Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Przeciwwskazania do treningu – te traktuj serio!

Przeciwwskazania do treningu – te traktuj serio!

Anna Parzych

Z każdej strony bombardowani jesteśmy hasłami, że aktywność ruchowa to zdrowie, że im bardziej intensywny i długotrwały wysiłek, tym szybciej osiągniemy wymarzoną sylwetkę. Im większa struga potu zalewa nam oczy, im mocniejsza bolesność mięśni, czyli „zakwasy” dzień po treningu, tym bardziej był on udany. Lekarze masowo wysyłają pacjentki na wszelkiej maści zajęcia nie dysponując jednocześnie żadną wiedzą na temat np. ich intensywności. Pada hasło „proszę uczęszczać na zajęcia fitness” – a – o tym wie każda z pań – intensywne TBC „pilatesowi” nie równe.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Osoby z pewnymi stanami chorobowymi powinny przyłożyć szczególną wagę podczas wyboru odpowiedniej aktywności ruchowej. Na pierwszym miejscu – i tu ostrzeżenie dla wszystkich, którzy przede wszystkich chcieliby szybko zobaczyć efekty ćwiczeń – obowiązkowo musi stać bezpieczeństwo oraz działanie prozdrowotne! Nie ilość spalanych kalorii, nie dobra zabawa, lecz przede wszystkim pozytywny wpływ na stan zdrowia musi być traktowany priorytetowo.

Prawdą jest, że wysiłek fizyczny ma olbrzymie znaczenie i ma działanie profilaktyczne w przypadku występowania wielu chorób. Pomaga osobom zmagającym się z depresją, nadwagą i otyłością, skutecznie wspiera walkę z osteoporozą, pomaga wrócić do „formy” osobom po zawale. Jednak, aby ćwiczenia mogły zadziałać korzystnie (lub przynajmniej by nie zaszkodziły) muszą zostać dobrane odpowiednio. Niżej wymienione stany chorobowe wymagają szczególnie starannego dobrania formy aktywności fizycznej i muszą być obowiązkowo konsultowane z lekarzem:

  • przebyte niedawno urazy narządów ruchu

  • długo utrzymująca się podwyższona temperatura ciała

  • okres ciąży i połogu, karmienie piersią

  • nowotwory

  • choroby układu krążenia

  • świeżo przebyte operacje i zabiegi

  • urazy narządów wewnętrznych

  • problemy z kręgosłupem, dyskopatia

  • przebyte urazy stawów skokowych, kolanowych

  • rematoidalne zapalenie stawów

 



W artykule mówimy o: Zdrowie Trening Trener personalny