stresu – znowu nie zdążyłam zjeść posiłku o wyznaczonej porze - na pewno jutro bedę znów i kilogram cięższa,

  • negatywne podejście do całego przedsięwzięcia – odchudzanie jest bez sensu tak na dłuższą metę….

Proces pozbywania się zbędnych kilogramów warto potraktować jako wyzwanie – trudne, ale nie leżące poza naszymi możliwościami. Trzeba nauczyć się myśleć pozytywnie – zarówno o sobie jak i wprowadzanych do codziennego życia zmianach. Nie można tracić celu sprzed oczu a w razie potknięć – nie należy poddawać się tylko wyciągać konstruktywne wnioski.

Trenując schudniesz szybciej

Sposób odżywiania odgrywa kluczową rolę w procesie pozbywania się zbędnych kilogramów, jednak nie należy zapominać o aktywności fizycznej, która z jednej strony przyspiesza pojawianie się upragnionych efektów , a z drugiej sprawia, iż odchudzanie staje się przyjemniejsze. Regularna aktywność fizyczna to sposób nie tylko na pozbycie się mało estetycznej tkanki tłuszczowej, to także najlepsza droga do wymodelowania sylwetki i wyraźną poprawy samopoczucia.

Nie od razu Rzym zbudowano

Niwelowanie skutków wieloletnich zaniedbań żywieniowych wymaga czasu i cierpliwości – w dwa czy trzy tygodnie nie można wypracować szczupłej i zadbanej sylwetki, głównie ze względu na ograniczenia ludzkiej fizjologii. Cudowne i błyskawiczne rozwiązania nie istnieją – warto o tym nie zapominać i nauczyć się doceniać nawet najdrobniejsze postępy. Dodatkowo, rozłożona w czasie i przemyślana redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej, zmniejsza ryzyko odrobienia straconych kilogramów w niedalekiej przyszłości.

Podsumowanie

Odchudzanie i poprawa estetyki sylwetki wiążą się z wieloma wyrzeczeniami i koniecznością zmiany sposobu myślenia. Otwartość na wprowadzane modyfikacje, determinacja w działaniu i cierpliwość są niezbędne do osiągnięcia wymarzonego celu.