Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Hydrofit - rower w basenie

Hydrofit - rower w basenie
Fitness w wodzie staje się coraz bardziej popularny. Powstaje coraz więcej dyscyplin z nim związanych. Do Polski zupełnie niedawno dotarły treningi w basenie, w których do ćwiczeń wykorzystuje się rower.

Jedną z nowszych dyscyplin fitness, które w naszym kraju nie są jeszcze rozpowszechnione na szeroką skalę są zajęcia Hydrofit, w czasie których ćwiczenia wykonuje się na specjalnym rowerze wodnym zwanym Aquabike. Nie jest to zwykły rower.  Aquabike wyróżnia się przede wszystkim tym, że nie ma siodełka. Jednak podobnie jak każdy rower treningowy umożliwia regulację obciążenia. Tak skonstruowany ergometr rowerowy zawieszony jest na ścianie basenu a osoba, która na nim ćwiczy, jest zanurzona do wysokości ramion. W trakcie treningu ma ona do dyspozycji dwa punkty podparcia: kierownicę (znajdująca się nad powierzchnią wody) oraz pedały.

Hydrofit to doskonały trening wytrzymałościowy, ale również rekreacyjny i rehabilitacyjny, bowiem punkty podparcia nie są umiejscowione przypadkowo.  Działają tak, aby w trakcie ćwiczeń rozciągał się kręgosłup. Ćwiczenie w wodzie powoduje, że jest on dodatkowo odciążony. Podwodne pedałowanie powoduje ruchy miednicy, które z kolei aktywizują mięśnie przykręgosłupowe, wzmacniając je. Woda stawia 12-krotnie większy opór niż powietrze. Podczas każdego ruchu w wodzie trzeba ten opór pokonać.

Programów ćwiczeń Hydrofit jest kilka. Każdy może wybrać taki, który odpowiada mu najbardziej. Wspominany program rehabilitacyjny służy na przykład osobom otyłym, po wypadkach, czy zawałach serca.

Trening kondycyjny poleca się z kolei osobom, którym zależy za zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów lub chcącym poprawić swoją kondycję i wytrzymałość. Praca na średniej i głębokiej wodzie daje duże możliwości ćwiczeń. W wodzie spalamy więcej kalorii, bowiem jest to większy wysiłek energetyczny. Ciśnienie wody ułatwia likwidację obrzęków i pomaga zlikwidować cellulitis. Utrzymanie odpowiedniej pozycji wymaga napięcia mięśni brzucha, grzbietu i pośladków oraz utrzymania tego napięcia przez cały czas trwania zajęć. Na początku jak zawsze jest rozgrzewka, później tempo zostaje zwiększone, a wraz z nim wkładany w ćwiczenia wysiłek. Trening kończą ćwiczenia rozluźniające, które pozwalają mięśniom się odprężyć i zrelaksować.

Artykłuł pochodzi z serwisu: fitness.sport.pl