Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Trening – są sytuacje, w których należy z niego zrezygnować

Trening – są sytuacje, w których należy z niego zrezygnować
W życiu każdego z nas bywają takie momenty, że mu się najzwyczajniej w świecie nie chce pójść na trening. Są też takie, kiedy wszechświat działa przeciwko nam i musimy zdecydować, czy priorytetem będą ćwiczenia, czy też np. praca lub zdrowie. Wybór jest oczywisty? Niekoniecznie dla wszystkich.

Bez wątpliwości jesteś usprawiedliwiony, jeżeli w drodze do fitness klubu zostałeś zaatakowany przez wilki, stado wściekłych zombi lub też, jako super bohater, ratowałeś świat.

Poza wyżej wymienionymi przyczynami istnieje jeszcze kilka, które brzmią przekonująco i uzasadniają brak obecności na sali treningowej. Oto one:

Choroba/kontuzja

Nie będziemy namawiali do rezygnowania z treningu, gdy masz katar, jednak kiedy twój stan zdrowia jest gorszy, np. masz bardzo wysoką gorączkę, zawroty głowy, dreszcze, nudności czy też kaszel rozrywający klatkę piersiową – daj sobie czas na wyzdrowienie, a towarzyszom z sali treningowej oszczędź możliwości zarażenia się od ciebie.

W przypadku kontuzji skonsultuj się z lekarzem, aby określił, po jakim czasie możesz powrócić do uprawiania sportu. Zbyt szybkie chwycenie „za żelastwo” może spowodować pogorszenie się stanu zdrowia i zamiast dwóch tygodni „zyskasz” kilka miesięcy przymusowego odpoczynku. Doskonale wiemy, jak dłuży się wtedy czas i jak gwałtownie (na szczęście czasami tylko w naszej wyobraźni) spada forma, ale dajmy swoim mięśniom czas na całkowitą regenerację i odzyskanie sił.

Skrajne zmęczenie

Gdy żyjesz w ciągłym biegu, stresie, jesteś wiecznie niewyspany, a o treningu myślisz jak o przykrym obowiązku, to zrób sobie wolne. Takie „dociskanie” na siłę, to najprostsza droga do kontuzji. Wyśpij się, odpocznij, zregeneruj organizm, a to na pewno pozytywnie wpłynie zarówno na chęci do ćwiczeń, jak i na efektywność treningu.

Po urodzeniu dziecka

Wiele pań chciałoby jak najszybciej odzyskać formę  „sprzed ciąży” i, bez konsultacji lekarskich, podejmują decyzję o powrocie do bardzo intensywnych ćwiczeń. Oczywiście wysiłek fizyczny po porodzie jest wskazany, jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że 9 miesięcy małej/średniej aktywności, dodatkowe kilogramy oraz tak intensywna praca, jaką jest urodzenie dziecka, mają niebagatelny wpływ na aktualne możliwości organizmu. W tym wypadku szybciej wcale nie znaczy lepiej.

Są rzeczy ważne i ważniejsze… rodzina i przyjaciele

Trudny temat. Nie zawsze istnieje możliwość pogodzenia treningu z życiem osobistym. W takiej sytuacji sam musisz zdecydować, co dla ciebie liczy się bardziej. Urodziny dziecka, ślub kumpla, wyprawa ze znajomymi do kina czy też ćwiczenia. O ile nie trenujesz zawodowo i nie masz możliwości zrobienia sobie wolnego dnia, to czasami warto zamienić wizytę na sali treningowej na spotkanie z bliskimi osobami. Treningi są ważne, ale należy się zastanowić, czy zawsze najważniejsze…

W artykule mówimy o: Zdrowie Trening

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę