Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Noworoczne postanowienie: utrata zbędnych kilogramów!

Noworoczne postanowienie: utrata zbędnych kilogramów!
Koniec roku to czas, w którym zwykliśmy snuć plany i wytyczać ambitne cele, w tym również te dotyczące pozbycia się zbędnych kilogramów. Jak pokazują jednak statystyki, często na postanowieniach i ogromnych chęciach się kończy – noworoczny zapał szybko mija, natomiast jak grzyby po deszczu pojawiają się niesprzyjające okoliczności, ważniejsze sprawy i w rezultacie zadbana sylwetka pozostaje jedynie w sferze nieosiągniętych marzeń. Co zrobić, aby w tym roku udało się uzyskać szczupłą i zadbaną figurę?

Potrzebujesz realnego planu!

Ogólnikowe podejście do kwestii związanych z pozbywaniem się zbędnych kilogramów w praktyce po prostu nie sprawdza się. Zamiast myśleć „będę mniej jeść”, „ograniczę słodycze”, „będę więcej się ruszał” wyznacz sobie realne, ale bardziej konkretne cele, np. „będę dwa razy w tygodniu chodził na basen lub siłownię”, „przestanę słodzić poranną kawę”, „zrezygnuję z pączków na drugie śniadanie”. Dodatkowo, zamiast wywracać do góry nogami swój dotychczasowy sposób odżywiania, warto najpierw zastanowić się co wymaga zmiany, a co jest wartościowym jego elementem. Liczenie kalorii nie jest przymusem, pamiętaj jednak aby wyznaczyć sobie optymalną ilość posiłków, którą jesteś w stanie przygotować i spożyć (nie musi to być wcale 6-7, wystarczą 3-4). Co istotne, komponując posiłki bazuj na niskoprzetworzonej żywności (tj. warzywa, mięso, owoce, jaja, naturalny nabiał, ryby, pełnoziarniste produkty zbożowe, orzechy, masło, oliwa z oliwek, olej rzepakowy, i inne). Pamiętaj także, że odchudzanie nie musi wiązać się z odczuwaniem głodu – zadbaj o to by posiłki były satysfakcjonujące i smaczne. Jeżeli brakuje Ci pomysłów, warto poszukać inspiracji choćby na blogach kulinarnych.

Podkręcaj motywację!

Motywacja jest jednym z najważniejszych czynników umożliwiających uzyskanie zadowalających rezultatów. Dlatego przede wszystkim nigdy nie powinieneś tracić swojego celu sprzed oczu i doceniać nawet najmniejsze postępy. Jak wiadomo redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej nie jest procesem łatwym i przyjemnym, ale potraktowana jako wyzwanie i walka z własnymi słabościami i ograniczeniami może stanowić źródło niemałej satysfakcji.

Ćwicz silną wolę!

Silną wolę, podobnie jak mięśnie można trenować. Aby nauczyć się wytrwałości i asertywności względem wszechobecnych pokus i czynników rozpraszających, pamiętaj o celu, do którego dążysz a także o swoich myślach i emocjach – ich identyfikacja to pierwszy krok do uzyskania kontroli nad sytuacją. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zmienić błędne przyzwyczajenia oraz nawyki, a rezygnacja z ciasta do kawy nie będzie wyzwaniem ponad Twoje siły. Pomocny w tym względzie będzie z pewnością optymizm oraz cierpliwość.  

Podsumowanie

Jeżeli utrata zbędnych kilogramów to jeden z punktów na Twojej liście noworocznych postanowień, to wiedz, iż sukces jest w zasięgu Twoich możliwości. Pamiętaj jednak o realnym planie, konkretnych celach, o utrzymywaniu zaangażowania na wysokim poziomie oraz o trenowaniu silnej woli – dzięki temu będziesz mógł cieszyć się nową, szczupłą sylwetką.