Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Ćwiczenia na biceps, które są najlepsze?

Ćwiczenia na biceps, które są najlepsze?

Tomasz Maciołek - Fizjoterapeuta, Trener Personalny

Chyba każdy z nas lubi trenować bicepsy. Uczucie napompowanych krwią bicepsów bez wątpienia daje motywację do dalszych, ciężkich treningów. Jednak nie zawsze dobieramy ćwiczenia w taki sposób, który zapewnia najlepsze rezultaty. Naukowcy z Rio de Janeiro w Brazylii postanowili zbadać, jakie ćwiczenia są najlepsze w treningu bicepsów.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Badanie zostało wykonane na grupie 22 mężczyzn, którzy posiadali minimum 1 rok stażu na siłowni. Ich zadaniem było wykonanie trzech wariantów uginań przedramion z hantlami:

1. Uginanie przedramion stojąc z hantlami

2. Uginanie przedramion z hantlami siedząc

3. Uginanie z wykorzystaniem modlitewnika

Naukowcy przymocowali urządzenie badające elektryczną czynność mięśnia (EMG) do bicepsów, aby sprawdzić, która wersja ćwiczenia daje silniejszego bodźca, w której opcji mięśnie pracowały najciężej. 

Wyniki

Uginanie przedramion z hantlami na modlitewniku (lub, jak kto woli w oparciu o ławkę) aktywuje najlepiej głowę długą bicepsa, jednak tylko w momencie, gdy mięsień jest maksymalnie rozciągnięty oraz w przypadku, gdy wykonujemy krótkie ruchy.

Wykonywanie uginania przedramion z hantlami stojąc, jak i w wersji siedząc na ławce, powoduje znaczne pobudzenie mięśniowe, co przekłada się na wysiłek mięśniowy w całym zakresie ruchu. Oznacza to, że oba ćwiczenia możemy z powodzeniem włączyć do planu treningowego, jeżeli zależy nam na wsparciu pracy bicepsa w pełnym zakresie ruchu.  

Wnioski

Ćwiczenie izolowane, jakim jest wykonywanie uginania w oparciu o ławkę, jest dobrym sposobem jedynie na aktywacje głowy długiej. Jeżeli zależy nam na kompleksowym rozwoju mięśni dwugłowych ramion, powinniśmy skupić się na wykorzystaniu uginania przedramion w staniu lub wersji siedząc. 

 


Źródła: J Sports Sci Med. 1 marca 2009; 8 (1): 24–9.


W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Trening