Jaka aktywność odchudza najlepiej? Czy picie białka przyspiesza ochudzanie?

Dodatek odżywki białkowej  sprawia, że osoby z nadwagą szybciej tracą wagę, niż osoby, które w swojej diecie mają zbyt mało białka. Oczywiście dodanie regularnego treningu pozwala osiągać znacznie lepsze rezultaty.

Naukowcy sugerują, aby trening był zróżnicowany. Dużo lepsze efekty osiąga się, gdy połączymy w swoim planie np. trening siłowy z treningiem wytrzymałościowym, interwałowym i jogą, niż gdy skupiamy się tylko na jednym rodzaju aktywności. Mowa oczywiście o efektach redukcji wagi  u osób z nadwagą.

Badanie

Naukowcy ze Skidmore College zebrali 80 osób po czterdziestce i pięćdziesiątce (zarówno kobiet, jak i mężczyzn)

Badanych podzielono na trzy grupy:

Grupa pierwsza - nie wprowadziła dodatkowej aktywności.

Grupa druga - wykonywała 4 razy w tygodniu prosty trening siłowy oraz 2 razy w tygodniu trening interwałowy.

Grupa trzecia - wykonywała kombinację treningów: siłowy, wytrzymałościowy, joga, pilates

Wszyscy  uczestnicy badania wzbogacali swoją codzienną dietę trzema porcjami białka serwatkowego ( 3 x 20g )

Wyniki

We wszystkich grupach spadł wskaźnik insulinooporności, co oznaczało wzrost wrażliwości na insulinę.

W grupie z kompleksowym treningiem spadło także stężenie trójglicerydów i LDL, a to oznacza, że zmniejszyło się ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. 

W obu trenujących grupach wzrosła beztłuszczowa masa ciała, choć trzeba przyznać, że większe efekty były w grupie o zróżnicowanym treningu. ( wzmocniono mięśnie )

We wszystkich grupach obniżyła się ilość tkanki tłuszczowej, ale ponownie największe efekty nastąpiły w grupie z kompleksowym treningiem.

Wniosek

W przypadku redukcji wagi najskuteczniejsza okazuje się  zróżnicowana aktywność fizyczna. Pewne korzyści przynosi także suplementacja białkiem, zwłaszcza zwiększenie jego podaży w diecie - najlepiej kosztem węglowodanów/cukrów.