Dlaczego nad sylwetką warto pracować wspólnie z partnerką lub partnerem?

Poprawa mankamentów sylwetki, przygotowywanie posiłków w oparciu o zdrowe i nieprzetworzone produkty żywnościowe a także podejmowanie regularnej aktywności fizycznej mogą stanowić wyzwanie, któremu w pojedynkę jest trudno sprostać. Znacznie bardziej komfortową sytuacją niż samotna walka z własnymi słabościami jest walka w ramię z ramię z osobą, która posiada podobne problemy co my oraz wysoki poziom motywacji. Oto kilka dobrych powodów do znalezienia wartościowego kompana do codziennych zmagań o estetyczną sylwetkę:

Przeczytaj koniecznie:

Partner treningowy, pomoc, mobilizacja, rywalizacja

 

Po pierwsze: większa motywacja!

Możesz wymyślać tysiące wymówek, usprawiedliwiając swoje lenistwo i brak zapału do treningu czy gotowania. Jednak świadomość, iż zawiedziesz bliską osobę, która musi przeorganizować swój czas i harmonogram zajęć aby wspólnie z tobą pójść do klubu fitness, sprawia, że tak łatwo się nie wykpisz „brakiem czasu”, „bólem głowy”, „odcinkiem serialu w telewizji”. Poza tym zachodzi poważna obawa, że twój partner (partnerka) osiągnie lepsze wyniki niż Ty -  jak wiadomo odrobina rywalizacji, nawet pomiędzy bliskimi osobami, znacznie podkręca poziom zaangażowania.

Po drugie: większe poczucie bezpieczeństwa!

Nowe miejsca, nowi ludzie i nowe wyzwania mogą wywoływać paraliżujący strach i demotywować, zmniejszając skutecznie wszelkie chęci do podejmowania konstruktywnych działań ukierunkowanych na redukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej czy budowanie robiącej wrażenie muskulatury. W takich sytuacjach wsparcie i bliskość drugiej osoby posiadają wręcz nieocenioną moc, a zaaklimatyzowanie się do nowej sytuacji następuje znacznie szybciej.

Po trzecie: co dwie głowy to nie jedna!

Zagadnienia dotyczące zasad komponowania jadłospisu, doboru właściwych pokarmów, planowania treningu wcale nie są proste. Znacznie łatwiej jest je przyswoić i stale rozwijać, gdy możesz na ich temat dyskutować i rozmawiać z osobą, która wykazuje podobne zainteresowania i posiada podobne cele do zrealizowania. Możecie także wymieniać się wiedzą i zdobytym doświadczeniem, unikając błędów, które każdy z was popełnił w przeszłości.

Po czwarte: razem jest więcej zabawy!

Regularna aktywność fizyczna oraz przygotowywanie zdrowych posiłków nie muszą być smutną koniecznością, prowadzącą do wymarzonego celu jakim jest zadbana i wysportowana sylwetka. Zarówno treningi jak i gotowanie mogą stanowić atrakcyjną formę spędzania wolnego czasu, zwłaszcza gdy chwile spędzone w klubie czy w kuchni będziemy dzielić z osobą, którą lubimy. Jeżeli zamiast presji pojawi się element zabawy i optymizmu, to praca nad wyglądem będzie nie tylko przyjemniejsza, ale też efektywniejsza.

Po piąte: razem możecie świętować sukces!

Efekty podjętych działań należy odpowiednio nagradzać, wzmacniając w ten sposób motywację i zaangażowanie do podejmowania kolejnych kroków. Nie ma się co oszukiwać, świętowanie w pojedynkę lub z osobami, które nie mają do końca pojęcia ile musiałeś przejść i poświęcić, aby osiągnąć sukces nie jest aż tak satysfakcjonujące. Dodatkowo podwójny sukces – to podwójna radość i sposób na wzajemnie „nakręcanie się” do konstruktywnego działania.

Podsumowanie

Jeżeli brak ci motywacji i chęci do działania, a chciałbyś poprawić wygląd i estetykę sylwetki – znajdź kompana, który posiada podobny problem co ty. Wspólne działania na rzecz pozbywania się zbędnej tkanki tłuszczowej i budowania muskulatury mogą okazać się bardziej skutecznie niż działanie w pojedynkę. Szczypta rywalizacji, większe poczucie bezpieczeństwa i wsparcie znanej osoby znacznie zwiększają szansę na osiągnięcie zadowalających efektów.