Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Jak poprawić wyciskanie na klatę?

Jak poprawić wyciskanie na klatę?

Tomasz Maciołek

Wyciskanie sztangi leżąc jest jednym z podstawowych ćwiczeń, jakie wykonuje się na siłowni. Wiele osób nie wyobraża sobie treningu, bez klasycznego wyciskania, jednocześnie uważając je za najlepsze ćwiczenie na mięśnie piersiowe.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Jak wiemy, efektywność wykonywania samego ruchu jest różna. Nie zawsze  trenujący wykonują wyciskanie poprawnie technicznie, przez co tracą dużo z jego potencjału.Naukowcy z Universidad de Almeria znaleźli sposób na to, aby podnieść efektywność samego ruchu. 

Badanie

20 młodych mężczyzn miało za zadanie wykonać kilka serii wyciskania w leżeniu, w dwóch różnych konfiguracjach:

a) ze stopami na podłożu,
b) z nogami znajdującymi się w powietrzu.

Osobom badanym dokonano pomiarów elektrycznej aktywności mięśni piersiowych, naramiennych, tricepsów i przedramion, aby zobaczyć, w której pozycji mięśnie pracują ciężej.

Wyniki

Osoby wykonujące wyciskanie sztangi leżąc z nogami podniesionymi do góry wykazywały większą aktywność w mięśniach piersiowych, naramiennych, jak i tricepsach. Co ciekawe, nawet mięśnie przedramion były mocniej zaangażowane w ruchu, gdy nogi nie miały podparcia.

Wnioski

Jak wiadomo, osoby wykonujące wyciskanie leżąc są nauczone, aby wykorzystywać siłę nóg, aby móc wyciskać więcej. Zawodnicy WL (wyciskanie leżąc) pracują mocno nogami, ale również grzbietem. Należy tutaj rozgraniczyć, czy mówimy o wyciskaniu, jako przemieszczeniu ciężaru z punktu A do punktu B, czy też o treningu mięśni piersiowych. Wyłączenie pracy nóg zmusi mięśnie górnej części tułowia, aby mocniej pracowały nie tylko nad samym wyciskaniem, ale i stabilizacją obciążenia, przez co ich praca jest dużo większa.

Ciekawym uzupełnieniem badania byłoby również pomiary wpływu tego typu konfiguracją na zginacze bioder, jak i odcinek lędźwiowy kręgosłupa i jego obciążenie. 

 


Źródła: PLoS One. 14 czerwca 2019 r .; 14 (6): e0218209.


W artykule mówimy o: Trening