Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Regeneracja kluczem do sukcesu!

Regeneracja kluczem do sukcesu!
Wkładasz całe serce w trening, ćwiczysz sumiennie i regularnie, a mimo to efekty nadal nie są takie, jakich oczekujesz? Zastanów się, czy planując swój harmonogram dnia zostawiasz odpowiednią ilość czasu na sen i regenerację. Aby osiągnąć wyśmienitą formę nie wystarczą tylko ćwiczenia. Co więcej! Zbyt duża ich ilość połączona z brakiem koniecznego odpoczynku może doprowadzić do przetrenowania i zahamowania wzrostu mięśni.

Chcesz, żeby twoja muskulatura była większa? Obowiązkowo uwzględnij sen i zabiegi wspomagające regenerację organizmu. Nie zapominaj też o diecie, gdyż bez niej marzenia o doskonałej sylwetce mają nikłe szanse na realizację.

Sen – metoda tania, prosta i skuteczna

Najlepsza dieta i przyjmowanie wszelkich możliwych suplementów mających poprawić zdolności regeneracyjne organizmu nie będą nic warte, jeżeli nie poświęcimy odpowiedniej ilości godzin w ciągu doby na sen. Osoba dorosła potrzebuje około 7-8 godzin snu by zarówno ciało jak i umysł wróciły do optymalnych możliwości. Oczywiście niektórzy mają zwiększone zapotrzebowanie na sen, a po ciężkiej sesji treningowej ten okres się dodatkowo wydłuża – to całkowicie normalne.

Czas snu należy dostosować do własnych potrzeb pamiętając jednak, by nie był od krótszy niż 6 godzin.

Weź pod uwagę fakt: masz czas na facebooka – masz czas na sen ;-)

Słaba dieta = słaba regeneracja = słabe efekty

Przyjrzyj się starannie temu, co jesz. Jeżeli zapewniasz swojemu organizmowi odpowiednią ilość białka, tłuszczów oraz węglowodanów, a pokarmy są dobre pod względem jakościowym, to twoje szanse na „zrobienie dobrej formy” rosną. Jeśli jednak żywisz się produktami wysoko przetworzonymi, nie dbasz o odpowiednio skomponowany posiłek potreningowy, a w twoim menu dosyć często goszczą napoje energetyczne, alkohol … no cóż… sabotujesz swoją pracę i energię włożoną w trening.

http://potreningu.pl/articles/2860/osiem-elementarnych-zasad-potreningowej-regeneracji/strona/1

Kąpiel, masaż, sauna - przyniosą ukojenie

Kąpiel w odpowiednio dobranej temperaturze wody (chłodna, ciepła, zimna) przynosi ulgę i łagodzi napięcie mięśniowe, wspomaga regenerację, zmniejsza ból, hartuje, przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu, hartuje, działa odprężająco.

Jaką kąpiel zastosować po treningu: ciepłą czy zimną?  

http://potreningu.pl/articles/2715/regeneracja-po-treningu--lepsza-zimna-czy-goraca-kapiel

http://potreningu.pl/articles/2858/masaz--relaksuje-leczy-przygotowuje-miesnie-do-pracy

Czy jest coś, co możesz zrobić jeszcze, by poprawić zdolności regeneracyjne ciała?

Staraj się minimalizować ilość sytuacji stresowych, ograniczaj czynniki, które sprawiają, że czujesz się wyprowadzony z równowagi, poddenerwowany, gdyż aby odpocząć fizycznie musisz zachować także spokój psychiczny. Spacer, czy też inna spokojna aktywność ruchowa ,wpłyną pozytywnie na twój nastrój, a przy okazji – gdyż pogoda teraz sprzyja – wystawisz się na działanie promieni słonecznych, naładujesz niezbędną do życia witaminą D, dzięki czemu zwiększysz poziom testosteronu i serotoniny, a także zrelaksujesz.

Odpocznij, kiedy jesteś zmęczony. Nie masz siły na trening, czujesz się zniechęcony, zamiast progesu odnotowujesz spadek formy? Nie zmuszaj się do ćwiczeń, słuchaj tego, co podpowiada twoje ciało. W takiej sytuacji mówi: czas na przerwę.

 

W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Trening

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę