Promocja z okazji pierwszego dnia lata! Ceny wszystkich planów -25% z kodem "FITLATO" Skorzystaj z promocji

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

„Chciałbym zacząć zdrowo się odżywiać , ale … czekam na odpowiedni moment”

„Chciałbym zacząć zdrowo się odżywiać , ale … czekam na odpowiedni moment”
Tytułowa wymówka dotyczy niemal wszystkich osób, które w tym roku ponownie żałują, iż nie udało im się należycie zmobilizować i w konsekwencji ciało prezentowane w plażowym negliżu jest, delikatnie pisząc, dalekie od ideału… No cóż można się oszukiwać, że jak uda się zdobyć nową pracę, inne mieszkanie, stracić pierwsze 5kg nadwagi to w końcu regularne treningi i zdrowa dieta staną się codzienną rutyną… W praktyce okazuje się, że czas idealny na wprowadzenie zmian w życie nie następuje nigdy. Co zrobić, aby przełamać impas i podjąć wyzwanie, w imię poprawy zdrowia i urody?

Idealny czas nie istnieje

Planując wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych wiele osób poszukuje najlepszego momentu na „życiową rewolucję”, mającą zamienić bezkształtnego przeciętniaka w jednostkę o super wysportowanym i jędrnym ciele. I tak fazą księżyca czy etapem cyklu menstruacyjnego (w przypadku kobiet) mało kto się przejmuje, jednak w zależności od miesiąca czy pory roku, najpopularniejsze wymówki to:

w styczniu – za zimno, żeby iść na siłownię, poza tym trudno będzie wytrzymać bez grzanego wina i babcinych cynamonowych ciasteczek,

w lutym – ciągle za zimno, a poza tym są walentynki - wiadomo, że trzeba świętować czekoladą i szampanem. Dodatkowo wypada impreza imieninowa stryjecznego brata kuzyna mojej ciotki,

marzec – w końcu cieplej, warto poświętować ze znajomymi, poza tym niedługo Wielkanoc więc nie opłaca się w ogóle zaczynać,

kwiecień – częste wyjazdy służbowe, wypada Wielkanoc, więc to chyba oczywiste…

maj – pierwsze imprezy grillowe – jakże odmówić sobie kiełbaski i piwa na świeżym powietrzu. Oprócz tego rocznica ślubu i wyjazd na krótki urlop na weekend majowy. Nie można też zapomnieć o komunii bratanków,

czerwiec- kolejny długi weekend, imieniny teściowej (nie wypada jej odmówić),

lipiec i sierpień – sezon wesel, poza tym zasłużony urlop,

wrzesień – za dużo stresu w pracy, a także dziecko ciągle choruje,

listopad – tak ponuro na zewnątrz, że nie mogę odmówić sobie przyjemności, jaką są słodycze,

 grudzień – przed Bożym Narodzeniem to w ogóle nie ma sensu, zacznę od Nowego Roku...

Warto zatem uzmysłowić sobie jedną ważną kwestię, że idealny moment na wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych i regularnej aktywności fizycznej po prostu nigdy nie nastąpi. Zawsze mogą pojawić się nieoczekiwane przeciwności losu, niesprzyjające okoliczności czy wręcz poważne życiowe problemy. Usprawiedliwianie się i szukanie wymówek skutecznie odwraca uwagę od konstruktywnego działania, w ostatecznym rozrachunku przyczyniając się do frustracji i spadku samooceny (ze względu na oczywisty brak sukcesu).

Jak pokonać wewnętrzny opór i zmobilizować się do działania?

Osoby, którym udaje się odmienić swój wygląd i zdrowie poprzez zmianę nawyków żywieniowych i wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej, wcale nie są jednostkami prowadzącymi komfortowy tryb życia – bez trosk i codziennych problemów. Są to natomiast osoby konsekwentne, nie poddające się przeciwnościom losu, mające świadomość, iż bez podejmowania działania nigdy nie uda im się osiągnąć wymarzonego celu w postaci poprawy estetyki sylwetki. Jak zatem nie przekładać godziny zero na kolejny poniedziałek? Oto dwie proste wskazówki:

- przewartościuj i sprecyzuj własne cele – może okazać się, iż jesteś całkiem zadowolony ze swojego wyglądu i zdrowia, a redukowanie zbędnych kilogramów to wymysł Twoich bliskich – wtedy nie potrzebujesz zmiany jadłospisu a poważnej rozmowy z najbliższymi. Albo też chciałbyś pozbyć się odstającego brzucha i wystających znad spodni boczków? Zastanów się nad realnym, długoterminowym planem oraz swoim dotychczasowym sposobie myślenia.

- poszukaj wsparcia – działanie wspólnie z doświadczonymi specjalistami – dietetykiem oraz trenerem pozwoli uniknąć wielu błędów. Dodatkowo poszukaj osób posiadających podobne problemy co Ty – razem zawsze raźniej, poza tym element lekkiego współzawodnictwa też nie jest bez znaczenia.

Podsumowanie

„Człowiek ma w życiu albo wymówki albo wyniki”. Chwilowy komfort wynikający z przełożenia zaplanowanych działań „na później”, odbiera szansę na osiągnięcie wymarzonych rezultatów. Odpowiedni moment prawdopodobnie nie nadejdzie nigdy, więc jeśli szczerze zależy Ci na zdrowiu i zadbanej sylwetce – zacznij działać od zaraz.