CrossFit -najczęstsze błędy

CrossFit z miesiąca na miesiąc ma coraz więcej fanów. Ludzie na całym świecie zainteresowali się krótkim, ale niezwykle intensywnym rodzajem treningu, który pomaga zwiększyć wytrzymałość, siłę i w mgnieniu oka poprawić sylwetkę. Zanim jednak i ty skusisz się na ten rodzaj treningu, zobacz, jakie mogą być najczęstsze błędy, by mieć pewność, że ich unikniesz.

Przeczytaj koniecznie:

Crossfit gwarancją sukcesu sylwetkowego?

CrossFit cieszy się coraz większą popularnością na całym świecie. W Polsce do tej pory był mało popularny i marka Reebok postanowiła to zmienić. Na terenie kraju organizowane są różnego rodzaju imprezy, podczas których każdy może się przekonać czym tak naprawdę jest trening CrossFit.

25 kwietnia rozpoczął się Reebok CrossFit Drop Box Tour - to seria imprez, propagujących rewolucyjny trening wytrzymałościowo - siłowy. Pierwszy w Polsce kontener ze sprzętem niezbędnym do uprawiania CrossFit odwiedził już Wrocław, Chorzów, Katowice i Kraków. Teraz czas na Warszawę i Poznań. Możesz poćwiczyć dziś i jutro na Placu Konstytucji w stolicy lub 29 maja Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.

Co zrobić, zanim zdecydujesz się na CrossFit? Dowiedz się, jakie są najczęstsze błędy, żeby unikać ich jak ognia!

1. Duch rywalizacji

CrossFit to ten rodzaj treningu, gdzie rywalizacja odgrywa sporą rolę. Najczęstszym błędem początkujących jest to, że zaczynają rywalizować z innymi osobami. Trening jest ciężki, wymaga specjalnego przygotowania, dlatego przez pierwsze tygodnie nie powinniśmy wyzywać na pojedynek nikogo innego jak siebie samego. Warto obserwować swoje postępy i z każdym treningiem podnosić poprzeczkę coraz wyżej, ale względem tego, co sami możemy zrobić. Dopiero później przyjdzie czas na rywalizację z innymi.

2. Liczy się regularność

Tak jak w przypadku każdego innego treningu, tak i w przypadku CrossFitu liczy się regularność. Jeśli już podjąłeś wyzwanie i zacząłeś praktykować, nie rezygnuj. Nie ma nic gorszego niż ostry wycisk, a potem długa przerwa. W ten sposób nie uzyskasz żadnych rezultatów, a jedynie możesz się nabawić zakwasów i kontuzji.

3. Daj sobie czas na odpoczynek

Przetrenowanie może być gorsze od braku aktywności. Nie wierzysz? Jesteśmy za tym, by dawać z siebie wszystko i robić to tak często, jak tylko możecie, ale organizm potrzebuje czasu na regenerację. Upewnij się, że robisz sobie dzień odpoczynku, śpisz wystarczającą ilość godzin i dobrze się odżywiasz. Specjaliści od CrossFitu radzą, by robić sobie przynajmniej dwa dni w tygodniu przerwy.

4. Rozgrzej się i rozciągnij

Wiadomo, nie możesz się już doczekać treningu i zwykle nie masz ochoty na rozgrzewkę. Pamiętaj jednak, że jest to konieczna część planu, jeśli chcesz uniknąć kontuzji. Kilkuminutowy jogging czyrozgrzewka na wiosłach zrobią sporo dobrego. Potem rozciągnij się wykonując kilka dynamicznych ruchów, które wykorzystasz podczas treningu (np.: pomki czy przysiady) i do dzieła. Po treningu poświęć przynajmniej kilka minut na rozciąganie. Zobaczysz, że od razu poczujesz się lepiej, a następnego dnia nie będzie takich zakwasów.

Artykłuł pochodzi z serwisu: fitness.sport.pl