Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Pasta z makreli i inne pasty do kanapek

Pasta z makreli i inne pasty do kanapek

PoTreningu

Trudno Ci sobie wyobrazić codzienny jadłospis bez kanapek? Nie ma w tym nic dziwnego, bo kanapki mają bardzo wiele zalet – są pożywne, łatwe do zrobienia, wszędzie można je ze sobą zabrać i w razie ochoty po prostu zjeść. Jednak, aby codzienne przygotowywane kanapki nie były typowym fast food’em ubogim w składniki odżywcze, warto zastanowić się zarówno nad wyborem pieczywa jak i samego „obkładu”. Poniżej przedstawiam kilka propozycji wartościowych dodatków do kanapek, którymi urozmaicisz swoje drugie śniadanie czy kolację.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Przepis na pastę z makreli

Stanowi alternatywę dla dostępnych w sklepach wysoko przetworzonych past rybnych,
które przede wszystkim w składzie posiadają wątpliwej jakości tłuszcz – ryby natomiast zawierają w
ilościach minimalnych. Do przygotowania z pasty z makreli potrzebne będzie Ci: 60 g mięsa z makreli
pozbawionego ości (taką ilość otrzymasz po obraniu mniej więcej połowy makreli), 1 jajko ugotowane
na pół miękko (około 8 minut), 50g serka twarogowego ziarnistego (mniej więcej 3 łyżki), szczypiorek
oraz pieprz i sól. Można także dodać łyżeczkę musztardy.

Cała trudność polega na połączeniu wszystkich składników (z wyjątkiem szczypiorku, który
dodasz na koniec) i otrzymaniu jednolitej pasty. Najszybciej taki efekt uzyskasz wykorzystując
mikser, możesz także rozgnieść wszystkie składniki widelcem. Obowiązkowym dodatkiem do tak
przygotowanej pasty są warzywa, nigdy o nich nie zapominaj! Może to być ogórek kiszony i liść
sałaty albo każde inne warzywo, które lubisz. Pasta przygotowana zgodnie z powyższym przepisem,
w połączeniu z dwiema kromkami pieczywa żytniego razowego, posiada następujące wartości
odżywcze:

Białko TłuszczeWęglowodanyEnergia
28 g 18 g 33 g 390 kcal

 

Przepis na pastę z tuńczyka i pastę z wędzonego łososia

Przepisy na pastę z tuńczyka i z wędzonego łososia są analogiczne do tego na pastę z makreli, z
tym że zamiast makreli używamy odpowiednio tuńczyka z wody w ilości 60g (około pół puszki) oraz
wędzonego łososia . Rozkład wartości odżywczych w przypadku pasty z tuńczyka i 2 kromek pieczywa
żytniego razowego wygląda następująco:

Białko TłuszczeWęglowodanyEnergia
28 g 9,2 g 33 g 316 kcal

 

Natomiast w przypadku pasty z wędzonym łososiem:

Białko TłuszczeWęglowodanyEnergia
29 g 13,5 g 33 g 355 kcal

 

Przepis na pikantną pastę z awokado

W ramach urozmaicenia od ryb, można zaserwować pastę z awokado, która także doskonale
komponuje się z razowym pieczywem, a jednocześnie wnosi „powiew świeżości” do naszego
jadłospisu. Do przygotowania pasty z awokado potrzebne będą Ci: 30g awokado (1/4 sztuki), 100g
serka twarogowego ziarnistego, pół pomidora, a także pieprz i sól. Wszystkie składniki należy
zmieszać i połączyć ze sobą w celu uzyskania jednolitej konsystencji. Tak przygotowana pasta nadaję
się do spożywania z pieczywem, jako dodatek do jaj czy mięs. W połączeniu z dwiema kromkami
pieczywa żytniego razowego, wartości odżywcze przedstawiają się w następujący sposób.

Białko TłuszczeWęglowodanyEnergia
17 g 11 g 39 g 297 kcal

 

Podsumowanie

Kanapki nie muszą być banalnym posiłkiem, pozbawionym wartości odżywczych. Przy odrobinie
dobrej woli i nawet minimalnych umiejętnościach kulinarnych możesz stworzyć bogate w składniki
odżywcze jedzenie, na które znajdzie się miejsce w zdrowym i zbilansowanym jadłospisie.



W artykule mówimy o: Dietetyka i zdrowe odżywianie Kanapki