Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Co robisz, żeby się wolniej starzeć?

Co robisz, żeby się wolniej starzeć?

PoTreningu

Obecnie dużo mówi się o starzeniu oraz wszelkich możliwych sposobach, by spowolnić ten proces. Eksperci od “anty-aging” są zgodni, że obniżenie wieku biologicznego o około 10 lat można uzyskać wprowadzając do swojego życia bardzo proste zmiany. Choć większość tych rad nie będzie dla was zaskoczeniem, to jednak warto się zastanowić, na ile – na dzień dzisiejszy – my, miłośnicy sportowych sylwetek oraz zdrowego trybu życia – się do nich stosujemy. Bo jak to często bywa… teoria teorią, a życie życiem.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Chcesz pozostać w formie i długo cieszyć się zdrowym i młodzieńczym wyglądem – oto kilka wskazówek:

Nie pal papierosów

Palenie niesie za sobą szereg strasznych konsekwencji zdrowotnych, o tym nie trzeba nikogo z was przekonywać. Dodatkowo sprawia, że – zwłaszcza twarz – wygląda o wiele starzej,  niż wskazywałaby na to metryka. Szara, przesuszona skóra, przedwczesne powstawanie tzw. „zmarszczek palacza”, czyli tych umiejscowionych wokół ust, a do tego problemy z zębami. Osoby palące mają większe tendencje do osadzania się kamienia nazębnego, parodontozy oraz przebarwień („dzięki” substancjom smolistym), które są niezmiernie trudne do usunięcia.

Chroń skórę przed słońcem

Błędem byłoby całkowite zrezygnowanie z wystawiania ciała na słońce, gdyż w taki sposób pozbawilibyśmy się doskonałego „źródła” witaminy D (jest ona syntetyzowana w skórze pod wpływem promieni słonecznych).

Jednak nadmierne nasłonecznianie nie wpłynie korzystnie na skórę. Zmarszczki, przesuszenia, przedwczesne „plamy starcze/wątrobowe”, czyli zmiany pigmentacyjne, a także bardzo duże ryzyko poparzeń i negatywny  wpływ na znamiona – to nas czeka, jeżeli odpowiednio nie zadbamy o skórę. Obecnie na rynku znajdziemy szereg preparatów mających zapewnić ochronę przeciwsłoneczną zabezpieczającą przed promieniowaniem UVA i UVB - warto z nich korzystać.

Ćwicz regularnie

Myślę, że ten punkt wszyscy czytelnicy portalu potrening.pl na pewno odhaczą jako „robię to!” :-)

Ale przyjrzyjcie się swoim rówieśnikom, znajomym – jak wielu z nich całkowicie rezygnuje z aktywności fizycznej? Siedzący tryb życia sprawia, że mają mniej masy mięśniowej, nadmiar tłuszczowej, problemy zdrowotne (najczęściej z plecami oraz kolanami), niewielką ilość energii i siły.

Aby pozbyć się tych problemów lub je w dużym stopniu zminimalizować wystarczyłoby wprowadzić regularne wykonywanie ćwiczeń. Basen, gra w piłkę nożna czy siatkówkę, siłownia, zajęcia fitness lub chociażby intensywniejsze spacery – możliwości jest wiele.

Odżywiaj się zdrowo

Zmora naszych czasów, czyli wysoko przetworzone jedzenie, niechęć do konsumowania warzyw i owoców lub też odżywianie się pseudozdrowymi produktami (jogurty owocowe, wyroby „mięsopodobne”, produkty light/zero) sprawiają, że organizm ma niedobory witamin i minerałów, które mają olbrzymi wpływ zdrowie oraz zachowanie młodzieńczego wyglądu.

Wysypiaj się

Praca, szkoła, dzieci, treningi i wszelkie inne obowiązki sprawiają, że często by ich dopełnić, rezygnujemy ze snu. „Wyśpię się po śmierci” – to hasło żartobliwie rzucone niejednokrotnie pada z naszych ust, prawda?

Brak snu sprawia, że jesteśmy bardziej roztargnieni, często podenerwowani, bardziej podatni na gniew. Osłabiona jest również odporność, przez co wzrasta podatność na wszelkiego rodzaju infekcje i choroby.

Dodatkowo worki pod zaczerwienionymi oczami, apatyczny wygląd i całkowity brak energii nie ujmują nam lat.

Odpowiednia ilość snu jest istotna, gdyż gdy śpimy, organizm produkuje hormon wzrostu (HGH). Dzięki niemu zyskamy efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej, poprawę w napięciu mięśni, lepszą sprawność seksualną, zdrowszą, bardziej jędrną skóra i mocniejsze kości.

Ile z tych pięciu punktów udaje wam się realizować na co dzień?

 



W artykule mówimy o: Uroda Zdrowie