Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Poranny brak apetytu…

Poranny brak apetytu…

PoTreningu

Wiele mówi się o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia i bezwzględnie należy postarać się o to, by było ono odpowiedniej jakości. Można powiedzieć, że ugruntował się pogląd, zgodnie z którym jeżeli chcesz się zdrowo odżywiać – musisz zjeść śniadanie, najlepiej w postaci musli z jogurtem, owsianki lub kilku kromek razowego chleba z warzywami i chudą wędliną.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Wszystko byłoby piękne, gdyby nie fakt, że są takie osoby, które rano budzą się ze ściśniętym żołądkiem i co najwyżej mogą napić się kawy albo herbaty, ale w życiu nie zmieszczą talerza płatków czy porcji kanapek. Co w takiej sytuacji zrobić?

Chociaż można żyć, rozwijać się i cieszyć zdrowiem i dobrą kondycją nie jadając śniadań, to niestety często zdarza się, że osoby, które odpuszczą sobie ten posiłek - nadrabiają go potem batonikami i innymi niezdrowymi przekąskami. Jeśli więc masz zamiar zjeść posiłek poza domem, to warto byłoby go najpierw w domu sobie przygotować, by nie improwizować w sklepie czy bufecie: tam bowiem dostępność dobrych jakościowo produktów żywnościowych może być niewielka.

Bezpieczniejszą opcją jest zjedzenie śniadania w domu, a jeśli nie masz ochoty czy czasu na kanapki lub jajecznicę, możesz zafundować sobie porcję koktajlu. Przygotowanie zajmuje 3 minuty, spożycie – sekundy, a pół-płynna konsystencja jest wyjątkowo nieuciążliwa w spożyciu. Nie bez znaczenia jest także smak i wysoka wartość odżywcza takiego koktajlu. Jakie składniki są potrzebne do jego przygotowania? Wiele zależy od założeń diety i celu jaki przed sobą stawiasz, można zrobić zarówno wysokokaloryczny mix „na masę”, jak i niskowęglowodanowy koktajl idealnie komponujący się z założeniami diety redukcyjnej.

Do przygotowania przykładowego porannego koktajlu wystarczą w zasadzie: miarka odżywki białkowej, szklanka kefiru naturalnego, banan i trochę łyżki wiórków kokosowych oraz otrębów owsianych. Przygotowanie jest banalnie proste: banana należy obrać i połączyć z pozostałymi składnikami przy użyciu miksera lub blendera. Przeciętna porcja dostarcza około 300 - 400kcal, w tym: 25 - 30g białka, 30 - 40g węglowodanów i 5- 10g tłuszczu. Dodatkowo koktajl zawiera sporą ilość potasu, magnezu i wapnia, a także witamin z grupy B i błonnika. Oczywiście możliwych modyfikacji takiego koktajlu jest naprawdę sporo zwłaszcza w okresie, w którym dostępne są owoce sezonowe, takie jak truskawki, maliny czy jagody.

Wnioski: choć ukształtował się pogląd zgodnie z którym pierwszy posiłek w ciągu dnia powinien być bardzo obfity i spożyty zaraz po przebudzeniu, to w praktyce nie każdy ma na takowy ochotę takim wypadku dobrym rozwiązaniem będzie śniadanie o konsystencji płynnej, jak choćby koktajl mleczno-owocowy.



W artykule mówimy o: Zdrowie Dietetyka i zdrowe odżywianie