Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Składniki mineralne szczególnie ważne w okresie jesienno- zimowym

Składniki mineralne szczególnie ważne w okresie jesienno- zimowym
W jednym z poprzednich artykułów zwróciłem uwagę na witaminy „C” i „D”, których odpowiednio wysokie spożycie z żywności czy też dodatkowa podaż w postaci suplementu może być szczególnie przydatna w okresie jesienno-zimowym. Nie tylko jednak odpowiednie spożycie witamin, ale również składników mineralnych to ważny elementem zdrowej i zbilansowanej diety.

Warto pamiętać o odpowiedniej podaży wapnia. Jak wskazują badania, znaczna część Polaków nie dostarcza właściwej dawki tego pierwiastka z konwencjonalnej żywności. Co prawda jest to niezależne od pory roku, ale biorąc pod uwagę fakt, że dość często spotkać można preparaty zawierające i wapń i witaminę D, zakup takiego suplementy wydaje się rozsądnym rozwiązaniem, zwłaszcza przy niskim udziale w jadłospisie produktów mlecznych. W okresie zimowym zazwyczaj mniej jemy zielonych warzyw, które również są cennym źródłem wapnia.

Potas również należeć może do deficytowych składników diety. Zwłaszcza w okresie zmniejszonego spożycia owoców i warzyw. Dobrym źródłem pokarmowym tego pierwiastka są m.in. ziemniaki. Wiele osób uważa ziemniaki za niepożądany element diety. Tymczasem opinia, zgodnie z którą są one nadzwyczaj tuczące i nie zawierają żadnych cennych składników odżywczych jest niesprawiedliwa. Ziemniaki, zwłaszcza gotowane na parze w mundurkach, są bardzo dobrym źródłem witaminy C i potasu. Warto postawić na odpowiednio wysoką podaż potasu z diety, ponieważ suplementy zawierają go zazwyczaj bardzo niewiele.

Kondycję psychofizyczną w okresie jesienno-zimowym wspomóc może także magnez. Już niewielkie obniżenie spożycia magnezu może doprowadzać do pogorszenia nastroju, problemów ze snem i niekorzystnych objawów ze strony układu krążenia. Nasiona takie jak pestki dyni, a także kakao czy wody mineralne stanowić mogą cenny element diety. Suplement zawierający magnez i witaminęB6 brany przed snem stanowić może rozwiązanie bardzo pomocne dla osób, które nie dostarczają odpowiedniej ilości tego pierwiastka z diety.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę