Impreza  „na diecie”

Wiele osób będących na tzw. diecie, odchudzających się czy to chcących zmienić niezdrowe nawyki żywieniowe na lepsze, żyje w przekonaniu, że póki co spotkań towarzyskich trzeba unikać, aby niepotrzebnie nie wystawiać się na pokusy. Faktycznie do standardów należy w naszym kraju podejmowanie gości słodkościami. Niezależnie czy odwiedzają nas sąsiedzi, znajomi czy też bliższa lub dalsza rodzina, wypada oprócz kawy zaproponować także ciasto, czekoladki czy inne łakocie. Czy jednak kultywowanie tego zwyczaju faktycznie jest konieczne?

Bądź konsekwentna!

Choć goście początkowo mogą być sceptyczni, prędzej czy później przyjmą do wiadomości, iż sobie  nie życzysz, aby przynosić do Twojego domu niezdrowe łakocie. Z doświadczenia wiem, iż nie warto tworzyć wokół wdrażania nawyków żywieniowych szczególnej czy emocjonalnej atmosfery. Wszelkie wiadomości o charakterze sensacji, mogą być przez rodzinę, nieodpowiednio zinterpretowane, zwłaszcza jeśli mamy wśród bliskich „ekspertów” z dziedziny odżywiania. A musisz się liczyć z faktem, że w sytuacji, kiedy Ty wdrażasz nawyki żywieniowe, wiele życzliwych osób będzie chciało Ci doradzić lub przekazać informacje od „wiarygodnych” osób trzecich. Dlatego czasem warto zachować powściągliwość i  nie rozwodzić się zbytnio  nad szczegółami, aby móc konsekwentnie realizować swój plan.

Ciasta, czekoladki, ciasteczka? Wybieraj mniejsze zło!

Zdecydowanie zrezygnuj z ciast i ciastek z cukierni, jeżeli zależy Ci na wypiekach spróbuj przygotować coś sama, modyfikując dotychczasowe przepisy – minimalizując ilość cukru, używając słodziku, dodając mąki z pełnego przemiału, otrębów czy rezygnując z margaryny na korzyść np. masła klarowanego (tak, masło jest lepsze i zdrowsze od utwardzonych olejów zwanych margarynami!). Zrezygnuj także z śmietanowych kremów i dosładzanych konfitur. Może warto pomyśleć o placku drożdżowym z owocami lub lekkim serniku?

Przygotuj zdrowe sałatki i przekąski

Z przekąsek doskonale sprawdzą się świeże owoce, warzywa, a także orzechy – pod warunkiem, że nie będą solone i prażone. Zamiast wędlin możesz upiec mięso, np. szynkę wieprzową lub piersi z indyka, a po przestudzeniu pokroić w cienkie plasterki.  Wartościową opcją są także sałatki – nie dość, że będą wyglądały ładnie i kolorowo na stole, to w dodatku będą stanowiły świetny dodatek do mięs. W tej kwestii wskazana jest przede wszystkim inwencja: możesz zrobić szybką sałatkę z pomidorów z oliwą i serem mozzarella albo bardziej skomplikowaną sałatkę z większej ilości składników. Możesz nawet spróbować zrobić typową sałatkę jarzynową w wersji fit – czyli zamiast majonezu użyć zmiksowanego z czosnkiem i ziołami serka wiejskiego. Jeżeli zabraknie Ci pomysłów, zapraszam do bazy naszego portalu, który posiada przebogatą ofertę zdrowych przepisów – od kanapek po gołąbki w sosie pomidorowym.

Nie zapominaj o napojach!

Do wyboru napojów również należy przyłożyć staranną uwagę – zamiast wszelkich kolorowych i dosładzanych radioaktywnych niemal płynów, wybierz po prostu wodę mineralną. Możesz do niej dodać plasterki cytryny lub limonki, a nabierze wytworniejszego charakteru. Na pewno dobre wrażenie na gościach zrobisz, oferując rozmaite gatunki  herbaty, np. zielone, owocowe, czerwone, etc.

Podsumowanie

To, że chcesz być „fit” nie oznacza, że musisz rezygnować z wszelkich spotkań towarzyskich. Warto być zawczasu przygotowanym na niespodziewaną wizytę i mieć przygotowane w domu zdrowe przekąski. Nie trzymaj natomiast słodyczy dla gości – jeżeli  goście nie przyjdą, to sama się na nie skusisz. Pamiętaj też, aby za wszelką cenę „nie nawracać” gości na zdrową „stronę mocy” – motywację musi każdy człowiek znaleźć w sobie sam i raczej trudno będzie Ci kogokolwiek przekonać, jeśli będzie się upierał. Prędzej inspiracją dla innych może okazać się Twoja kreatywność i konsekwencja.