Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Nie ćwicz, przeczekaj do wiosny...

Nie ćwicz, przeczekaj do wiosny...
Jesień, choć piękna, przynosi znaczne ochłodzenie – zimne, mgliste wieczory i poranki potrafią skutecznie zniechęcić do aktywności fizycznej na zewnątrz. Dodatkowo zachodzące wcześnie słońce, szybko nastająca ciemność i niejednokrotnie pojawiające się opady deszczu także nie sprzyjają motywacji. Pociąganie nosem, konieczność założenia na siebie wielu warstw ubrań… tak, zobaczcie, ile argumentów przemawia za tym, by sobie odpuścić i mieć świetne usprawiedliwienie aż do wiosny.

A może by tak całkiem inaczej spojrzeń na jesień? Październikowe słońce już nie pali tak bardzo jak letnie, na drzewach pełna gama barw, kolorowe liście trzaskają pod stopami, wiatr delikatnie ostudza rozgrzane wysiłkiem fizycznym ciało. Nic, tylko wskoczyć w ulubione ubrania treningowe i biec przed siebie, by wyjść na długi spacer i nie tylko „zaliczyć” trening, lecz także wzmocnić swój system odpornościowy oraz … poprawić humor i przegonić jesienną chandrę

Zastosuj się do kilku prostych wskazówek, by wzmocnić motywację, uchronić się przed kontuzją i nie zwiększyć ryzyka przeziębienia, a ćwiczenie w jesiennie dni będzie stanowiło czystą przyjemność:

  1. Rozgrzej się
    Jeżeli zdarzało ci się zrezygnować z porządnej rozgrzewki całego ciała w chłodny dzień, to na pewno szybko zauważyłeś, że mięśnie „nie współpracują” tak, jak powinny, co może w znacznym stopniu przyczynić się do kontuzji, ale też nie daje możliwości odpowiedniego wykorzystania treningu. Solidna, co najmniej 15 minutowa rozgrzewka całego ciała sprawi, że mięśnie zostaną odpowiednio rozgrzane, staną się elastyczniejsze, krew będzie krążyła szybciej.

  2. Ubierz się adekwatnie do warunków atmosferycznych/bądź widoczny!
    Oczywiście możesz założyć t-shirt, na niego gruby sweter i po kilkunastu minutach pot będzie spływał po twych plecach, uczucie komfortu będzie zdecydowanie niewielkie. Warto zainwestować w odzież funkcjonalna, dostępną w sklepach sportowych. Nie dość, że jest ona dość lekka, dzięki czemu idealnie nadaje się na trening, to przede wszystkim ma system odprowadzania wilgoci/potu od ciała.
    Zwróć uwagę na to, by odpowiednio dobrać obuwie do nawierzchni, po której będziesz się poruszać. Mokre śliskie liście pokrywające wilgotne, błotniste drogi jesienią niekoniecznie będą najrozsądniejszym wyborem. Postaraj się znaleźć takie trasy/ścieżki, by poruszanie się po nich było bezpieczne.
    Biegając lub też spacerując w okolicach dróg czy też po chodnikach, na których spotkać możesz się np. z rowerzystą, obowiązkowo miej na sobie element odblaskowy. W mroczne jesienne i zimowe miesiące są one niezbędne i poruszanie się bez nich stwarza zagrożenie utraty nie tylko zdrowia, ale także życia. Także… bądź widoczny!

  3. Jesteś chory – zostań w domu
    Doskonale wiem, jak ważny jest trening, ale są sytuacje, w których należy odpuścić i pozwolić, by organizm wypoczął, zregenerował się, wrócił do pełnej sprawności. Gdy zakatarzony, kaszlący, z gorączką wypuścisz się w teren, to nie dość, że i tak „zmarnujesz” sesję treningową, nie wykorzystasz jej w pełni, to jeszcze ryzykujesz zintensyfikowanie dolegliwości i przykucie do łóżka na dłużej.

  4. Rozciąganie/wyciszenie po treningu - o tym nie zapominaj
    Delikatne rozciąganie zmęczonych mięśni pozwoli na szybszą regenerację po treningu. W przypadku, gdy ubrania, które masz na sobie są wilgotne, a faza cool down trwa kilkanaście minut, to przebierz się w suchą odzież lub też wykonaj ją w pomieszczeniu zamkniętym.

  5. Dbaj o to, co jesz; nawadniaj organizm
    Siedzenie w fotelu, w kocyku z herbatą w dłoni ma co prawda swoje zalety i wcale nie mam zamiaru od tej rozrywki odwodzić, ale zachęcam by jesienną i zimową depresję zwalczać aktywnością fizyczną, wszak ruch wyzwala w nas endorfiny, odgania przygnębienie, sprawia, że chce nam się żyć!

 

W artykule mówimy o: Zdrowie Poprawa kondycji Trening

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę