Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Spacery świetną formą treningu podczas ciąży

Spacery świetną formą treningu podczas ciąży
Spacery poprawiają krążenie krwi, przemianę materii oraz są dobre dla naszej psychiki. Dlatego korzyści, jakie niesie za sobą spacerowanie, powinny zainteresować także kobiety w ciąży. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie spacerowałaś w formie treningu, to warto spróbować.

Regularne ruch pomaga utrzymać poziom aktywności fizycznej, zapobiega zaparciom i odpręża, a to dobrze wpływa na Twoje samopoczucie i rozwój dziecka. 

Jak daleko i jak często spacerować podczas ciąży?

Chodzenie jest mało wymagające i przyjemne, ale jeśli nigdy wcześniej nie chodziłaś na długie spacery, zacznij od 20 do 30 minut dziennie trzy razy w tygodniu, czasem wydłużając spacer do godziny, co drugi dzień. 

Choć spacerowanie wydaje się proste i niewymagające, to warto zapamiętać kilka uwag:

Prawidłowa postawa

Dobra postawa podczas chodzenia jest bardzo ważna, zwłaszcza u kobiet w ciąży. Podczas spacerów utrzymuj prosty kręgosłup, rozluźnione ramiona, patrz przed siebie i stawiaj równe kroki. Staraj się nie patrzeć na telefon, ponieważ ma to zły wpływ na kręgosłup. Spacerując, chcesz także zadbać o psychiczne samopoczucie, dlatego pozwól sobie spędzić ten czas bez elektroniki.

Buty

Podczas ciąży stopy i kostki mają tendencję do puchnięcia, dlatego buty, w których kiedyś chodziłaś, mogą wydawać się za małe. Postaw na wygodne, sportowe buty, które nie cisną i nie obcierają stóp. 

Nawodnienie

Twój organizm potrzebuje stale być nawodniony. Regularne spacery poprawiają przemianę materii i zwiększają komfort w brzuszku. Jednak jeśli masz problemy z zaparciami, pamiętaj o częstym piciu wody, aby wspomóc organizm w procesach trawiennych.

Ciąża to nie czas na stawianie sobie wyzwań, tylko czas, aby zadbać o siebie i swoje dziecko. Potraktuj spacery jako formę zrównoważonego treningu dla ciała i umysłu.

Źródła: https://www.verywellfit.com/walking-for-exercise-in-pregnancy-3432932

W artykule mówimy o: Trening