Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Proste ćwiczenia, które każde dziecko czy nastolatek może robić w domu

Proste ćwiczenia, które każde dziecko czy nastolatek może robić w domu
W obecnej chwili wszyscy mamy jakieś ograniczenia. Sytuacja na świecie zmusiła nas do zamknięcia się w czterech ścianach i wychodzenia tylko w sytuacjach koniecznych.

Jeżeli jesteś osobą aktywną, to z pewnością brakuje Ci teraz ruchu, możliwości treningowych, ale też zapewne wiesz, jak ważne jest utrzymanie jakiegokolwiek stopnia aktywności dla zdrowia fizycznego i psychicznego.

Jeżeli masz dzieci, to prawdopodobnie chcesz zadbać także o ich zdrowie. Dzieciom i młodzieży w obecnej sytuacji także jest trudno. Początkowo może i super, bo nie trzeba iść do szkoły, można biegać po podwórku i grać w gry. Tyle że i podwórko zdaje się być odebranym dobrem, a ileż można siedzieć i grać? Albo uczyć się od rana do nocy, kiedy na dworze coraz ładniejsza pogoda?

Brak ruchu sprzyja załamaniu psychicznemu i dotyczy to osób w każdym wieku. Kiedy dodamy do tego brak możliwości wychodzenia na dwór, spotkań z koleżankami i kolegami naszych dzieci, wówczas trzeba znaleźć jakąś alternatywę, by oderwać młodocianych od komputera czy telewizora i obdarzyć jakąś dawką ruchu. Oto kilka pomysłów na proste aktywności, które Twoje dzieci i nastolatki mogą robić w domu.

30-60 minut aktywności aerobowej

Eksperci zalecają nastolatkom ćwiczenia aerobowe, ponieważ są oni w wieku, w którym rozwija się większość masy kostnej. Ruch oraz wzmacnianie swojego ciała jest po prostu ważne dla zdrowia ciała i prawidłowego rozwoju. Mało tego, po takich prostych ćwiczeniach następuje poprawa nastroju, co jest istotne w obecnej sytuacji, która może sprzyjać depresji, wywoływać niepokój z powodu ciągłego siedzenia w domu. Możesz swoim dzieciom i nastolatkom zaproponować taniec, skoczne zajęcia aerobowe dostępne online lub choćby skakankę (o ile oczywiście masz na to miejsce i wyrozumiałych sąsiadów).

Bardzo dobrą opcją dla małych sportowców będą krótkie intensywne obwody. Tutaj nie ma miejsca na nudę, rozkojarzenie czy marudzenie. Jest akcja, trzeba działać, dać z siebie wszystko. Jakie ćwiczenia można wykonać? Najprostsze! Dwie minuty przysiadów, dwie minuty podskoków, dwie minuty pompek, dwie minuty brzuszków, dwie minuty pajacyków w miejscu. Jeżeli dwie minuty to za dużo, można ustalić inny czas poszczególnych ćwiczeń – 30 sekund, 60 sekund itp. Możesz bawić się ilością obwodów, zwiększając dziecku wyzwania. Możesz także zmieniać ćwiczenia, ale staraj się dbać o to, aby angażowały one całe ciało, a nie np. tylko ręce. Takie ćwiczenia nie są zapewne tak atrakcyjną rozrywką, jak rower w parku czy rolki, albo chociaż bieganie, ale lepsze to, niż nic. Na pewno choć trochę poprawi nastrój wywołany utknięciem w domu.

U młodszych dzieci zadbaj o prostotę

Młodsze dzieci mają dużo więcej energii i jeśli nie mogą się nigdzie wyszaleć, to nadmiar tej energii przeniosą do domu i to właśnie rodzice muszą się z tym zmierzyć. O ile wyjście na plac zabaw rozwiązałoby trochę sprawę, tak siedzenie w domu jest trochę problematyczne. Co możesz zrobić? Wykorzystaj najprostsze ćwiczenia, jakimi są podskoki, klaskanie, chodzenie na czworaka, czołganie się i spróbuj połączyć to z zabawą, tworząc jakieś wyzwania i konkurencje albo stacje, na których trzeba wykonać zadanie. Dziecku ciężko się skupić, dlatego musisz dziać. Cały czas. Jeżeli masz spokojniejsze dziecko, to możesz też wymyślić wspólny trening złożony z prostych ćwiczeń, które będziecie robić razem np. w rytm muzyki. Zamień trening na zabawę, a wówczas zapewnisz dziecku większą dawkę ruchu.

Kiedy brakuje pomysłów...

Internet to prawdziwa kopalnia. Skorzystaj z zasobów, różnych inspiracji treningowych, które z łatwością znajdziesz w Internecie. Na ich podstawie możesz wymyślać inne, nowe zestawy. Jeżeli masz w domu jakikolwiek sprzęt, np. gumy, piłkę, małe hantelki, to jeszcze lepiej. Możesz je wykorzystać do wspólnych treningów. Pamiętaj jednak, że nie jest to konieczność, a tym bardziej nie musi to być profesjonalny sprzęt. Czasami wystarczy dziecięca piłeczka, klocki, butelka wypełniona wodą, skakanka, taboret. Wszystko jest kwestią chęci i wspólnej motywacji. A przecież fajnie jest spędzić trochę czasu ze swoim dzieckiem i to na dodatek aktywnie!

Jeśli masz problem z zaplanowaniem aktywności i ułożeniem diety, skorzystaj z pomocy trenerów i dietetyków serwisu PoTreningu.pl.

W artykule mówimy o: Trening