Skuteczne odchudzanie – poradnik dla poczatkujących

Redukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej to proces długotrwały i wymagający nie tylko “sposobu”, ale także zaangażowania i silnej motywacji. Z drugiej strony, mało kto zdaje sobie sprawę z faktu jak wiele satysfakcji może przynieść praca nad własnymi słabościami oraz obserwowanie korzystnych zmian zachodzących zarówno w ciele jak i psychice. Rozpoczynając zmagania ze zbędnymi kilogramami i centymetrami, należy pamiętać o kilku ważnych aspektach, o których szerzej opowiem właśnie w niniejszym poradniku.

Przeczytaj koniecznie:

Chcesz zmienić swój wygląd? Kluczem jest motywacja!

Kluczem do sukcesu jest dobry plan

Chcąc pozbyć się nadmiarowych kilogramów należy najpierw ustalić schemat postępowania. Liczyć się należy z tym, że trudno będzie osiągnąć satysfakcjonujące efekty działając na zasadzie impulsu, bez szczegółowego planu uwzględniającego:

  • modyfikację dotychczasowego sposobu odżywiania

  • wdrożenie regularnej aktywności fizycznej,

  • wyznaczenie realnych celów.

Głodówki oraz egzotyczne diety z kolorowej prasy zamiast poprawiać estetyką sylwetki prowadzą do wyniszczenia organizmu, a utrata kilogramów okazuje się być w takich przypadkach wyłącznie chwilowa. Po zakończeniu “kuracji” pojawia się efekt jo-jo, czyli powrót utraconej masy ciała, co potęguje uczucie frustracji i bezsilności. Dlatego warto zainteresować się zasadami bilansowania zdrowego jadłospisu, zdobywać i poszerzać swoją wiedzę na własną rękę bądź też skonsultować się z odpowiednim specjalistą (dietetykiem, trenerem personalnym).

Tylko starannie przemyślana strategia, uwzględniająca indywidualne potrzeby i możliwości organizmu może zaowocować zadowalającymi rezultatami. To jest kluczowa zasada odchudzania się.

Zmiana sposobu myślenia - kolejny krok do szczupłej sylwetki

Aby odchudzanie było skuteczne, oprócz właściwie zaplanowanych strategii żywieniowo-treningowych, potrzebne jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Czynnikami, które znacznie utrudniają pracę nad estetyka sylwetki są:

  • pesymizm, (“nie uda się...”, “i tak nie dam rady…”)

  • niedocenianie pierwszych efektów, (“w takim tempie odchudzać się bede cale wieki…”)

  • użalanie się nad sobą, (“jestem takim beznadziejnym przypadkiem…”)

  • narzekanie na jedzenie, (“ciagle tylko te sałatki…”)

  • niepotrzebne generowannie stresu (“znowu nie zdążyłam zjeść posiłku o wyznaczonej porze - na pewno jutro bedę znów i kilogram cięższa”),

  • negatywne podejście do całego przedsięwzięcia (“odchudzanie jest bez sensu tak na dłuższą metę…”)