Jak być bardziej zdyscyplinowanym?

Dyscyplina jest jednym z najważniejszych czynników umożliwiających odniesienie sukcesu – zarówno w aspektach czysto zawodowych, jak i tych związanych z poprawą estetyki sylwetki. Jeżeli podejmujesz wyzwanie i pragniesz osiągnąć upragniony cel w postaci redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej czy rozbudowy tkanki mięśniowej samodyscyplina jest niezbędna. Tak naprawdę tylko ty sam jesteś w stanie zmusić się do tego, aby zrezygnować z leżenia plackiem przed telewizorem, z paczką chipsów w jednej ręce i piwem w drugiej…

Przeczytaj koniecznie:

Bez silnej motywacji nie schudniesz!

Mit łatwego sukcesu

Patrząc na zadbaną sylwetkę kolegi czy koleżanki, czujemy ukłucie zazdrości. O lepsze geny i możliwości, podarowane przez matkę naturę. Nie bierzemy pod uwagę, że dana osoba od kilku lat regularnie wyciska siódme poty na siłowni, dba o zbilansowane odżywianie, rezygnuje z grubych imprez i śmieciowego jedzenia na rzecz zdrowego i aktywnego trybu życia. Podobnie sprawa wygląda z ludźmi, którym udało się odnieść sukces w każdej inne dziedzinie życia – okupiony jest z godzinami ciężkiej, ale satysfakcjonującej pracy, wiąże się z poświęceniami i licznymi wyrzeczeniami. Rzadko się zdarza, aby sukces wiązał się z nic nierobieniem i samym chceniem.

Nie czekaj aż najdzie Cię ochota

Jeżeli wytyczyłeś sobie realne do osiągnięcia cele i faktycznie zależy Ci na ich osiągnięciu, zaplanowałeś przy tym przemyślaną strategię, to nie zwlekaj z działaniem do czasu aż najdzie cię ochota na wprowadzanie zmian. Może okazać się, że po prostu nie przyjdzie nigdy – a ty zostaniesz przed telewizorem z odstającym brzuchem, smutną miną i niespełnionymi marzeniami o zadbanej sylwetce.  Nie ma się co oszukiwać, że należy w życiu robić wyłącznie rzeczy łatwe i przyjemne, a tych trudnych i związanych z odczuwaniem stresu należy unikać. Paradoksalnie podejmowanie ryzyka i pokonywanie przeciwności losu oraz zmaganie się z własnymi słabościami stanowi element samorozwoju, dający przy tym sporo satysfakcji.

Kończ to co zaczynasz

W sytuacji, kiedy zmobilizujesz się do działania, rozpoczniesz trening i przygodę ze zdrowym odżywianiem, za punkt honoru postaw sobie „doprowadzanie sprawy do końca”. Wszelkie obietnice i postanowienia składane samemu sobie traktuj poważnie – to ważne aby mieć szacunek do samego siebie i realizować zaplanowane działania punkt po punkcie. Dzięki temu wrasta poczucie własnej skuteczności, łatwiej będzie skoncentrować się na długoterminowych celach a także narasta motywacja. W ten sposób wypracowuje się nawyki – jeżeli raz uznasz, że możesz ulec wymówkom, będziesz to robił zawsze.

Ignoruj negatywnych ludzi

Najbliższe otoczenie posiada w sposób istotny oddziałuje na jakość naszych działań – również tych ukierunkowanych na poprawę estetyki sylwetki. Inni ludzie mogą posiadać negatywny wpływ na Ciebie i Twoje samopoczucie – co z pewnością przełoży się niezbyt pomyślnie na zapał i zaangażowanie. Dlatego nie pozwól im na to! Szczególnie niebezpieczne dla powodzenia Twojego planu są jednostki sfrustrowane własnymi niepowodzeniami – naucz się ignorować ich pesymizm i czarnowidztwo.

Przestań wątpić

Sposób myślenia posiada niebagatelny wpływ na zachowanie i emocje. Co prawda chwile zwątpienia mogą zdarzyć się każdemu- zwłaszcza jeżeli masz za sobą trudny dzień, pełen nieprzyjemnych i stresujących sytuacji. Jednakże w żadnym wypadku nie powinieneś pielęgnować i celebrować tego typu odczuć. To prosty sposób na zabicie motywacji. Zamiast tego przypomnij sobie swój upragniony i wymarzony cel, a także pomyśl o tym wszystkim co już udało Ci się dokonać.

Podsumowanie

Aby wcielić w życie plan ukierunkowany na poprawę estetyki sylwetki, potrzebna jest odpowiednia dyscyplina, świadcząca o poważnym traktowaniu siebie i swojego celu.  Będąc odpowiedni zdyscyplinowanym można wypracować zdrowe nawyki, które zaprocentują uzyskaniem wymarzonych rezultatów.