Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta przed karnawałową imprezą, czyli co zjeść by bawić się do rana?

Dieta przed karnawałową imprezą, czyli co zjeść by bawić się do rana?
Chociaż oczywiście można znakomicie bawić się bez alkoholu, to tak naprawdę niewiele jest śmiałków uskuteczniających takową praktykę w dniu karnawałowej zabawy. Tymczasem jak wiadomo z alkoholem bywa różnie, nieraz wystarczy jeden drink więcej by skończyć imprezę przedwcześnie bądź też obudzić się następnego dnia w południe z ciężkimi powikłaniami filipińskiej choroby. Jak się okazuje, jednym z elementów profilaktyki takich zjawisk oprócz zdrowego rozsądku jest dieta! Jeśli chcesz wiedzieć co najlepiej jeść by bawić się do rana i obudzić się bez syndromu dnia poprzedniego koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Nie odchudzaj się przed imprezą!

Niestety stosunkowo często spotkać się można z praktyką polegającą na szybkim odchudzaniu na dzień przed czy też nawet w dniu imprezy. Całodniowe głodówki i pół-głodówki nie tylko, że nie przyniosą zamierzonego efektu w postaci zmniejszenia masy ciała, to na dodatek spowodują osłabienie organizmu i sprawią, że po pierwszym kieliszku szampana zabawa po prostu się skończy. Alkohol spożywany na pusty żołądek działa „z siłą wodospadu” i finał eksperymentów polegających na głodzeniu się przed imprezą może mieć nieciekawe konsekwencje.

Jedz pełnowartościowe posiłki

Jak już można się domyślić po lekturze poprzedniego akapitu – żeby bawić się do rana trzeba jeść, zarówno przed jak i w trakcie imprezy. Pokarm spowalnia wchłanianie alkoholu i powoduje, że wątroba ma więcej czasu na jego neutralizację. Ważne jest jednak by spożywać w miarę pełnowartościowe posiłki zawierające tak białko, węglowodany i tłuszcz jak i witaminy oraz składniki mineralne. Najlepiej bazować na nisko przetworzonej żywności, gdyż zazwyczaj jest ona bardziej zasobna we wszystkie potrzebne organizmowi składniki pokarmowe. Uważaj na zbyt ciężkostrawne produkty, nie dokładaj wątrobie zbyt dużo pracy.

Witamina C i fruktoza

Metabolizm alkoholu przyspieszają fruktoza i witamina C. I nie jest to żadna babcina teoria, tylko fakt potwierdzony naukowo. Źródłem obu składników są owoce, dlatego zadbaj o to by już od godzin porannych znalazło się dla nich miejsce w Twoim menu. Również w czasie trwania zabawy możesz choćby zamówić od czasu do czasu szklankę soku owocowego, i nie żałować cytryn i limonek do drinków. W razie potrzeby – są jeszcze suplementy, 1 – 2 g witaminy C w kapsułce również nie jest złym pomysłem przed większą imprezą.

Dbaj o właściwe nawodnienie

Jak zapewne wiesz, chociaż wódka, wino, szampan mają płynną postać, to nie specjalnie sprzyjają właściwemu nawodnieniu organizmu. Stąd też musisz zadbać o odpowiednie spożycie bezalkoholowych płynów takich jak woda (koniecznie mineralna – a nie źródlana), soki owocowe, a także – herbaty (zielona, czerwona, czarna, herbaty ziołowe). Pamiętaj, że ważna jest też odpowiednia podaż elektrolitów takich jak sód, potas, magnez czy chlorki. Tutaj znakomicie sprawdzi się sok pomidorowy. Właściwe nawadnianie organizmu ma znaczenie nie tylko w trakcie i po, ale również przed rozpoczęciem zabawy!

Podsumowanie

W dniu imprezy należy przede wszystkim nie odmawiać sobie jedzenia. I nie chodzi o to by się przejadać i praktykować zaawansowane obżarstwo, a jedynie o to by nie głodzić się, nie odchudzać, nie wprowadzać bezmyślnych diet i szybkich programów redukcyjnych. Co więcej należy bazować głównie na nisko przetworzonej żywności, w tym produktach zasobnych w spowalniający opróżnianie żołądka błonnik pokarmowy oraz… tłuszcz. Ważna jest też odpowiednia podaż płynów, elektrolitów, a także przyspieszających rozkład alkoholu: fruktozy i witaminy C. Z czynników niezwiązanych z jedzeniem natomiast znakomicie sprawdzą się: ruch (taniec) i zdrowy rozsądek.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę