Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Witamina D pomaga zmniejszyć obwód pasa

Witamina D pomaga zmniejszyć obwód pasa
Witamina D, chociaż kojarzona jest powszechnie jedynie z mocnymi kościami oraz gospodarką wapniowo-fosforanową, posiada szereg innych ciekawych właściwości. Niektóre z odkrytych niedawno walorów tego związku powinny zainteresować przede wszystkim osoby walczące z nadprogramowymi kilogramami, zwłaszcza jeśli zlokalizowane są one głównie wokół pasa. Dlaczego? Otóż okazuje się, że witamina D może być pomocna w walce z odstającym brzuchem, przyspieszając redukcję tzw. trzewnej tkanki tłuszczowej.

Brak witaminy D zwiększa ryzyko nadwagi i otyłości

Niedobór witaminy D może być czynnikiem sprzyjającym nadwadze i otyłości. Do takich wniosków skłaniają niektóre badania. Biorąc pod uwagę, że większość zapotrzebowania na ten związek zaspokajamy poprzez ekspozycję na działanie promieni słonecznych, a przez znaczną część roku (zwłaszcza zimą) niezwykle trudno zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę, wszyscy w pewnym stopniu jesteśmy narażeni na negatywne konsekwencje wynikające z jej niedoboru, w tym – przyrost tkanki tłuszczowej.

Odpowiednia podaż witaminy D w walce z dużym brzuchem

Dostępna literatura wskazuje, że osoby z wyższym wskaźnikiem masy ciała (BMI)  mają także często niższy poziom witaminy D w osoczu. Podobnie zauważono także, że zwiększenie podaży witaminy D poprzez suplementację poprawia efektywność żywieniowych zabiegów odchudzających, co wyraźnie przekłada się na redukcje masy ciała oraz bardzo znaczne zmniejszenie obwodu pasa związane z ubytkiem tłuszczu wisceralnego, czyli tego zlokalizowanego wewnątrz jamy brzusznej, uważanego za groźniejszego dla zdrowia niż tłuszcz zgromadzony pod skórą.

Podsumowanie

Czy więc witamina D jest witaminą o działaniu odchudzającym? Wiele wskazuje na to, że zapobieganie i niwelowanie niedoborów tego związku może okazać się ważnym elementem profilaktyki i walki z nadwagą. Latem – poprzez regularną ekspozycję na działanie promieni słonecznych, a jesienią, zimą i wczesną wiosną poprzez regularną konsumpcje ryb morskich i ewentualnie dodatkową suplementację warto dbać o to by zapotrzebowanie organizmu na witaminę D było w pełni pokryte, gdyż konsekwencje deficytu mogą obejmować zarówno pogorszenie stanu zdrowia jak i estetyki sylwetki.

Źródła: • http://www.jacobteitelbaum.com/

W artykule mówimy o: Dietetyka i zdrowe odżywianie Odchudzanie Suplementy i odżywki