WOW! PROMOCJA BLACK FRIDAY -50%! -50% na wszystkie plany dieta i trening z kodem "BLACKFRIDAY" Skorzystaj z promocji

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Mały poradnik aktywnego nastolatka, czyli co i jak ćwiczyć, żeby imponować formą i sylwetką (część I)

Mały poradnik aktywnego nastolatka, czyli co i jak ćwiczyć, żeby imponować formą i sylwetką (część I)
Pobudka wcześnie rano, szkoła, powrót do domu, obiad, odrabianie lekcji (lub też nie ;-) ), a następnie komputer, telewizor, Internet, spanie – tak wygląda dzień przeciętnego nastolatka. Świetnie, jeżeli w ramach zajęć szkolnych odbędzie się wychowanie fizyczne, wtedy jest szansa, że zaznasz odrobiny ruchu. Niestety coraz większym problemem są nagminne zwolnienia z w-f. Część osób jest zadowolona, że nie musi ćwiczyć, bo teoretycznie zyskuje „wolną” godzinę, ale jednocześnie nie zastanawiają się, jak wiele tracą rezygnując z regularnej aktywności fizycznej.

Zalety regularnych treningów

  • zyskujesz szczupłą sylwetkę,
  • budujesz i wzmacniasz mięśnie,
  • nie garbisz się, masz prostą postawę,
  • chodzisz sprężyście, pewnie siebie,
  • masz o wiele lepsze samopoczucie i dużo wolniej się męczysz, niż osoby, które rezygnują z aktywności fizycznej,
  • jesteś silniejszy, szybszy i bardziej wytrzymały niż koledzy spędzający całe dnie przed komputerem czy też telewizorem,
  • poprawiasz swój refleks, stajesz się bardziej samodzielny, odporny na zmęczenie,
  • uczysz się podejmować decyzje, pokonywać własne słabości i realnie oceniać sytuację,
  • poznajesz osoby o podobnych zainteresowaniach, a jeżeli zajmiesz się jakąś dyscypliną sportu bardziej „zawodowo”, to możesz liczyć na dodatkowe atrakcje w postaci wyjazdów na turnieje, zgrupowania, szkolenia! Kto wie, może okażesz się wielkim talentem?

Warto wspomnieć, że ruch pozytywnie wpływa na kości i stawy, doskonale koryguje lub zapobiega wadom postawy, wzmacnia mięśnie, dzięki czemu, nawet po kilkugodzinnym siedzeniu w szkolnej ławce, nie będą bolały cię plecy.

Jeżeli na co dzień jesteś osobą nerwową, łatwo wpadasz w złość, bardzo emocjonalnie pochodzisz do spraw codziennych, to regularny ruch będzie dla ciebie wybawieniem. Ktoś cię wkurza w szkole lub też dopada cię strach przed ważną klasówką? Nic nie pomoże bardziej, niż dobry trening! Zmęczysz się, rozładujesz napięcie, uwolnisz endorfiny i sam się przekonasz, jak szybko spadnie poziom stresu i lęku, a dodatkowo, po solidnej dawce wysiłku, będziesz spał jak niemowlę.

Co stracę, jeżeli wybiorę leżenie przed telewizorem?

Rozejrzyj się po swoich znajomych, przypatrz się zarówno ich, jak i swoim rodzicom. Już na pierwszy rzut oka widać, kto trenuje, a kto spędza czas z pilotem w ręku, prawda? Pamiętaj, że to od ciebie zależy, czy będziesz w super formie, czy też wejście na 3 piętro będzie stanowiło wyzwanie. Ciepłe dni już blisko, chyba nie chcesz ich przesiedzieć w domu wstydząc się swojej kondycji? W dwa – trzy miesiące możesz wiele zdziałać i jeżeli już dziś zaczniesz ćwiczyć, to do lata znacznie poprawisz zarówno kondycję, jak i sylwetkę.

Tylko pomyśl, skoro tak krótki okres wystarczy, by pierwsze zmiany w ciele i samopoczuciu były widoczne, to jaką formę możesz zaprezentować za rok!

Najważniejsze wady niećwiczenia

  • sflaczałe, pozbawione mięśni ciało,
  • wieczny brak energii,
  • nadwaga/otyłość (a w przyszłości wizja np.: cukrzycy, nadciśnienia czy też chorób nowotworowych),
  • wady postawy (zgarbiona sylwetka nie dodaje uroku),
  • wpadanie w kompleksy (zastanów się, jak będziesz się czuł, jeżeli będziesz najsłabszy – z własnego wyboru – wśród swoich kumpli),
  • narastający stres, którego nie będziesz w stanie rozładować.

Ćwiczyć czy nie ćwiczyć?

Po przeczytaniu artykułu na pewno podjąłeś decyzję o rozpoczęciu regularnych treningów, choć nie do końca wiesz, jaki forma aktywności fizycznej byłaby dla ciebie najbardziej odpowiednia. Sporty walki, piłka nożna, basen, crossfit, siłownia, breakdance, jazda figurowa na łyżwach, tenis – to tylko niektóre z możliwości!

Druga część artykułu:

W artykule mówimy o: Trening