Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Aktywność fizyczna – jak ją pokochać?

Aktywność fizyczna – jak ją pokochać?
Wszystkie doskonale wiemy, że regularne ćwiczenia są kluczem do poprawy zdrowia fizycznego i psychicznego. Czasami jednak już sama myśl o nich sprawia, że traktujemy aktywność fizyczną jako przykry obowiązek oraz zło konieczne i wolimy zostać na wygodnej kanapie. Jak pokochać aktywność fizyczną i sprawić, by ćwiczenia sprawiały nam przyjemność?

Zmień swoje przekonania na temat ćwiczeń

Chcesz nauczyć się czerpać radość z ćwiczeń? Wszystko zaczyna się od przeanalizowania swoich przekonań i zastąpienia tych negatywnych przekonaniami wzmacniającymi. Niestety wiele nawyków wywodzi się już z dzieciństwa.

Jeśli brałaś udział w nudnych zajęciach wychowania fizycznego lub byłaś zmuszona do biegania czy wykonywania ćwiczeń gimnastycznych, prawdopodobnie rozwinęło się w Tobie przekonanie, że ćwiczenie jest czymś, co nie sprawia przyjemności i trzeba to robić. Poświęć chwilę na przeanalizowanie swojego negatywnego nastawienia. Skąd się wzięło, czy masz teraz wpływ na jego zmianę i odkrycie radości z aktywności fizycznej? Popracuj nad zmianą swoich przekonań, a pomoże Ci to osiągnąć Twoje cele.

Nie skupiaj się tylko na zgubieniu wagi

Wiele kobiet ma trudności z nauczeniem się, jak czerpać przyjemność z ćwiczeń, ponieważ skupiają się tylko na jednym celu: utracie wagi. Kiedy postrzegasz ćwiczenia tylko jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, staje się to po prostu przykrym obowiązkiem.

Twoje ciało należy do Ciebie i to Twoje decyzje wpływają na jego wygląd i zdrowie

Zamiast postrzegać trening jako sposób na odchudzanie, musisz uzmysłowić sobie, że Twoje ciało należy do Ciebie i każda podejmowana przez Ciebie decyzja czy to zdrowa, czy niezdrowa może Ci pomóc lub Ci zaszkodzić. Zacznij od polubienia swojego ciała, nabierz chęci do poprawy zdrowia i stylu życia, a zaczniesz postrzegać ćwiczenia jako decyzję, a nie obowiązek. Ta zmiana w sposobie myślenia może również pomóc Ci nauczyć się czerpać radość z ćwiczeń w domu: kiedy ćwiczysz dla siebie, a nie dla innych, o wiele łatwiej jest poczuć inspirację.

Znajdź odpowiedni rodzaj treningu

Jeśli chcesz czerpać radość z ćwiczeń, znajdź odpowiedni rodzaj treningu. Poświęć trochę czasu i pomyśl, co lubisz lub przypomnij sobie czasy, kiedy cieszyłaś się aktywnością fizyczną. Czy wolisz ćwiczyć z kimś, czy sama? Na świeżym powietrzu czy w siłowni? Wolisz ćwiczenia bardziej dynamiczne typu CrossFit lub aerobik, czy bardziej statyczne jak ćwiczenia z obciążeniem na maszynach i wolnych ciężarach? Trening nie musi oznaczać chodzenia na siłownię i biegania na bieżni przez pół godziny. Może to po prostu oznaczać udział w zajęciach, które lubisz. Każdy rodzaj aktywności fizycznej, która podnosi tętno, jest formą ćwiczeń. Kiedy znajdziesz taką, która Cię uszczęśliwia, z pewnością nie będziesz jej unikała. Eksperymentuj i nie trzymaj się tej samej rutyny treningowej. Próbuj, testuj, poznawaj nowe ćwiczenia i aktywności. Jeśli nie lubisz podnosić ciężarów ani biegać, spróbuj sportów walki lub tańca.

Znajdź czas na trening

W dzisiejszych czasach bardzo trudno wygospodarować chwilę czasu na trening, zwłaszcza osobom zapracowanym i młodym mamom. Jest to całkiem zrozumiałe, ale realne do wykonania. Poranne treningi dodają energii na resztę dnia, ale również ćwiczenia o jakiejkolwiek porze są lepsze niż kompletna rezygnacja z nich. Nie szukaj wymówek i zamiast tego znajdź rozwiązanie. Naucz się planować i bądź panią swojego czasu. Zastanów się, ile godzin dziennie spędzasz przed ekranem smartfona, klikając bez sensu w internetowe głupotki. Jeśli nie potrafisz odmówić sobie oglądania ulubionego serialu, ustaw rowerek przed telewizorem i ćwicz, spoglądając na telewizor. Kiedy Twoje dziecko jest na treningu piłki nożnej, rób kroki po boisku. Wierzymy, że jesteś w stanie znaleźć godzinę w ciągu dnia dla siebie.

Drobne detale mają znaczenie

Oprócz rzeczy wymienionych wyżej istotne są też detale, które pomogą Ci pokochać aktywność fizyczną. Przede wszystkim muzyka, którą lubisz zdecydowanie może uatrakcyjnić Twój trening. Ćwiczenia z muzyką są z pewnością przyjemniejsze i dodają powera. Weź udział w jednym z internetowych wyzwań. Na Instagramie wielu influencerów proponuje różne challenge związane ze sportem. Wzajemna motywacja z pewnością będzie pomocna.

Nawet jeśli Twoim celem nie jest utrata wagi, warto będzie prowadzić zapiski odnośnie aktywności w tradycyjnej formie lub skorzystać z aplikacji w telefonie. Na pewno miło zrobi Ci się, kiedy na koniec miesiąca zobaczysz, jak wiele zrobiłaś i jak bardzo aktywna byłaś.

Podsumowanie

Podobnie jak opanowanie każdej nowej umiejętności, uczenie się czerpania radości z ćwiczeń jest po części sposobem myślenia, a po części praktyką. Przyjmij nastawienie, że ćwiczenia są przyjemne i poprawią Twoje samopoczucie. Pokochanie aktywności fizycznej w dowolnej formie z pewnością przyczyni się do poprawy Twojego zdrowia, samopoczucia i sylwetki.

W artykule mówimy o: Ladies Trening