Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Dlaczego warto jeść gruszki?

Dlaczego warto jeść gruszki?
Gruszki to owoce, które zdecydowanie zbyt rzadko pojawiają się w naszym menu! Nadchodzi jesień – pora roku, w której kupienie tych owoców nie powinno przysporzyć większych problemów. Jeszcze lepiej, jeżeli mamy dostęp do gruszek w przydomowych sadach lub u znajomych ogrodników, świeże owoce zerwane z drzewa charakteryzują się bowiem najwyższą wartością zdrowotną i odżywczą.

Gruszki a profilaktyka chorób nowotworowych

Jak potwierdzają amerykańscy naukowcy, regularne spożywanie gruszek – podobnie jak jabłek czy śliwek, w sposób istotny może zmniejszyć ryzyko wystąpienia wybranych chorób nowotworowych,  przede wszystkim ze względu na zawartość licznych związków polifenolowych, takich jak kwas chlorogenowy, kumarowy, arbutyna, kwercetyna, katechiny, epikatechiny, karotenoidy czy luteina i zeaksantyna. Wszystkie te związki posiadają właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne i mają kluczowe znaczenie w hamowaniu rozwoju wielu chorób przewlekłych – w tym również nowotworów. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych na licznej grupie osób w starszym wieku, jedzenie dwóch porcji gruszek dziennie może wyraźnie zmniejszać ryzyko rozwoju, raka żołądka czy przełyku.

Gruszki w profilaktyce cukrzycy i chorób układu krążenia

Gruszki stanowią bardzo dobre źródło błonnika – zarówno frakcji rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych, co w połączeniu z dużą ilością związków fenolowych pozwala regulować procesy związane z metabolizmem glukozy, a także pozytywnie wpływa na profil lipidowy krwi. Związki fenolowe poprawiają wrażliwość tkanek na działanie insuliny – przypuszcza się, że dzieje się tak poprzez regulowanie ważnego enzymu, jakim jest oksydaza NADH. Gruszki są także dobrym źródłem błonnika i potasu, których odpowiedni udział w diecie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia takich jak nadciśnienie czy miażdżyca.

„Hipoalergiczne” owoce

Gruszki  uznawane są za jedne z najmniej alergizujących spośród wszystkich owoców, dodatkowo są także lekkostrawne – zwłaszcza gotowane.  Gruszki mogą być podawane również małym dzieciom – wprowadza się je do diety jako jedne z pierwszych owoców. Zatem jeżeli po zjedzeniu różnych rodzajów owoców –np. cytrusów, jabłek, śliwek pojawia się u ciebie reakcja alergiczna lub niepożądane efekty ze strony przewodu pokarmowego, spróbuj gruszek!

Skuteczna pomoc w odchudzaniu

Niska wartość energetyczna oraz zawartość błonnika i licznych związków fenolowych sprawiają, że gruszki są skutecznymi sprzymierzeńcami osób stosujących diety ukierunkowane na redukcję tkanki tłuszczowej.  Poprawiają wrażliwość insulinową, a także dostarczają cennych witamin i składników mineralnych, takich jak: potas, witamina C i witamina K.

Gruszki są smaczne, zdrowe i dietetyczne, cz potrzeba jeszcze jakiś innych powodów by zwłaszcza w sezonie jesiennym – kiedy dostępność tych owoców jest szczególnie wysoka – nie włączyć ich do diety?