Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Czym się kierować przy doborze treningu? Dopasuj go do swojego typu sylwetki!

Czym się kierować przy doborze treningu? Dopasuj go do swojego typu sylwetki!

Karolina Rybicka

Endomorfik, ektomorfik oraz mezomorfik to 3 różne typy sylwetek z którymi możemy się spotkać na co dzień. Okazuje się, że przy doborze treningu warto zwrócić uwagę na to, jaki typ sylwetki posiadamy. Odkryj, jaki masz typ sylwetki i jakie ćwiczenia najlepiej się sprawdzą w twoim przypadku. Przyjrzyjmy się, czym charakteryzują się poszczególne typy sylwetek.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Ektomorfik

Osoby charakteryzujące się tym rodzajem sylwetki są zazwyczaj drobne i szczupłe.

Typ sylwetki nie dotyczy wzrostu, ale ogólnej budowy ciała. Ektomorficy mogą się poszczycić szybką przemianą materii, dzięki której nie mają problemu z utrzymaniem szczupłej figury, nawet wtedy gdy sięgają po niezdrowe jedzenie. Rzadko dotyka ich nagły przyrost masy ciała. Nie oznacza to jednak, że nie mają problemu z tkanką tłuszczową. Dosyć ciężko dotyka ich tzw. efekt „skinny fat”, co oznacza, że pomimo szczupłej sylwetki poziom tkanki tłuszczowej jest u nich dość wysoki.

Ektomorficy pomimo intensywnych treningów mają problem z tym, by zobaczyć efekty swojej ciężkiej pracy. Mięśnie pojawiają się u nich po dłuższym okresie czasu i muszą dbać o to, by szybko nie zniknęły.

Osobom o takim typie sylwetki zalecany jest trening siłowy, najlepiej z większym obciążeniem. Warto też włączyć do diety więcej białka i węglowodanów, jeżeli zależy nam, by mięśnie były bardziej widoczne.

Mezomorfik

Osoby o takim typie sylwetki charakteryzuje muskularna budowa ciała. W ich organizmie mięśnie przeważają nad tkanką tłuszczową. U kobiet taka sylwetka ma kształt klepsydry, zaś u mężczyzn jest prostokątna. Chcąc utrzymać prawidłową sylwetkę, mezomorfik powinien postawić na dietę opierającą się na białku i węglowodanach.

Warto podkreślić, że mezomorficy są bardzo często dobrymi sportowcami – ich organizm ma ponadprzeciętną zdolność regeneracji, więc intensywne treningi są dla nich stworzone!

Osoby o muskularnej budowie mają predyspozycje, by wypracować dużą masę mięśniową, jeżeli postawią na regularne treningi i odpowiednio zbilansowaną dietę.

Endomorfik

Endomorficy mają największy problem z tkanką tłuszczową, która odkłada się wokół narządów wewnętrznych. Z tego powodu są oni szczególnie narażeni na cukrzycę, choroby serca i otyłość. Niestety to także ich najczęściej dotyka efekt jo-jo. Nie oznacza to jednak, że osiągnięcie wymarzonej sylwetki jest niemożliwe. Ciężka praca i samozaparcie są gwarancją sukcesu.

Dlatego warto postawić na regularną aktywność fizyczną i odpowiednią zdrową dietę, które pomogą osiągnąć cel. Ze względu na spowolniony metabolizm warto ograniczyć ilość zjadanych węglowodanów.

 

Więcej informacji w serwisie: myfitness.pl



W artykule mówimy o: Trening