Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Czy temperatura ma wpływ na spalanie tłuszczu? Czy pocenie się odchudza?

Czy temperatura ma wpływ na spalanie tłuszczu? Czy pocenie się odchudza?

Maciej Sulikowski

Wg obiegowych opinii ciepłe ubieranie się sprzyja utracie tkanki tłuszczowej (co jest nieprawdą). A czy faktycznie trening w różnych warunkach daje odmienne rezultaty?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Pocenie się powoduje chwilową utratę wody, a nie tłuszczu zgromadzonego w ciele. Ubytek wagi nie jest równoznaczny z utratą tkanki tłuszczowej.

Naukowcy sprawdzali jak otyli mężczyźni reagują na trening w zimnie  i cieple.

Mężczyźni przez tydzień ćwiczyli 2.5 h dziennie, naprzemiennie korzystając z wchodzenia na podwyższenie (stepa) przez 10 minut i chodzenia na bieżni (5 km/h) przez 10 minut. W jednym tygodniu trenowali w cieple, w drugim w zimnie. Później grupy zamieniono miejscami. Mężczyźni utrzymywali przez okres badania ujemny bilans energetyczny, dlatego schudli.

Trening w zimnie dawał nieco lepsze rezultaty, jednak biorąc pod uwagę łącznie wyniki w obu grupach nie było to spektakularne.

Niby różnica wyszła 46%, ale de facto w jednych warunkach (w cieple) utracono 0.54 kg tłuszczu, w drugiej, w zimnie, 0,79 kg. 

Co zapamiętać?

Trening w zimnie daje większe efekty, jednak kluczowe dla redukcji tłuszczu jest utrzymywanie ujemnego bilansu energetycznego. Najważniejsze by pamiętać, iż całe 2.5 h mało intensywnego treningu oznaczały u otyłych mężczyzn wydatek 660 kcal. A więc całą redukcję można zniweczyć 1 wizytą w McDonald’s czy zjedzenie dwóch zwykłych pączków.

 


Źródła: O'HARA, W.J., C. ALLEN, R.J. PASTERZ I G. ALLEN „Fat loss in the cold-a controlled study” https://journals.physiology.org/doi/pdf/10.1152/jappl.1979.46.5.872


W artykule mówimy o: Zdrowie Odchudzanie