Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Podwieczorek w diecie odchudzającej.

Podwieczorek w diecie odchudzającej.
Brak zbilansowanego posiłku, który należałoby spożyć pomiędzy obiadem a kolacją, często kompensujemy sobie niewielkimi porcjami słodyczy, pieczywa, owocowych jogurtów, orzeszków ziemnych i innych przegryzek. Ilość wszystkich przekąsek międzyposiłkowych i ich ogólna kaloryczność są bardzo trudne do podliczenia. W wypadku diety odchudzającej jest to oczywiście praktyka nie do przyjęcia. Podwieczorek, podobnie jak inne spożywane w ciągu dnia posiłki, powinien być źródłem dobrej jakości białka, tłuszczy i węglowodanów oraz innych niezbędnych składników odżywczych.

Jeśli podwieczorek jest w Twoim wypadku posiłkiem potreningowym, to musisz pamiętać, aby dostarczyć organizmowi łatwo przyswajalnego białka, jak również i węglowodanów. Mogą to być cukry z owoców albo skrobia z ryżu. Odżywka białkowa zagryziona bananem bądź też ryż na mleku z jabłkiem stanowić mogą korzystne rozwiązanie - również wtedy kiedy Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Jeśli jednak posiłek ten oddalony jest w czasie od wysiłku, sugeruję nie folgować sobie z cukrami.

Sam najczęściej w porze podwieczorku spożywam „drugi obiad”, czyli jest to w okresie redukcji mięso z warzywami, orzechami i oliwą, nieraz też z pewną ilością brązowego ryżu lub łosoś ze szpinakiem albo omlet. Często także sięgam po gotowe przekąski takie jak migdały, kefiry naturalne, soki warzywne. Jeśli z jakiś powodów nie masz czasu lub ochoty na to by przygotowywać posiłki - polecam Ci takie samo rozwiązanie. Jeżeli jednak lubisz kucharzyć i masz na to czas, warto przygotować np. sałatkę z tuńczyka.

Połączenie filetu z tuńczyka, niewielkiej ilości sera fety i w zasadzie dowolnych warzyw (papryka, odrobina kukurydzy konserwowej, pomidor, ogórek) z sosem na bazie naturalnego jogurtu i czosnku, dostarczy białka, tłuszczu, witamin i składników mineralnych oraz przyjemnych wrażeń smakowych. Zamiast tuńczyka użyć możesz gotowanych na parze filetów z kurczaka lub pieczonej wołowiny.

Na koniec chciałbym przypomnieć, że komponując podwieczorek należy pamiętać o założeniach diety redukcyjnej i pilnować by nie przekroczyć ustalonego bilansu kalorycznego. Skuteczna redukcja tkanki tłuszczowej jest możliwa tylko pod warunkiem wywołania deficytu energetycznego, co oznacza, że dostarczać musimy mniej kalorii niż potrzebuje organizm. W celu ustalenia indywidualnego zapotrzebowania nie tylko na kalorie, ale również na białko, węglowodany i tłuszcz zachęcam do skorzystania z darmowej aplikacji jaką jest kalkulator BMR: http://potreningu.pl/kalkulatory/bmr. Kaloryczność zjadanych posiłków jak i całej diety sprawdzić można używając specjalnego kalkulatora: http://potreningu.pl/kalkulatory/kalorie.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę