Naturalne spalacze tłuszczu

Na rynku znajduje się wiele różnych spalaczy tłuszczu. Producenci gwarantują niezwykłą skuteczność i każą sobie płacić średnio od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych za miesięczną kurację. Tymczasem, gdy dokładniej wczytamy się w skład większości ogólnodostępnych preparatów tego typu, okazuje się, że składają się one z naturalnych składników, które mamy w zasięgu ręki.

Przeczytaj koniecznie:

Dlaczego warto jeść paprykę? – 4 ważne powody

W preparatach odchudzających często spotykamy podobne substancje, jak w kapsułkach, proszkach czy napojach z napisem "fat burning". Są to wyciągi roślinne lub ich syntetyczne odpowiedniki. Większość z nich można znaleźć w tradycyjnych produktach, które mamy już w swoich kuchennych szafkach lub z łatwością znajdziemy w każdym sklepie.

Jakie naturalne substancje uznawane są za spalacze tłuszczu?

Kofeina

Kofeina zawarta w kawie działa przede wszystkim pobudzająco. Dzięki czemu naczynia krwionośne rozszerzają się, krew krąży szybciej, metabolizm komórek przyspiesza. Kawa wpływa również na ograniczenie łaknienia. Dzięki nasileniu szklaków metabolicznych oraz ograniczeniu łaknienia kofeina sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Badania wskazują, że osoby spożywające kofeinę przed wysiłkiem spalają więcej tłuszczu i mają większą motywację do aktywności fizycznej oraz umysłowej.

W tradycyjnej kawie zawartość kofeiny różni się w zależności od gatunków kawowca oraz sposobu przygotowania. W przybliżeniu wygląda to następująco:

  • filiżanka espresso to około 60-80 mg kofeiny,
  • szklanka rozpuszczalnej to 90-110 mg kofeiny,
  • szklanka parzonej to 100-120 mg kofeiny

Warto więc około 30 min przed treningiem wypić kubek czarnej kawy. Pamiętajmy, że dodatki takie jak cukier, śmietanka, mleko mogą wpływać na zmniejszenie oddziaływania kofeiny.

Kapsaicyna

Kapsaicyna to organiczny związek chemiczny odpowiedzialny za ostry, piekący smak. Kapsaicynę znajdziemy w papryczkach chilli czy też pieprzu cayenne. Spożycie kapsaicyny powoduje wzrost termogenezy organizmu i zwiększa zdolność organizmu do spalania tkanki tłuszczowej. Kapsaicyna nie powoduje jednak żadnych trwałych uszkodzeń tkanek.

Pieprz cayenne możemy dodawać do posiłków lub w niewielkiej ilości do wody z cytryną. Dawka powinna mieścić się w przedziale 1/2-1 łyżeczki w ciągu dnia.

Wypicie szklanki wody z rana lub przed trenigiem ze szczyptą chilli, cytryną, kurkumą i imbirem z pewnością wpłynie na podkręcenie metabolizmu.

Cynamon

Cynamon stabilizuje poziom insuliny, hormonu, który ma kluczowy wpływ na metabolizm węglowodanów. W praktyce już 1 łyżeczka cynamonu dziennie, spożywana regularnie, jako dodatek do posiłków czy kawy, pomoże zmniejszyć apetyt na słodkie. Dodatek cynamonu do placków, ciast, owoców czy naleśników pomaga wydobyć ich naturalną słodycz. Dzięki czemu łatwiej zrezygnować z podjadania pomiędzy posiłkami. Wyciągi z cynamonu są bardzo często dodawana do licznych suplementów odchudzających.