Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta kopenhaska - zasady, efekty, jadłospis

Dieta kopenhaska - zasady, efekty, jadłospis
Schudnąć i uzyskać upragnione efekty w 13 dni? Czy jest to w ogóle możliwe? Dieta kopenhaska obiecuje właśnie taki rezultat. Jednak co się za tym kryje? Sprawdźcie sami!

Na czym polega dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska to kontrowersyjna kuracja odchudzająca, mająca na celu zredukowanie, w stosunkowo krótkim czasie, nadprogramowych kilogramów. Należy do diet mocno restrykcyjnych i będzie wymagała od nas nie lada samozaparcia, gdyż dzienna dawka dostarczanej energii z pokarmów oscyluje między 600-800 kcal. Podstawowa przemiana energii dla dorosłego człowieka oscyluje na około 1500-2000 kcal, w zależności od wielu czynników: płci, aktywności fizycznej, rodzaju wykonywanej pracy. Jednakże należy zaznaczyć, iż wartości te to podstawa, jakiej potrzebuje organizm dla ogólnego funkcjonowania. Ilość kalorii w diecie kopenhaskiej jest zdecydowanie za mało, tym samym czyniąc dietę mocno kontrowersyjną. Menu dla tej diety jest mało urozmaicone. Polega na spożyciu trzech posiłków w ciągu dnia, tj. śniadania, obiadu i kolacji. Gdzie, zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie, optymalna liczba posiłków na dobę to 5. 

Dieta kopenhaska - zasady

Zasady diety kopenhaskiejKuracja odchudzająca wyklucza całkowite spożycie alkoholu, słodyczy i produktów zbożowych. W ciągu dnia spożywane są 3 posiłki, z czego śniadanie wypada w godzinach między 8:00 a 9:00, obiad w godzinach między 12:00 a 14:00, a kolacje przed 18:00. Dopuszczalne są 30-minutowe odstępstwa. Występuje możliwość zamiany posiłków, np. obiadu z kolacją, jednakże tylko w ramach jednego dnia. Każde inne odstępstwo od diety, takie jak chociażby podjadanie,  dodawanie potraw do jadłospisu, jest zakazane i powoduje konieczność ponownego przystąpienia do diety. Jednakże taka możliwość występuje dopiero po upływie 3 miesięcy. Stosując, wspomnianą kurację odchudzającą, należy pić minimum 1,5 l wody mineralnej na dzień. Dietę można powtórzyć najwcześniej po dwóch latach, ze względu na niemałe skutki uboczne. Ponadto, po jej zakończeniu zalecana jest dieta niskokaloryczna, w celu uniknięcia efektu jo-jo. 

Dieta kopenhaska - przykładowe posiłki

Jadłospis w diecie należy do bardzo restrykcyjnych, a wszelkie odstępstwa nakazują rozpoczęcie kuracji od początku. Poniżej skomponowane menu ma tylko zobrazować treść artykułu. Stosowanie diety kopenhaskiej nie jest zalecane przez lekarza ani dietetyka, ze względu na możliwość wystąpienia problemów zdrowotnych, w tym niedożywienia organizmu. 

Jadłospis - dzień 1 i 8

  • śniadanie: czarna kawa z jedną kostką cukru
  • obiad: omlet z samych jaj ze szpinakiem i pomidorem
  • kolacja: klopsy wieprzowe gotowane na parze z sałatą i łyżką oliwy z oliwek

Jadłospis - dzień 2 i 9

  • śniadanie: czarna kawa z jedną kostką cukru
  • obiad: grillowany morszczuk ze szparagami
  • kolacja: pomidor z mozzarellą i łyżką oliwy z oliwek

Jadłospis - dzień 3 i 10

  • śniadanie: czarna kawa z jedną kostką cukru i kromką pieczywa żytniego
  • obiad: szklanka szpinaku z pomidorkami koktajlowymi i 1 pomarańczą 
  • kolacja: 2 jaja na twardo z chudą szynką i sałatą

Jadłospis - dzień 4 i 11

  • śniadanie: starta marchewka z połową jabłka
  • obiad: gotowany kurczak z sałatą i oliwą z oliwek
  • kolacja: duża surowa marchewka, opakowanie serka wiejskiego 

Jadłospis - dzień 5 i 12

  • śniadanie: czarna kawa z jedną kostką cukru
  • obiad: pół szklanki kompotu z owocami i mały jogurt naturalny
  • kolacja: 2 jaja na twardo z sałatą i oliwą z oliwek

Jadłospis - dzień 6 i 13

  • śniadanie: czarna kawa z jedną kostką cukru i kromką pieczywa żytniego
  • obiad: gotowany lub grillowany dorsz
  • kolacja: befsztyk wołowy z sałatą 

Jadłospis - dzień 7

  • śniadanie: zielona herbata z jedną kostka cukru
  • obiad: grillowana pierś kurczaka z surową marchewką i połową jabłka
  • kolacja: nic

Dieta kopenhaska - wady i zalety 

Zastosowanie wszelkich kontrowersyjnych metod odchudzania powinno zostać skonsultowane z lekarzem bądź dietetykiem. W poniższej tabeli zestawiono bilans wad, dla których nie zaleca się stosowanie diety kopenhaskiej.
 

Wady

Zalety

forma GŁODZENIA organizmu, ze względu na zbyt niską podaż energetyczną

BRAK - ludzki organizm potrzebuje paliwa, jakim jest jedzenie!

wysokie ryzyko wystąpienia efektu jo-jo

 

nie uczy zdrowych nawyków żywieniowych

 

restrykcyjność

 

niezbilansowana dieta, tym samym niedostarczenie odpowiednich substancji odżywczych

 

nie jest przeznaczona dla osób aktywnych fizycznie i pracujących fizycznie

 

uczucie stałego głodu

 

możliwe zawroty głowy bądź nawet utrata przytomności po kilku dniach od jej stosowania

 

anemia

 

niedożywienie organizmu

 

stałe rozdrażnienie

 

Jak Ci się podoba dieta kopenhaska? ;) Daj znać w komentarzu!

Dieta kopenhaska - efekty jakich możemy się spodziewać

Przewidywana utrata masy ciała dla diety kopenhaskiej to 5-7 kg, jednakże stosując tego rodzaju diety musimy zadać sobie pytanie, czy szybkie efekty są dla nas ważniejsze niż zachowanie pełni zdrowia. Ponadto, kto byłby w stanie wytrzymać aż 13 dni z uczuciem ciągłego głodu? Jedzenie jest jedną z przyjemności, jakie jest dane człowiekowi. Kojarząc dietę z terminem kary mamy marne szanse na wytrwanie w walce o upragnioną sylwetkę. We wszystkim należy zachować umiar, nawet w zdrowym odżywianiu. Co więcej, wszelkie informacje o efektach można przeczytać jedynie na publicznie dostępnych forach czy w kolorowych gazetach, a to dlatego, że diety jednoskładnikowe nie mają żadnego uzasadnienia w badaniach naukowych. Dlatego, zamiast iść na skróty, warto być cierpliwym i zastosować zdrową, odpowiednio zbilansowaną dietę, którą mogą przygotować dla was nasi specjaliści. Zapoznaj się z ofertą pod tym adresem: https://potreningu.pl/plan 

Czy warto przejść na dietę kopenhaska?

Warto pamiętać, że to co znajdujemy w internecie nie zawsze jest dla nas dobre. Tak też prezentują się wszelkie kontrowersyjne diety, które obiecują spektakularne efekty na przełomie krótkiego czasu. Przed wdrożeniem jakiejkolwiek diety uprzednio powinnyśmy to skonsultować z lekarzem bądź dietetykiem, nawet jeśli nie dostrzegamy żadnych problemów zdrowotnych. Przy wyborze kuracji odchudzającej nigdy nie powinno kierować się modą. Warto pamiętać, że niektóre diety ubogie w niezbędne substancje odżywcze czy mocno ograniczające podaż energetyczną oraz monodiety mogą być wyniszczające dla organizmu, niosą ryzyko zaburzeń odżywiania, a także mogą powodować wzrost apetytu, przyczyniając się do powrotu dawnej wagi. Mylnie przyjmowane jest, że jak zastosujemy drastyczne metody odchudzania, to osiągniemy sukces w krótszym czasie. Ciało będące zaniedbywane latami czy miesiącami nie zostanie odbudowane w ciągu 13 dni. Fizycznie jest to niemożliwe, gdyż nie redukujemy tkanki tłuszczowej, a ubywa nam wody i mięśni. Dieta powinna być kojarzona ze zdrowym samopoczuciem i ogólną zmianą nawyków żywieniowych. Katowanie organizmu “głodówkami” utwierdza pogląd, że zdrowa żywność jest jak forma kary. Nic bardziej mylnego, gdyż można jeść dużo, smacznie i zdrowo!

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę