Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jak zmienić nastawienie i nie stresować się przez wyjściem na siłownie?

Jak zmienić nastawienie i nie stresować się przez wyjściem na siłownie?
Jeśli na myśl o pójściu na siłownię robi Ci się słabo lub czujesz poddenerwowanie, to wiedz, że nie jesteś jedyny. I choć obserwując social media, może Ci się wydawać, że należysz do mniejszości w tej kwestii, to okazuje się, że dość sporo osób nie ma zaufania do atmosfery siłowni i nie kojarzy wyjścia na trening z czymś pozytywnym i przyjemnym. Z czego wynika ta niechęć?

Skąd ten stres?

Powody są różne. Część osób nie czuje się pewnie, jeśli chodzi o obsługę sprzętu, technikę ćwiczeń lub poziom własnej sprawności, co powoduje, że wstydzą się iść ćwiczyć wśród osób,tóre nie mają takich problemów. Kolejnym powodem jest martwienie się tym, jak się wygląda. Brak samoakceptacji nie pozwala czuć się pewnie i swobodnie, co odbiera chęć do podejmowania aktywności w miejscu, w którym wiele osób wygląda świetnie. Onieśmielone i zestresowane są też osoby, które idą na siłownię po raz pierwszy, lub pojawiają się w nowym, nieznanym sobie klubie. Co można zrobić, żeby poczuć się pewniej?

Zwiedzaj siłownię zanim rozpoczniesz trening

Uczucie zagubienia wpływa na Twoje samopoczucie i podejście do siłowni. Kiedy jesteś po raz pierwszy na danej siłowni, to z pewnością nie wiesz, gdzie i co się znajduje. Chodząc pomiędzy ćwiczeniami i szukając konkretnego sprzętu, czujesz się pewnie trochę zagubiony. Dlatego, zanim zaczniesz trening, rozejrzyj się dookoła, pozwiedzaj trochę otoczenie i zorientuj się, gdzie będzie Ci najwygodniej wykonać swój plan.

Ubierz się odpowiednio

Nie, wcale nie chodzi o markowe ubrania w najmodniejszym kolorze. Najważniejsze to ubrać się komfortowo, tak żeby móc się swobodnie poruszać. Oglądając sportowców w social mediach, można odnieść wrażenie, że najlepszy strój na siłownię to krótki top i obcisłe, krótkie szorty. Nie każdemu przypadnie to do gustu i podążając za modą, a wręcz zmuszając się do niej, na pewno nie poprawimy swojego nastawienia do siłowni. Po pierwsze wygoda i Twoje dobre samopoczucie.

Nie stresuj się potem

Jeśli stresujesz się tym, że w trakcie treningu się spocisz i nie będziesz wyglądać wyjściowo, to zadaj sobie jedno pytanie: idziesz na siłownię wykonać trening czy pokazać się? Plamy potu i wypieki na twarzy to coś całkowicie naturalnego podczas wysiłku fizycznego. To nie wybieg mody. Dla lepszego komfortu zabierz ze sobą ręcznik, którym się wytrzesz/osłonisz sprzęt, oraz wodę do picia.

Wybierz odpowiednią dla siebie porę

Jeśli wolisz ćwiczyć w kameralnych warunkach, weź pod uwagę porę dnia. Przykładowo unikaj godzin szczytu, tj. 17:00 - 19:00 - to właśnie wtedy na siłowni jest najwięcej ludzi. Jeśli możesz, wybierz godziny poranne, np. 6:00 - 8:00 lub późny wieczór 21:00 - 23:00. Pamiętaj też, że najwięcej osób trenuje w poniedziałki (nowy tydzień, nowe możliwości), a najmniej w piątki i weekendy.

Idąc na siłownię powtarzaj sobie swoje cele

Pamiętając o tym, dlaczego postanowiłeś ćwiczyć, będzie łatwiej Ci pokonać niechęć do siłowni. Chcesz schudnąć, poprawić kondycję lub zbudować masę mięśniową - przypomnij sobie o tym, kiedy po raz kolejny pomyślisz, jak bardzo Ci się nie chce iść na trening.

Postępuj zgodnie z planem

Trenowanie według planu dodaje pewności. Idziesz i wiesz, co masz robić, bo nie ma nic gorszego niż zastanawianie się, do jakiej maszyny podejść i jakie ćwiczenie teraz wykonać. Brak planu może skutecznie zniechęcić do siłowni.

Pracuj we własnym tempie

Każdy kiedyś był początkujący. Nie porównuj się z innymi, z ich obciążeniami i możliwościami. Skup się na sobie i ćwicz w swoim tempie. Monitoruj postępy, ale bez presji, że kolega jest już bardziej zaawansowany. To nic, nie przejmuj się tym.

Podsumowanie

Chodzenie na siłownię może być dla niektórych stresujące. Zwykle wynika to z braku pomysłu na trening, niepewności związanej ze swoją techniką czy sylwetką, której nie akceptujemy. Czas porzucić negatywne myśli i skupić się na pozytywach.

Idąc na trening, przypomnij sobie, dlaczego kupiłeś karnet. A jeśli Ci to pomoże, wybierz taką porę, kiedy na siłowni będzie mniej ludzi i bez zbędnego skrępowania będziesz mógł spokojnie potrenować.

W artykule mówimy o: Trening