Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Siedzący tryb życia niszczy nasze zdrowie i sylwetkę

Siedzący tryb życia niszczy nasze zdrowie i sylwetkę
Większość z nas prowadzi praktycznie siedzący tryb życia. Siedzimy w domu, w pracy, w samochodzie, w szkole, wszędzie. Średnio spędzamy na siedząco od 6 do 11 godzin dziennie przed komputerem, oglądając tv lub używając sprzętów elektronicznych.

Jak poważny jest problem wynikający z nadmiernego siedzenia?

Siedzący tryb życia nam nie służy i okazuje się, że może być niebezpieczny dla zdrowia. Badania potwierdzają, że ponad 6 godzin siedzenia dziennie może skutecznie przyczyniać się do problemów zdrowotnych.

Wielogodzinne siedzenie może prowadzi do:

  • przybierania na wadze,
  • powstawania zakrzepów,
  • przewlekłego zmęczenia,
  • przewlekłych problemów zdrowotnych związanych z cukrzycą, otyłością, układem krążenia,
  • a nawet zwiększa ryzyko śmierci.

Co zrobić, aby ruszać się więcej w ciągu dnia?

Niestety przy wielu godzinach siedzenia jedna godzina treningu dziennie może nie być wystarczająca, choć z pewnością jest to lepsze niż nic. 

Wprowadź więcej aktywności na co dzień:

  • tam, gdzie możesz, dojeżdżaj rowerem lub chodź pieszo,
  • używaj schodów zamiast windy,
  • zaparkuj samochód dalej od miejsca docelowego,
  • spaceruj lub biegaj w ciągu dnia lub wieczorem, możesz w tym czasie słuchać audiobooków, podcastów lub ulubionej muzyki, albo zaprosić na spacer znajomego,
  • stój w autobusie lub w tramwaju i wysiądź o jeden przystanek wcześniej,
  • rozmowy telefoniczne wykonuj na stojąco lub chodząc,
  • jeśli masz pracę biurową, rozważ zakup stojącego biurka lub biurko-bieżni.

Siedzenie stało się stałym nawykiem, sprawia, że jesteśmy bardziej zmęczeni, leniwi i skłonni do chorób. Regularne ćwiczenia są dla nas bardzo ważne - wzmacniają ciało i dodają energii, ale warto zdać sobie sprawę, że każdy ruch to zdrowie. Ruszaj się więcej każdego dnia!

Źródła: https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/the-dangers-of-sitting https://cathe.com/5-science-backed-health-effects-of-sitting-too-much/

W artykule mówimy o: Zdrowie Poprawa kondycji