Dodatkowe kilogramy po świętach

Każdego roku obiecujemy sobie, że tym razem w święta zachowamy zdrowy rozsądek i nie będziemy objadać się do granic możliwości, nie będziemy przygotowywać góry jedzenia i zadbamy o aktywne spędzanie czasu. Każdego roku jednak wiele osób ponownie kończy z bólem brzucha wywołanym przejedzeniem i dodatkowymi kilogramami na wadzie. Jak sobie z nimi radzić?

Przeczytaj koniecznie:

O "zbijaniu" wagi ogólnie

Najlepszym rozwiązaniem jest wyciągnąć wnioski i nie przejadać się podczas kolejnych świąt. Nie musimy odmawiać sobie wszelkich przyjemności i pilnować dokładnej diety w ciągu tych paru świątecznych dni.

Ważne by nie popadać ze skrajności w skrajność. Rygorystyczna dieta, na której odmawiamy sobie wszelkich przyjemności, przeplatana urodzinami, świętami, imprezami, które stanowią świetną okoliczność do popuszczenia pasa to błędne koło, które skutecznie przyprawia nas jedynie o frustrację.

Jeśli w święta nie potrafiłeś odmówić sobie przyjemności, a waga wskazuje kilka kilogramów na plusie - nie panikuj.

Po pierwsze musisz zdawać sobie sprawę, że w dużej mierze nadprogramowe kilogramy to zgromadzona woda. Po kilku dniach waga zacznie wracać do poprzedniego stanu.

Nie przerażaj się więc liczbą, ujrzaną na skali wagi.

Zachowaj spokój i nie rzucaj się na dietę cud, której zadaniem miałoby być pozbycie się nadprogramowego balastu.

Nie dojadaj przez kolejny tydzień pozostałości świątecznych potraw, w szczególności ciast i tłustych ciężki dań.

Wróć do swojej diety przedświątecznej. Nie ograniczaj nadmiernie jedzenia. Zadbaj o to, by dieta była zbilansowana, a także dostosowana do twoich preferencji. Nie popadaj w kolejną skrajność.

Zadbaj o aktywność fizyczną. Wróć na siłownię, zadbaj o spacery i czas spędzany na świeżym powietrzu.

Pamiętaj o spożywaniu dostatecznej ilości płynów, przede wszystkim w postaci zmineralizowanej wody.

Przeprowadzenie jednodniowego postu może być zasadne  u osób zdrowych (przeciwwskazania dla osób z chorobami tarczycy, cukrzycą, dzieci oraz osób starszych).

Podsumowując, najlepszym pomysłem jest unikanie popadania w skrajności. Jeśli w święta nadmiernie się objadałeś, postaraj się nie panikować i nie przechodzić na oczyszczające diety cud. Wróć do zbilansowanego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, a waga wróci do normy.