Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Beta alanina poprawia wyniki w bieganiu. Badania naukowe

Beta alanina poprawia wyniki w bieganiu. Badania naukowe
Beta alanina – to suplement przydatny przy prowadzeniu treningu siłowego, ale także w sportach wytrzymałościowych - przy budowaniu masy jak i redukcji tkanki tłuszczowej.

Wykazano, że beta alanina ma wpływa na wynik w biegu na 800 m. W badaniu wzięło udział 18 mężczyzn, rekreacyjnie trenujących bieganie. Sprawdzono, jak 28 dni suplementacji beta-alaniną wpłynie na wyniki sportowe. Podawano 80 mg na kilogram masy ciała, tak więc osoba ważąca 70 kg otrzymała 5,6 g beta-alaniny dziennie.

Wyniki?

  • Grupa beta-alaniny poprawiła czas biegu na 800 m o 2,5% czyli 3,64 sekundy (przed 145,73 sekundy; po 142,09 sekundy),
  • Grupa placebo poprawiła czas o 0,6 sekundy (przed 156,8 sekundy po 156,21 sekundy),
  • Stwierdzono największy wpływ BA w trakcie drugiej części biegu,

Niedawno naukowcy sprawdzali jak suplementacja beta alaniną wpłynie na wynik w biegu na 10 km.

Szesnastu zdrowych uczestników podzielono losowo na dwie grupy:

  • β-alaniny (n = 8)
  • placebo (n = 8).

Grupa eksperymentalna spożywała 5 g / dzień β-alaniny plus 1 g opornej skrobi, a grupa kontrolna przyjmowała 6 g opornej skrobi, obie grupy stosowały preparaty przez 23 dni.

Oceniano czas w biegu na 10 km na początku i po 23 dniach.

Prowadzono następujący trening:

  • trzy razy w tygodniu, w kolejne dni następujące po sobie,
  • dzień 1: bieg 7 km,
  • dzień 2: sześć sprintów, każdy na odcinku 500 m przy maksymalnej prędkości, 2 min regeneracji między seriami,
  • dzień 3: bieg 12 km

Wyniki:

Czas biegu na 10 km skrócił się istotne tylko w grupie β-alaniny (przed: 3441 ± 326,7 sek.; po: 3209 ± 270.5 sek.)

Grupa β-alaniny zdecydowanie bardziej poprawiła czas biegu o 168.8 ± 156.6 w porównaniu do grupy placebo: 53.60 ± 78.81 s,

Grupa β-alaniny wykazywała niższe stężenie mleczanu we krwi po biegu na 10 km (β-alanina: przed: 8,45 ± 1,94 vs. Po: 6,95 ± 2,44 mmol / L; Placebo: przed:  8,7 ± 3,0 vs. po: 10,8 ± 2,5 mmol /L).

Podsumowując, suplementacja β-alaniną poprawiła 10-kilometrową próbę czasową i zmniejszyła stężenie mleczanu u osób aktywnych fizycznie. Suplementacja β-alaniną może mieć decydujące znaczenie przy aktywnościach intensywnością zbliżonych do maksymalnej: sprintach, TABACIE, treningach crossfit, pływaniu na 50 i 100 m itd.