Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Zadbaj o swoją skórę!

Zadbaj o swoją skórę!
Mówi się, że skóra jest odzwierciedleniem stanu naszego organizmu. Stan skóry pokazuje nam, czy organizm jest dobrze odżywiony czy nie, czy jest zatruty toksynami, czy to, co jemy mu szkodzi czy służy, czy jesteśmy wypoczęci i zrelaksowani, czy raczej niedosypiamy i dużo się stresujemy. Trądzik, który pojawia się zazwyczaj w okresie dojrzewania i bardzo często nie odpuszcza mimo mijających lat, próbujemy zazwyczaj zwalczać od zewnątrz. Tymczasem trądzik jest sygnałem organizmu, który sygnalizuje nieprawidłowe funkcjonowanie całego systemu. Warto zadbać więc o skórę holistycznie. W tym przede wszystkim od wewnątrz.

Możemy walczyć z trądzikiem stosując najróżniejsze kremy i maści, sterydy i antybiotyki. Całe jednak to działanie nie usunie problemu z jednej zasadniczej przyczyny: leczymy symptomy, a nie przyczyny trądziku. Tak długo, jak nie znajdziemy przyczyny zmian skórnych i ich nie usuniemy, tak długo problem będzie nawracał.

Najważniejsza kwestia, na którą należy zwrócić uwagę to odżywianie organizmu. Jak największą część menu powinny stanowić produkty jak najmniej przetworzone. Świeże owoce, warzywa, pestki, orzechy, ryże, kasze, produkty naturalnie fermentowane, jajka, mięso, ryby, prawdziwe mleko od krowy lub kozy.

Jak najmniejszą część naszego menu powinny zajmować produkty przetworzone, czyli wszelkiego rodzaju produkty, które posiadają etykiety wymagające wnikliwego czytania długiej listy składników.

Skóra z pewnością podziękuje nam, jeśli zrezygnujemy z ubogich w wartości odżywcze produktów takich jak słodycze, słodkie napoje, gotowe dania instant, sklepowy nabiał i wątpliwej jakości wędliny oraz kiełbasy.

Unikać powinniśmy także tłuszczy trans. Wszelkie margaryny, tłuszcze utwardzane dodawane do gotowych produktów, potrawy smażone w głębokim tłuszczu, to produkty, które mogą znacząco wpływać na pogorszenie stanu naszego zdrowia, w tym skóry.

Dla pięknej, zdrowej i zadbanej skóry ważne jest również to, aby jedzenie, które spożywamy dostarczało nam wszelkich niezbędnych witamin i minerałów. Im jedzenie jest bardziej przetworzone, tym mniej tych istotnych dla nas substancji zawiera.

Wybieraj owoce i warzywa w różnych kolorach. Dbaj, aby dieta była różnorodna.

Nie należy stronić od słońca. Dzięki niemu w naszym ciele wytarza się witamina D, która również wpływa na stan naszej skóry.

Nie bez przyczyny napisałam na początku, że istotne jest odżywienie organizmu. Ważne jest bowiem nie tylko to, co i ile tego spożywamy, ale ile z tego jedzenia przyswajamy. Warto zadbać więc o prawidłowe trawienie. Posiłki nie powinny być spożywane w pośpiechu czy stresie. Powinniśmy dbać o prawidłową florę bakteryjną, między innymi włączając do menu produkty naturalnej fermentacji. Jeśli nieustannie męczą Cię zgagi, niestrawność i wzdęcia, a po posiłku często bywasz zmęczony i ociężały, to ewidentne znaki, świadczące o tym, iż powinieneś zadbać o usprawnienie procesów trawiennych.

Istotne jest również wykluczenie produktów problemowych. Jeśli nasz organizm nie toleruje pewnych produktów, może reagować na nie wysypką, czy też trądzikiem. Bardzo często problemowe bywają takie produkty jak nabiał, jajka (głównie białka jaj) czy kakao.

 

Obok tego co jemy i wchłaniamy, ważne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu. Odwodniony organizm to sucha i mało sprężysta skóra. Warto więc dbać o to, by pić jej wystraszające ilości. Pamiętajmy, że jeśli odczuwamy pragnienie, oznacza to, że pijemy zbyt mało.

Dla własnego zdrowia, dobrego samopoczucia oraz dobrej kondycji skóry, warto dbać również o dostateczną ilość snu oraz regenerację. Gdy śpimy skóra się regeneruje i wypoczywa. Ograniczanie ilości snu i zastępowanie go kolejną filiżanką kawy lub energetyku nie wyjdzie nam na dobre.

Skóra bardzo mocno reaguje na stres, którym jest również chroniczne zmęczenie i niedosypianie. Jeśli zależy Ci na zdrowiu i dobrej kondycji skóry, dbaj o sen. Zarówno o jego ilość, jak również o jego jakość. Możemy spać po 8h na dobę i wciąż czuć się zmęczeni, jeśli nie dbamy o higienę snu. Istotne jest między innymi wietrzenie sypialni oraz zaciemnienie pomieszczenia i nie narażanie się na emisję światła niebieskiego (telefony, komputery, telewizory) tuż przed snem.

Dbaj o ruch na świeżym powietrzu. Ruch dotlenia cały organizm. Włącz do swojego planu tygodniowego spacery oraz marsze na świeżym powietrzu. Z pewnością odczujesz pozytywną różnicę w swoim samopoczuciu.

Istotne jest również, aby nie nadużywać konwencjonalnych kosmetyków pełnych substancji chemicznych. Szczególnie kobiety mają skłonności do nadużywania różnego rodzaju specyfików, które zwłaszcza w nadmiarze mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Jeśli masz problemy skórne, wybieraj kosmetyki organiczne o jak najprostszym składzie.

Podsumowując, stan skóry odzwierciedla stan zdrowia całego naszego organizmu. Warto zadbać o styl życia holistycznie. Wybiórcze interwencje, jak stosowanie miejscowych sterydów czy kosmetyków przeciwtrądzikowych jedynie maskuje problem.

 

W artykule mówimy o: Zdrowie Uroda

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę