Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta jogurtowa - zasady, efekty, jadłospis

Dieta jogurtowa - zasady, efekty, jadłospis
Jeść bez wielkich wyrzeczeń i chudnąć? Czy to naprawdę możliwe? Okazuje się, że tak. Wbrew pozorom nie potrzeba do tego żadnej magicznej różdżki ani lampy spełniającej życzenia. Najlepszym dowodem na potwierdzenie postawionej tezy jest dieta jogurtowa.

Na czym polega dieta jogurtowa?

Forma odchudzania proponowana przez to rozwiązanie, to dwutygodniowa kuracja opierająca się głównie na spożywaniu produktów pochodzenia mlecznego. W ramach tej diety należy spożywać trzy lub cztery kubeczki jogurtu, lub kefiru. Spożywanie regularnie takiej ilości nabiału powinny zapewnić systematyczne spalanie tkanki tłuszczowej a tym samym spadku wagi. 

Dieta jogurtowa - zasady

Zasady diety jogurtowejDieta jogurtowa opiera się przede wszystkim na produktach mlecznych, takich jak jogurty naturalne, kefiry czy maślanki. Jadłospis obejmuje jednak również płatki owsiane, musli, pieczywo pełnoziarniste, chude mięso, owoce (nawet te wysokokaloryczne) i różne rodzaje warzyw (np. pomidory, sałata, marchewka, pietruszka, seler itp.). Menu jest więc urozmaicone, a same posiłki smaczne i, co nie mniej istotne, dość sycące. Jedzenie nawet niewielkich porcji w regularnych odstępach czasu (4-5 razy dziennie) uwalnia od uczucia głodu, towarzyszącego niejednokrotnie wielu innym dietom odchudzającym.

Dieta jogurtowa - przykładowe posiłki

Jadłospis w diecie został ułożony w taki sposób, by w ciągu dnia spożywać od trzech do czterech kubeczków produktów pochodzenia mlecznego. Menu pozwala nam na wysoce różnorodność w dobieraniu pozostałych elementów posiłków. Poniżej przedstawiamy przykładowy jadłospis przygotowany na tydzień. 

Jadłospis - dzień 1

  • śniadanie: jogurt naturalny (250 g), otręby owsiane (14 g), 1 banan
  • II śniadanie: pieczywo żytnie (70 g), szynka z piersi kurczaka (30 g), pomidor (50 g)
  • obiad: ryż (60 g), warzywa gotowane na parze (150 g), jogurt naturalny (100 g)
  • podwieczorek: jogurt naturalny (150 g), 2 mandarynki
  • kolacja: twaróg chudy (100 g), rzodkiewka (100 g)

Jadłospis - dzień 2

  • śniadanie: truskawki (150 g), jogurt naturalny (200 g)
  • II śniadanie: 3 jajka na twardo, papryka czerwona (100 g), brokuły (100 g)
  • obiad: kasza gryczana (60 g), filet z ryby gotowany na parze (100 g), brokuły (100 g), szklanka jogurtu naturalnego (150 ml)
  • podwieczorek: 1 cała pomarańcza, kefir (240 g), łyżeczka miodu (4 g)
  • kolacja: pieczywo chrupkie (65 g), szynka gotowana (45 g), papryka czerwona (70 g)

Jadłospis - dzień 3

  • śniadanie: płatki owsiane (50 g), jogurt naturalny (150 g), dwie łyżki dżemu niskosłodzonego
  • II śniadanie: chleb żytni (70 g), sałata, ogórki konserwowe (50 g)
  • obiad: udka z kurczaka (150 g), ryż (60 g), ogórki (100 g), jogurt naturalny (130 g)
  • podwieczorek: jogurt naturalny (250 g), ananas (100 g), łyżeczka miodu (4 g)
  • kolacja: ser twarogowy chudy (150 g), rzodkiewka (100 g), pieczywo chrupkie (35 g)

Jadłospis - dzień 4

  • śniadanie: jaja sadzone 3 sztuki, szczypiorek, szklanka kefiru (200 ml)
  • II śniadanie: chleb żytni (70 g), szynka gotowana (35 g), pomidor (80 g)
  • obiad: filet z piersi indyka (130 g), ziemniaki (80 g), buraki (100 g), jogurt naturalny (150 g)
  • podwieczorek: truskawki (150 g), jogurt naturalny (250 g), łyżeczka miodu (4 g)
  • kolacja: omlet z 3 jajek i płatków owsianych (50 g), dwie łyżki dżemu niskosłodzonego 

Jadłospis - dzień 5

  • śniadanie: jogurt naturalny (250 g), otręby owsiane (14 g), 1 banan
  • II śniadanie: pasta jajeczna (3 jajka), pieczywo chrupkie (70 g), jabłko (120 g)
  • obiad: papryki faszerowane (2 sztuki), ryż (90 g), mięso mielone (130 g), kefir (100 g)
  • podwieczorek: 1 cała pomarańcza, kefir (240 g), łyżeczka miodu (4 g)
  • kolacja: twaróg chudy (100 g), rzodkiewka (100 g)

Jadłospis - dzień 6

  • śniadanie: truskawki i maliny (150 g), jogurt naturalny (200 g)
  • II śniadanie: 3 jajka na twardo, papryka czerwona (100 g), brokuły (100 g)
  • obiad: ryż (60 g), warzywa gotowane na parze (150 g), jogurt naturalny (100 g)
  • podwieczorek: jogurt naturalny (150 g), 2 mandarynki
  • kolacja: serek wiejski (150 g), pomidorki koktajlowe (100 g)

Jadłospis - dzień 7

  • śniadanie: jaja sadzone 3 sztuki, szczypiorek, szklanka kefiru (200 ml)
  • II śniadanie: chleb żytni (70 g), pomidor (100 g), szynka z piersi kurczaka (45 g), ogórki konserwowe (50 g)
  • obiad: papryki faszerowane (2 sztuki), ryż (90 g), mięso mielone (130 g), kefir (100 g)
  • podwieczorek: truskawki (150 g), jogurt naturalny (200 g)
  • kolacja: omlet z 3 jajek i płatków owsianych (50 g), dwie łyżki dżemu niskosłodzonego

Dieta jogurtowa - wady i zalety

Kuracja odchudzająca bazująca na produktach mlecznych poza atrakcyjnymi zaletami posiada również swoje wady.
 

Wady

Zalety

koszty produktów

mogą ją stosować osoby uprawiające aktywność fizyczną

monotonność posiłków

pełnowartościowość posiłków

nie jest przeznaczona dla osób z problemem metabolizmu białka lub chorujących na nerki

uniknięcie efektu jo-jo

można stosować ją przez krótki okres

szybka utrata wagi na przełomie krótkiego okresu 

Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z takiej formy gubienia nadprogramowy kilogramom warto przyjrzeć się jego wszystkim stronom.  

Dieta jogurtowa - efekty jakich możemy się spodziewać

Dieta jogurtowa pozwala zgubić do nawet 6 kg w zaledwie 2 tygodnie. Witaminy, które dieta dostarcza wzmacniają odporność organizmu oraz usprawniają pracę układu nerwowego. Ponadto mają wpływ na regulację przemiany materii, co w rezultacie pozwoli nam oczyścić organizm z toksyn. Forma tej diety nie jest zalecana osobom, które zmagają się z problemem metabolizmu białka lub chorują na wszelkie dolegliwości nerek. 

Pamiętajmy, że kluczem do sukcesu jest zróżnicowana i zbilansowana dieta. Jeżeli wciąż nie czujemy się przekonani do którejkolwiek diety, nasi profesjonalni dietetycy z przyjemnością ułożą indywidualny plan dietetyczny, uwzględniając wasze wszystkie potrzeby. https://potreningu.pl/plan 

Czy warto przejść na dietę jogurtową?

Dieta jogurtowa zakłada spożywanie produktów mlecznych, skupionych na jogurtach i kefirach, przez cały dzień i wkomponowaniu ich prawie do każdego posiłku. Taka forma przygotowania posiłków pozwala nam na sukcesywne i systematyczne spalanie tkanki tłuszczowej w naszym organizmie, jak i stopniowej utraty wagi. Wcielona w nasze życie pozwala na zrzuceniu 6 kg w ciągu 2 tygodni. Jest to świetny sposób na prowadzenie zdrowego stylu życia dla osób, które lubią jogurty. Pozwoli nam to na kształtowanie sylwetki bez obawy, że pozbawiamy organizm najważniejszych składników odżywczych. 

W artykule mówimy o: Dietetyka i zdrowe odżywianie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę